Kompis som härmas
Blir fruktansvärt irriterad på min nära vän. För ca 3 månader sedan köpte jag min första riktigt dyra väska. En grå valentino och den kostade runt 8000. Har nästan inte sett någon annan med den väskan och har sagt till min kompis ett flertal gånger att jag verkligen är supernöjd över att jag köpte den. Använder den väskan varje dag och jag och min kompis går i samma klass och umgås hela tiden i skolan. Idag fick jag reda på att hon har gått och köpt en EXAKT lika dan väska utan att ens fråga mig först. Hon vet sedan innan att jag inte gillar att ha exakt samma kläder som alla andra och särskilt när det är något så dyrt som jag verkligen har sparat till. Valentino har liksom såååå många andra modeller och färger så varför köpa just den väskan?!!. Hon har tidigare härmat mig massa gånger innan men då har det typ varit billigare plagg så som hm osv. Kommer känns mig jättetöntig som går runt med exakt samma väska som min kompis och jag vet att hon kommer använda den varje dag då hon inte heller har någon annan märkesväska. Det som också stör mig något enormt är att jag frågade henne om hon hade köpt en ny väska och då svarade hon att hennes morbror hade köpt väskan åt henne. Är helt 100 på att hon ljuger då hennes morbror är totalt obrydd om materiella ting och vad är oddsen att han skulle köpa just den väskan jag har när den är väldigt ovanlig och jag inte har sett någon annan på stan som har den. Är sjukt ledsen då jag inte har mycket pengar och bara kan hosta upp en ny väska och känns inte alls kul när vi somsagt umgås så mycket som vi gör. Funderar på att sälja den och köpa en annan väska eller vad tycker ni? Hur hade ni reagerat om ni var i min sist? Behöver hjälp.