Anonym (Låg nivå) skrev 2020-10-31 21:37:28 följande:
Har du koll på vilka som tillhör riskgrupp? På riktigt, alltså? (dvs inte allt som folk "får för sig" är riskgrupp). Personligen vill jag inte ha människor som är så sköra som ansvarig personal för mitt barn.
För övrigt är den här tråden tyvärr en sorgen påminnelse om hur låg akademisk nivå det är på förskoleutbildningen. Något jag verkligen tycker är sorgset, då arbetet är otroligt viktigt och våra barn förtjänar en högre nivå.
Gällande grundfrågan ska naturligtvis ett friskt barn gå till förskola/skola. Säg att föräldern är en av dem som blir sjuka i många veckor - ska barnet då sitta hemma med denna sjuka förälder? Det är absolut inte ett barnperspektiv.
Men snälla människa. Hur viktig är barnperspektivet i denna frågan när det kan handla om liv och död för andra? Barnet dör inte av att vara hemma några veckor.
Denna tråden är en påminnelse om hur låg nivå det är hos många föräldrar, de tänker inte på andra utan det viktiga är att de får lämna sina barn.
Jag älskar verkligen mitt jobb och vi håller en väldigt hög nivå på vår förskola. Men när det gäller covid 19 önskar vi att barnen är hemma när föräldrarna är sjuka, vi önskar alltså det och kräver inte.