• EnAnonumius

Blockad bonusmamma? Anmäla?

Anonym (Tessan) skrev 2020-10-29 23:41:57 följande:
    Varför är det elakt? Det är ju så det är... varför skulle inte en 14 åring kunna få använda sin mobil som hon vill?
    Lägg ned.. Det ÄR elakt att  se till att barnet förmedlar DINA ord till hennes mamma. Har du några problem med bonusdottern mamma å skall du se till att snacka med mamman själv. Inte använda barnet som budbärare, 

Om du anser att det är fel att mamman inte låter dottern använda mobilen som dottern vill, så är det DU, inte dottern, och enbart  DU  som skall säga till dotters biomamma att du tänker anmäla henne (för vad?). Barn är inte till för att användas som "budbärare/förmedlare" mellan VUXNA människor.

Sedan så gnäller du om att barnet hade fått som straff  att inte använda mobilen då dottern berättade ju att hon inte skött sina sysslor. Men du gör INGET för att visa på vad som skulle vart ett  bättre konsekvens om dottern misskött  sig, om du nu tyckte att det var fel att dra in mobilanvändandet..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Tessan) skrev 2020-10-30 16:43:35 följande:
    För att jag är engagerad i mitt bonusbarn? Då finns det många att anmäla.
    Är du helt totalt fakta resistent?

Då tar vi det ett varv till, det folk försöker få dig att fatta. Dock så skall jag formulera om mig en smula bara..

1) Det är totalt irrelevant att du har betalat för en mobil. Det är vårdnadshavaren som bestämmer hur mycket/lite en mobil skall användas så länge barnet är omyndigt. Du har inga rättigheter (eller skyldigheter) att ställa några krav på mobilanvändandet  (även om du betalt den) då du inte är vårdnadshavare till barnet.

2) Nej det klassas inte som stöld av mobil att mamman begränsar användandet av mobilen som konsekvens av att barnet misskött sina sysslor.
    Men för all den del, anmäl du biomamman, polisen kan behöva få ett gott skratt i dessa dystra tider. Samtidigt så kan jag lova dig att om mamman ger en konservens för att dottern misskött sina sysslor är inte en brott, stöld som du vill ha det till, (bara för att du betalat mobilen). För din anmälan, efter att det plikttroget tagit  emot den, kommer att hamna i det RUNDA ARKIVET (papperskorgen). DÅ det  i agens mening inte kommer att räknas som stöld

3) Att fråga ut en barn och använda ett barn som förmedlare av ett HOT, ( ja det är ett hot att säga "då kommer jag att anmäla") är fel, det är inte barnets uppgift att förmedla dina hot till biomamman, bara för att du är så trög för att förstå att om ett barn missköter sina sysslor så drar man in förmåner en tid som konsekvens.

• EnAnonumius
    Anonym (bra med engagemang) skrev 2020-10-31 08:38:59 följande:
    Men om det inte går? Återigen vill jag betona att vi här inte kan veta om biomamman har problem i sitt föräldraskap eller inte, men om det skulle vara så att hon behandlar sin dotter på ett sätt som är skadligt, menar jag att det är jättebra att bonusmamman engagerar sig. Det finns en massa barn i Sverige som vuxit och växer upp under förfärliga förhållanden där "Alla visste, men ingen gjorde något". 
    Ursäkta hur kan man häda att bonusmamman, TS, är en engagerad person?

För böflen, läs vad TS själv skriver i sina inlägg, och återkom sedan.

Utdrag Trådstarten:
    Anonym (Tessan) skrev 2020-10-29 18:12:13 följande:

Jag har varit den som tagit initiativ till att ses, jag förstår också att det är något med bonusdottern och frågar ofta via Messenger hur det är. Ställer frågor om hur hon har det därhemma och vad hennes mamma säger och varför hon gör som hon gör och ifrågasätter detta då vissa saker låter helt uppåt väggarna enligt mig.

Bonusdottern får vad jag förstår inte alltid ha tillgång till dator och mobil och ibland kan det dröja mellan att hon svarar mig. För att undvika detta köpte vi en egen mobil åt henne. Döm min förvåning när hon inte ens får fri tillgång till denna. Måste ju räknas som stöld? Sagt till henne att prata med sin mamma annars anmäler jag detta.

Utdrag  ur inlägg #7,fösta stycket:
    Anonym (Tessan) skrev 2020-10-29 18:25:44 följande:
    Hon tycker att jag frågar och snokar för mycket, men det måste jag ju göra då jag träffar henne så sällan och bonus är svår att få ut något.

(slut citat)

Det är fan inte okey beteende TS visar prov på alls. Hon har ingen rätt att sitta och fråga ut sin bonusdotter på vad "mamma säger".
    Eller att använda bonusdotter till att förmedla "hot ( i detta fall hot  om anmälan)

Om nu TS vill veta vad biomamman säger så kan hon ta det med biomamman direkt  och vill hon att biomamman skall veta att hon (TS) tänker anmäla henna så kan hon säaga det själv upp i ansiktet på biomamman.

• EnAnonumius
    Anonym (Tessan) skrev 2020-11-03 18:27:02 följande:

Suck, ganska direkt efter jag socanmält så blir jag blockad överallt och fick ett argt telefonsamtal av biomamman. Kommer dock inte att ge mig

Det var rätt  gjort av biomamman.Hon valde att ringa SJÄLV upp till dig för att skälla på dig. Hon behövde inte använda något barn för  att  förmedla vad hon tycker om dig.

Vad gr DU, jo du använder ett BARN för att förmedla dina hot till en vuxen. Du hotade med att anmäla biomamman och bad ett BARN  att förmedla detta.

Oavsett så kan man ju säga så här biomamman är ju i alla fall den som är mognare, vuxnare och har tillräckligt  med intelligens för att inte använda ett barn som budbärare/medlare om hon är arg på en vuxen person.

Jag börjar misstänka varför biomamman blockar  dig, då du TS använder ju dottern för att vara medlare för en konflikt som är mellan dig TS och biomamman.

Om du TS, är sååååååååå engagerad som du vill påskina TS, så gör något åt barnrumpan till karl du är ihop med, och har barn ihop med. Han väljer medvetet att straffar dottern för att han och biomamman har en problem/konflikt mellan varandra.
  • EnAnonumius
    Ess skrev 2020-11-04 12:37:11 följande:
    Äh, mamman har inte ringt ts. Det är bara i Trollskogen man gör en stöldanmälda till Soc, och de dessutom agerar inom 5 min.
    Eller hur?
Svar på tråden Blockad bonusmamma? Anmäla?