Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

V. 11 - velar om abort

Abort eller inte beror inte bara på tvekan, du hade ju en gång tänkt behålla barnet, men varför? Var det för att du trodde att ni skulle vara ett par? Ni var absolut inte redo för ett barn så tidigt, vilket redan bevisats eftersom relationen tagit slut. Och en pappa har man oftast kontakt med minst 18-20 år framåt, kanske hela livet, vill du verkligen ha honom i ditt liv för så lång tid?

Även med din ålder skulle jag råda till abort och skaffa barn med någon som du är i en stabilare relation med. Rädsla och sorg går över men om man förstår att man tagit beslutet på goda grunder så är det lättare.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (K) skrev 2020-11-02 17:09:57 följande:
    Hur kan du säga att ts inte kommer känns sorg och ånger resten av livet. Jag ångrar min ena abort, har gjort två, och kommer troligen göra det hela livet. Ts har varit inställd på att behålla.. det är inte bara att göra abort då och tro att allt blir bra.

Ts, vad säger pappan? Är han bra pappamaterial? Kan du tänka dig att ta ansvar för ett barn med honom i 18 år?
    Alla gör inte det, alla är inte lika gråtiga som människor heller eller vad det nu beror på. Jag har gjort två aborter och haft ett missfall, jag grät lite efter första eftersom jag då var så långt gången att det var mer ett större foster än bara nån större klump men jag ångrade det inte för den sakens skull, grät inte alls inte efter den andra aborten och grät inte efter missfallet heller. Jag sa aldrig att ts inte skulle vara ledsen, om du läser ordentligt ser du att jag skrev att det är lättare att gå vidare om man tagit ett välgrundat beslut. Ska du hålla på att tjafsa så kan du åtminstone se efter så du läst rätt.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Daniella) skrev 2020-11-02 19:18:34 följande:

Hej, tack för svar.

Pappan är bra pappamaterial, en väldigt ansvarsfull person. Frågan är bara om känslorna finns där.

Jag går verkligen varannan timme och tänker abort och varannan timme och tänker behålla. Abort hade ju minimerat alla risker att livet inte blir som man hoppats men samtidigt är det ju mitt egna barn jag går miste om.

Jag är rädd att ångra aborten men oclså rädd att bli olycklig med barnet. Men det kanske man inte blir när det väl kommer?

Det finns spermiedonation i värsta fall. Livet står inte och faller med om man har en vettig man i sitt liv, som tur är. Ett barn ångrar man nog aldrig, men det kan bli ett lättare eller svårare liv beroende på omständigheter, och så får man ju tänka på att man ska ha kontakt med mannen en väldigt lång tid framöver, och det är ju också en chansning.
Svar på tråden V. 11 - velar om abort