• molly50

Lämnar ni barnen på förskola/grundskola även om ni har covid?

Mina barn får stanna hemma från skolan om de har förkylningssymptom.
    Jag tycker det är en självklarhet.
    Jag tycker det är respektlöst både mot barnen själva,andra barn och personalen på skolan att skicka dit sjuka barn.
    Speciellt i det här läget som råder nu.

• molly50
    Anonym (Låg nivå) skrev 2020-11-01 13:50:22 följande:
    Ja, det är en självklarhet. Men det har väl inget med den här trådens ämne att göra?
    Det är väl just det den gör?
  • molly50
    Anonym (Ego) skrev 2020-11-01 20:03:52 följande:
    Nästintill.

Handlar om att föräldrar som lämnar sina barn på förskola/skola trotts att förälder testat positivt för Covid
    Ja,exakt. Så vad var fel med mitt svar?
  • molly50
    Anonym (Ego) skrev 2020-11-01 21:07:01 följande:
    Jag tror Låg Nivå menade på att du skrev att dina barn får stanna hemma om dina barn har förkylningssymptom.

Det Låg Nivå syftar på är att tråden handlar om föräldrar som har bekräftat Covid men som lämnar sina barn på förskola/skola om barnen inte har symptom och sedan går föräldrarna hem.
    Ok. Då hänger jag med.
    Men just därför så får mina barn stanna hemma om de har symptom. Och för att skolan har de riktlinjerna.
    För att vi inte vill sprida ev smitta.
  • molly50
    Seriöst ss skrev 2020-11-01 21:48:56 följande:
    Det handlar fortfarande inte om att barnen har symptom utan att föräldrar eller någon i familjen har symptom.

Försäldrar  = symptom
    Barn = inga symptom.

Föräldrar lämnar barn på förskola när föräldrar har symptom inte barnen.

Självklart lämnar man inte barn som uppvisar symptom, det gör man bara inte.

Detta gäller föräldra eller andra i familjen som är sjuka  och lämnar FRISKA barn. Vad tycker du om det?
    Om vi som föräldrar har symptom så stannar alla hemma.
    Det handlar om att inte sprida smitta,
    Vi har dessutom själva personer i riskgrupp i familjen.
  • molly50
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-11-03 09:18:01 följande:
    Jag tror de utgår ifrån att ge korrekt information istället för att gemene man ska sitta och gissa sig till vad som gäller, lite som i den här tråden t ex.

Du kan förresten ta dina unkna härskartekniker och gömma dem under en sten när du ändå håller på. När argumenten tar slut tar personangreppen vid.
    De vill såklart ge korrekt information.
    Men jag tänker också att de utgår ifrån att folk kan tänka själva.
    Som t ex att man inte lämnar sina barn på förskola/skola om man själv har konstaterad covidsmitta,då även symptomfria kan sprida smittan.
Svar på tråden Lämnar ni barnen på förskola/grundskola även om ni har covid?