Vårdnad utan ansvar
Varför vill han ha gemensam? Har han förväxlat det med umgänge?
Varför vill han ha gemensam? Har han förväxlat det med umgänge?
Han säger Att han kommer känna sig mer som en pappa om han står som vårdnadshavare men han har varit här 33 h på 5 månader... tycker att han får visa engagemang först innan jag vågar skriva på gemensam..
Prata så lite som möjligt med honom. Bolla tillbaka frågan till honom, varför vill han ha halva vårdnaden när han inte har tänkt att ta något ansvar? Hur har han tänkt på din ledighet, när ska barnet börja på dagis har han tänkt?
Vad gör han själv för att bli frisk och få en god relation till sitt barn? Har han en konkret plan han kan delge dig?
Han vill ha vårdnaden för han tycker att han har rätt till den. Det är det som det handlar om. Han vill dessutom plocka russinen ur kakan, få rättigheter men inte behöva anstränga sig själv.
Han vill alltså känna sig mer som en pappa men har bara träffat sitt barn då och då och han har inte heller några planer på att ta ett föräldraansvar..... okej....
Så tänker du. Jag är "allergisk" mot kvinnor som vill stänga ute en pappa.
Jag blir ledsen för din och ditt barns skull TS. Vilket jäkla stolpskott till farsa.
Han klarar inte att ta hand om sina äldre barn, han bryr sig knappt om er bebis och säger själv att han inte kan ta hand om sig själv ens nu. Men delad vårdnad ska han minsann ha! Fast inte vara föräldraledig och så förstås....inte ta ansvar....
Anteckna allt! Skriv absolut inte på för gemensam vårdnad. Men uppmuntra umgänge. Fortsätt skriva ner varje gång de ses, om han konstrar med tiderna osv.
Han är fruktansvärt oansvarig och tänker bara på att han ska ha. Han visar inget konkret som visar på att han verkligen bryr sig om barnet.
Jag skrev och frågade om han vill komma idag eller imorgon. Han vill komma imorgon.
Har ni tips på vad jag ska säga göra för att stå på mig och inte vackla ang vårdnaden?
Hej TS, hur gick det när du träffade pappan?