Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

V. 11 - velar om abort

Anonym (Anonym) skrev 2020-11-01 19:35:48 följande:

Abort eller inte beror inte bara på tvekan, du hade ju en gång tänkt behålla barnet, men varför? Var det för att du trodde att ni skulle vara ett par? Ni var absolut inte redo för ett barn så tidigt, vilket redan bevisats eftersom relationen tagit slut. Och en pappa har man oftast kontakt med minst 18-20 år framåt, kanske hela livet, vill du verkligen ha honom i ditt liv för så lång tid?

Även med din ålder skulle jag råda till abort och skaffa barn med någon som du är i en stabilare relation med. Rädsla och sorg går över men om man förstår att man tagit beslutet på goda grunder så är det lättare.

Hur kan du säga att ts inte kommer känns sorg och ånger resten av livet. Jag ångrar min ena abort, har gjort två, och kommer troligen göra det hela livet. Ts har varit inställd på att behålla.. det är inte bara att göra abort då och tro att allt blir bra.

Ts, vad säger pappan? Är han bra pappamaterial? Kan du tänka dig att ta ansvar för ett barn med honom i 18 år?
  • Anonym (K)
    Anonym (Daniella) skrev 2020-11-02 19:18:34 följande:

Hej, tack för svar.

Pappan är bra pappamaterial, en väldigt ansvarsfull person. Frågan är bara om känslorna finns där.

Jag går verkligen varannan timme och tänker abort och varannan timme och tänker behålla. Abort hade ju minimerat alla risker att livet inte blir som man hoppats men samtidigt är det ju mitt egna barn jag går miste om.

Jag är rädd att ångra aborten men oclså rädd att bli olycklig med barnet. Men det kanske man inte blir när det väl kommer?

Det är ju positivt i alla fall. Att han är en bra person :).

Tycker att du ska prata med en kurator på abortmottagningen så att du kan reda ut dina tankar. Tänk på att du redan är i vecka 11. Du kommer få göra en rätt sen abort om du bestämmer dig för att abort är det rätta. Så försök att ta ett beslut ganska snabbt <3
Svar på tråden V. 11 - velar om abort