• Anonym (Insett saker och ting)

Jag har insett att jag är tom inombords, ensam och oälskad och vet inte alls om jag är omtyckt (Känns inte som jag är omtyckt)

Jag har insett sedan igår att jag inte är ensam, tom inombords. Jag vet inte ens om jag är omtyckt. Jag känner att jag inte duger till något och inte heller är älskad.

Jag är väldigt ledsen just nu. Min dyskfunktionella familj skall inte pratas om. Jag har avslutat kontakten med min familj och känner att jag aldrig vart älskad av familjen.

När jag skriver om att jag är oälskad/älskad bland min omgivning så pratar jag inte bara om kärlek mellan man och kvinna, utan jag pratar om hela principen om kärleken. Vänner, bekanta och det ''normala'' kärlekens bilden som man får i huvudet när man hör ordet ''Älska''.

Jag har en kompis som jag snackar på fester. Bara i sammanhanget vid alkoholens närhet. Jag tänkte det vore trevligt att träffas i annan sammanhang. Jag trodde att hon tyckte om mitt sällskap. Men jag kanske bara en person som är kul att prata med på fester? Jag duger absolut inte till någonting. Man vill helt enkelt inte träffa mig.
    Det är inte bara om henne jag tänker på. Utan efter denna sorts tanke, så ser det ut så överallt.

Hela mitt liv har jag i själva verket levt i tomhet. Liksom min familj inräknad. Där jag inte ens var älskad redan därifrån. Jag har aldrig upplevt smaken av att vara speciell eller älskad. Aldrig varit den där typen som är omtyckt förmodligen. Jag vet inte ens om jag är omtyckt åtminstone.

Jag är rätt vemodig just nu.

• Svar på tråden Jag har insett att jag är tom inombords, ensam och oälskad och vet inte alls om jag är omtyckt (Känns inte som jag är omtyckt)
  • Anonym (H)

Läste din förra tråd. Att en person inte vill ta saker längre med dig, betyder ju inte att du inte är omtyckt av andra. Eller kan bli. Försök att sova. Inte bra att fastna i destruktiva tankar på natten.

• Anonym (GG)

Fokusera mer på att tycka om dig själv än att oroa dig över vad andra tycker. Bara för att någon inte ser ditt värde så betyder det inte att du inte har något, då är det de som missar!

• Anonym (Maja)

Har du skickat meddelande till henne och frågat om hon vill ta en fika i veckan, eller vågar du inte fråga för att du är rädd att få ett nej?

• Unhappy

Du måste våga släppa taget om de negativa tankarna och ta första klivet, varför inte bara skicka ett sms och fråga om hon har lust att ta en fika. Vad kan hända mer än att du får ett nej?

Börja vidga din bekantskapskrets, sök nya vänner du har ju allt att vinna och inget att förlora.

Anonym (H) skrev 2020-11-01 00:12:23 följande:

Läste din förra tråd. Att en person inte vill ta saker längre med dig, betyder ju inte att du inte är omtyckt av andra. Eller kan bli. Försök att sova. Inte bra att fastna i destruktiva tankar på natten.

Det handlar kanske inte bara enbart om henne, utan bara rent allmänt. Hela mitt liv har egentligen bestått av att jag inte är älskad. Min familj är ett gott exempel och därav mitt liv som skyddad person ifrån myndigheten, liksom skyddad identitet. Jag tror att jag inte ens vet hur det känns att vara älskad, men jag vet att det är en fantastiskt känsla.
    Anonym (GG) skrev 2020-11-01 00:15:45 följande:

Fokusera mer på att tycka om dig själv än att oroa dig över vad andra tycker. Bara för att någon inte ser ditt värde så betyder det inte att du inte har något, då är det de som missar!

Anonym (Maja) skrev 2020-11-01 05:08:29 följande:

Har du skickat meddelande till henne och frågat om hon vill ta en fika i veckan, eller vågar du inte fråga för att du är rädd att få ett nej?

Jag har inte skickat något meddelande till henne. Jag får en känsla av att hon kanske ändå inte vill ses bortsett ifrån fester? Jag vill inte heller verka efterhängsen. När jag satt med henne för två kvällar sedan, så kändes det fantastiskt. Som om vi faktiskt skulle fika tillsammans eller åtminstone ses. Men plötsligt har jag bara känt mig utanför, ensam, att jag inte duger till något.

Tack för ert inlägg!

• Anonym (Maja)
    Anonym (Insett saker och ting) skrev 2020-11-01 07:17:13 följande:
    Det handlar kanske inte bara enbart om henne, utan bara rent allmänt. Hela mitt liv har egentligen bestått av att jag inte är älskad. Min familj är ett gott exempel och därav mitt liv som skyddad person ifrån myndigheten, liksom skyddad identitet. Jag tror att jag inte ens vet hur det känns att vara älskad, men jag vet att det är en fantastiskt känsla.
    Anonym (GG) skrev 2020-11-01 00:15:45 följande:
    Jag har inte skickat något meddelande till henne. Jag får en känsla av att hon kanske ändå inte vill ses bortsett ifrån fester? Jag vill inte heller verka efterhängsen. När jag satt med henne för två kvällar sedan, så kändes det fantastiskt. Som om vi faktiskt skulle fika tillsammans eller åtminstone ses. Men plötsligt har jag bara känt mig utanför, ensam, att jag inte duger till något.   Tack för ert inlägg!

Jag tror att du försöker skydda dig själv från att bli sårad. Någonstans inom dig känns det tryggare att välja bort henne istället för att riskera att hon väljer bort dig. Men om man alltid gör så så riskerar man att aldrig få några vänner. Man måste våga ta risken även om det känns läskigt. Hon kanske känner precis som du. Hon kanske också är rädd att för att bli avvisad. Även personer som på ytan verkar kaxiga och självsäkra kan känna sig små och obetydliga inombords. Känner hon så så kommer hon att bli superglad ifall du förslår en fika.
  • Anonym (PP)
    Anonym (Maja) skrev 2020-11-01 07:46:29 följande:

Jag tror att du försöker skydda dig själv från att bli sårad. Någonstans inom dig känns det tryggare att välja bort henne istället för att riskera att hon väljer bort dig. Men om man alltid gör så så riskerar man att aldrig få några vänner. Man måste våga ta risken även om det känns läskigt. Hon kanske känner precis som du. Hon kanske också är rädd att för att bli avvisad. Även personer som på ytan verkar kaxiga och självsäkra kan känna sig små och obetydliga inombords. Känner hon så så kommer hon att bli superglad ifall du förslår en fika.

Om det är samma person så har han redan hört av sig utan att få svar, men inte specifikt om fika. Tror inte det är bra att skriva igen.
    Anonym (PP) skrev 2020-11-01 08:06:46 följande:
    Om det är samma person så har han redan hört av sig utan att få svar, men inte specifikt om fika. Tror inte det är bra att skriva igen.
    Jag har inte skrivit någonting till henne?
    Anonym (Maja) skrev 2020-11-01 07:46:29 följande:

Det du sa om att hon kanske känner samma sak var intressant, tycker jag. Framförallt det där med att människor kan vara kaxiga eller dylikt kan i själva verket vara osäkra.

Hon är inte kaxig, men ibland känns det som om..Jag vet inte..Att hon enbart vill snacka på fester.

Kanske skall försöka våga ta stegen sen..?

Du kanske har rätt. Man måste våga ta risker. Jag kanske är extremt rädd för att bli sårad?

Men saken är också att det är inte bara enbart om henne. Jag tror jag vill fika  eller något med henne, mest för själva umgänget. Hon och jag behöver inte bli tillsammans.

Det bara slog mig rent allmänt, speciellt igår under dagen att jag är ensam och inte duger till något.

Idag känns det lite bättre i alla fall.

Men jag tror jag gräver ner sådana känslor otroligt långt ner för jag har ingen som jag kan snacka med?

• Anonym (Vem)

Du verkar ändå ha människor i ditt liv. Vem bjuder dig till fester t ex? Det måste väl vara vänner eller närpå eftersom de uppskattar ditt umgänge. Kan det vara en början att umgås mer med dessa människor?

• Anonym (Rödluvan)
    Anonym (Insett saker och ting) skrev 2020-11-01 08:35:26 följande:

Men saken är också att det är inte bara enbart om henne. Jag tror jag vill fika  eller något med henne, mest för själva umgänget. Hon och jag behöver inte bli tillsammans.

Det bara slog mig rent allmänt, speciellt igår under dagen att jag är ensam och inte duger till något.

Idag känns det lite bättre i alla fall.

Men jag tror jag gräver ner sådana känslor otroligt långt ner för jag har ingen som jag kan snacka med?

Du ser dig själv genom påhittade människors ögon och din familjs. Sluta med det. Bara du kan tycka du är bra. Allt annat är en illusion. Kolla på youtube efter klipp i ämnet självbild.

Jag har själv inget umgänge förutom i mitt fritidsintresse. Var mer aktiv innan med att ta kontakt men upptäckte att det inte var några relationer. Alltid jag som initierade möten sista året. De tar aldrig kontakt så dessa relationer rann ut i sanden.

Kände inte riktigt respekt från dem. Du kan ju testa att höra av dig till den här tjejen och sen se om hon följer upp. Oftast gör folk inte det för de har så fullt upp med sitt eget

Men jag mår mycker bättre nu. När jag inte överanstränger mig.
Svar på tråden Jag har insett att jag är tom inombords, ensam och oälskad och vet inte alls om jag är omtyckt (Känns inte som jag är omtyckt)