Anonym (Egoism) skrev 2020-10-31 13:33:33 följande:
Nej tack det är bra. Ni förstår vad jag menar men trivs inte med att bli kritiserade då ni anser er ha "lagen" på er sida att lämna era barn trots att ni har covid. Detta är så omänskligt och respektlöst mot förskollärare, och framförallt de som är i riskgrupp som arbetar med att ta hand om era barn.
Tror knappast ens din närmaste vän skulle vilja vara barnvakt om du var hemma sjuk i covid. Så varför skulle förskolan vara glad över att ni lämnar barnen?
Nej, det är tydligen inte bra, för du förstår tydligen inte alls vad jag menar. Du förstår, jag lämnar inte mitt barn på förskolan om någon i familjen har covid. Däremot är jag otroligt avogt inställt mot förskolepersonal som ständigt vrålat att föräldrar är egoister, när de faktiskt följer de regler och riktlinjer som finns. Det är inte enbart knutet till covid. Otaliga gånger läser jag om personal i förskolan, som har så mycket åsikter om egoister till föräldrar. Och passar det inte att arbeta med barn och föräldrar, får man vackert söka sig ett annat jobb.