Inlägg från: Anonym (Självklart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Självklart)

Lämnar ni barnen på förskola/grundskola även om ni har covid?

Självklart går mitt barn i grundskolan, även om jag själv är hemma och sjuk. Barn i grundskolan har skolplikt, FHM säger att barn ska gå. Tänker inte lyssna på nån hysterisk förskollärare framför dem.

Dock lämnar och hämtar maken om jag är sjuk och vice versa. Men naturligtvis går ett friskt barn i skolan.

• Anonym (Självklart)
    Jemp skrev 2020-10-31 11:31:52 följande:

Varför är förskollärare ofta så benägna att kalla föräldrar egoistiska?

Väldigt bra fråga! Finns inget egoistiskt med att följa en expertmyndighets råd och rekommendationer. De är just experter till skillnad från folk som ska tycka en massa saker utifrån sina egna känslor.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Egoism) skrev 2020-10-31 13:20:33 följande:

Det hade nog varit annorlunda om DU hade blivit tvungen att sitta och mata ett barn som en minut tidigare suttit i sin covid-sjuke mammas armar? Eller du skulle självklart inte brytt dig? Bara för att FHM (de enda i världen) anser att förksollärare inte blir sjuka?

Egoister, ja ni som gör så här. Ta hand om era barn istället när ni själva är smittsamma.

Nej, vi är inte egoister. Du är hysterisk och går upp i affekt bara för att inte alla håller med dig. Håll dig själv hemma från jobbet om du är så livrädd. Lägg ner dina halmdockor, du verkar inte ha en aning om vad FHM säger. Lugna ner dig människa.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Egoism) skrev 2020-10-31 13:18:31 följande:

Fruktansvärt vilken egoist du är. Ta hand om ditt barn hemma om du själv är smittsam. 

Nej, mitt barn har skolplikt och ska gå i skolan när hon är frisk. Vad är det du inte fattar?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Egoism) skrev 2020-10-31 13:23:09 följande:

Ni måste tänka lite själva. Ett barn som nyss suttit och kanske tom sovit i en förälders säng och famn som har covid, ska naturligtiv stanna hemma tills man ser att barnet inte är smittat och dessutom inte är sjuk.

Att lasta över era barn till förskolan när ni hemma är sjuka med covis är inte ok. Min chef följer de mänskliga rättigheterna och ni som till punkt och pricka följer FHM rekommendatoiner här, jag hoppas ni stannar hemma hela tiden nu då?

?Min chef följer de mänskliga rättigheterna???? Är du ens högskoleutbildad? Verkligen?

Och jajamänsan, jag följer FHMs rekommendationer nu också, självklart.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Egoism) skrev 2020-10-31 13:31:49 följande:
    Men du saknar bevisligen empati för dina medmänniskor och skiter fullständigt i om du smittar och dödar en förskollärare i riskgrupp.Det är det detta handlar om så försök inte vrida det till något som lagen bestämmer om. Det handlar om vad DU och ALLA FÖRÄLDAR i landet står för. Å ni som lämnar era barn till förskolan trots att ni är sjuka i covid, ja ni har INTE någon respekt för förskollärarnas hälsa. 
    En förskollärare i riskgrupp kan hålla sig hemma, ersättning finns. Om man nu tillhör en faktisk riskgrupp och inte nåt hittepå...
    Du borde på allvar sluta jobba med barn, jag hade varit mycket bekymrad om mina barn har en sån foliehatt till barnskötare. Din så kallade chef borde upplysa dig om att dina åsikter inte betyder ett skit när det kommer till vilka barn som får gå i förskola och skola.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Egoism) skrev 2020-10-31 13:45:15 följande:

Ja då ska du vara orolig för ALLA förskollärare har åsikter om detta att man får lämna sina barn trots att själv har covid, men de flesta håller tyst och snackar illa om det när ni inte hör. 

Men det borde ni ha förståt.t 

Eh, nej. Du har fel.
Svar på tråden Lämnar ni barnen på förskola/grundskola även om ni har covid?