Inlägg från: Anonym (resenär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (resenär)

Lämnar ni barnen på förskola/grundskola även om ni har covid?

Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-31 13:06:40 följande:
    Hur tänker du då? Klart det är egoistiskt att sätta egna nöjen framför andras välmående, eller liv i många fall.
    Nej, det är ok enligt FHM. Anders Tegnell sa det själv på en av pressoknferenserna i veckan.
  • Anonym (resenär)
    Anonym (Egoism) skrev 2020-10-31 13:20:33 följande:

Det hade nog varit annorlunda om DU hade blivit tvungen att sitta och mata ett barn som en minut tidigare suttit i sin covid-sjuke mammas armar? Eller du skulle självklart inte brytt dig? Bara för att FHM (de enda i världen) anser att förksollärare inte blir sjuka?

Egoister, ja ni som gör så här. Ta hand om era barn istället när ni själva är smittsamma.

Det tror de INTE.

Däremot blir de inte oftare sjuka än andra yrkesgrupper.

Och man är inte egoist om man följer experternas råd.

Skärp dig eller sök jobb som något annat än dagisfröken.
  • Anonym (resenär)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-31 13:26:15 följande:
    Bara för att det är ok att resa, och då har man väl ändå sagt att det bara ska vara nödvändiga resor, så fattar ju vem som helst att man riskerar att sprida smitta om man åker på semester. De poängterar också att man har väldigt stort eget ansvar som resenär.
    Nej, det har de inte sagt.
    Du får nog ta och lyssna på presskonferenserna, de finns på FHM´s hemsida.

Man har alltid ett eget ansvar som resenär, med eller utan pandemi.
    Att åka till länder som UD inte avråder från är helt i sin ordning.
  • Anonym (resenär)
    Anonym (Egoism) skrev 2020-10-31 13:26:54 följande:
    Det finns INGET bevis för det du skriver. Ni litar blint på att barn inte smittar, Men skulle DU vilja ha ett kalas hemma med 10 barn, skulle två av dessa barn som har covid-sjuka föräldrar hemma, vara välkommet på ditt kalas? Snora i din soffa och dregla på dina kläder? Hade det känts tryggt? 
    Nej, det skulle jag inte.
    Men jag har heller inte valt att jobba på dagis.
    Har dessutom inga ungar i kalasålder.

Du får väl anmäla FHM för deras "lögner" då eftersom du vet bättre.
  • Anonym (resenär)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-31 13:30:36 följande:
    Det spelar ingen roll om det inte bara är nödvändiga resor, eget ansvar gäller ändå och JA man är egoistisk om man tar onödiga risker just nu!
    Det var ju precis det jag skrev, att eget ansvar alltid gäller.

Sen får du tycka vad du vill, jag drar om ett par veckor. Till en kanarieö. Helt i sin ordning enligt FHM.
    Skulle smittan eskalera och UD avråder så stannar jag hemma. Inte annars.
  • Anonym (resenär)
    Anonym (Egoism) skrev 2020-10-31 13:30:12 följande:
    Nej varför skulle jag göra det? Jag älskar mitt jobb. Jag kritiserar de som utnyttjar förskolan. Inte de som använder förskolan till det den är till för. Förstår du inte skillnaden? 
    Man följer reglerna om man lämnar sina barn då man är sjuk. Det är inte att "utnyttja" utan att använda sin rätt som man betalar för.
  • Anonym (resenär)
    Anonym (Egoism) skrev 2020-10-31 13:33:33 följande:
    Nej tack det är bra. Ni förstår vad jag menar men trivs inte med att bli kritiserade då ni anser er ha "lagen" på er sida att lämna era barn trots att ni har covid. Detta är så omänskligt och respektlöst mot förskollärare, och framförallt de som är i riskgrupp som arbetar med att ta hand om era barn. 

Tror knappast ens din närmaste vän skulle vilja vara barnvakt om du var hemma sjuk i covid. Så varför skulle förskolan vara glad över att ni lämnar barnen?
    Du behöver inte vara glad men du måste acceptera det som gäller.
  • Anonym (resenär)
    Anonym (Egoism) skrev 2020-10-31 13:36:41 följande:
    Nej det gör jag inte, jag tycker att det är fruktansvärt fel att föräldrar skiter i de peronserna som tar hand om deras barn. 
    Det har klart framgått i tråden.
    Varför jobbar du ens som dagisfröken?

Säger du rakt ut till föräldrarna att du tycker att de är egoister?
Svar på tråden Lämnar ni barnen på förskola/grundskola även om ni har covid?