Kränkt av kollega, vill inte träffa honom igen.
Vad gör jag nu? Blev kränkt av en kollega på jobbet i torsdags, har känt mig ledsen och ångestfyllt hela helgen. Vill inte gå till jobbet imorgon. Vabbade i fredag så gick inte dit.
Han skrek och var otrevlig och kallade mig nedlåtande saker. Jag blev rädd och började gråta.
Anledningen var att vi tyckte olika om en sak. Jag höjde aldrig rösten eller sa något dumt, höll bara fast vid min åsikt.
Efteråt ringde jag chefen som tyvärr var ledig just då. Han tyckte jag skulle gå hem för dagen så skulle han prata med honom (kollegan) på måndag.
Vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Känner mig orolig att stöta på honom ensam igen. Han har varit otrevlig förut och mot andra också, men inget händer någonsin. Kan en person verkligen hålla på hur som helst på jobbet? Borde dom inte kunna säga upp honom? Kan man anmäla någonstans? Det är ju inte hot eller våld, eller? Det finns det ju handlingsplaner för iallafall.
Kan jag vara sjukskriven imorgon? Jag tänker på det här hela tiden och har ont i magen. Känner mig förnedrad och trampad på. Vet inte vad jag ska göra när jag ser honom på jobbet igen. Hur ska jag agera? Titta bort? Måste jag prata med honom och vara som vanligt?