• Anonym (V)

Blockad bonusmamma? Anmäla?

Ja, Bonusmamman går i det här fallet för långt. Naturligtvis är det pappans ansvar, och att han inte tar det säger enbart att han är en ynklig människa. Att skylla på mamman är inget annat än trams.

Men med det sagt: ni som hela tiden hävdar att "man ska inte lägga sig i hur andra uppfostrar sina bar" har såklart fel. ALLA människor har rätt att lägga sig i och engagera sig i vad som sker med och hos andra människor. Så jävla bekvämt att "Hos mig uppfostras barnen som jag vill, och det ska ingen utomstående ha några åsikter om" ska vi inte ha det. Det är lite för öppet mål i så fall för alla olämpliga hustyranner. Finns SÅ många barn som lider under hel- och halvgalna eller åtminstone dysfunktionella föräldrar. Som i många fall haft bättre uppväxter om någon utifrån hade vågat reagera. Bara att inse att "Oj - någon ser vad jag gör" kan ju leda till att sjuka beteenden mildras. 

Men det är generellt menat. I det här fallet ska såklart mamman backa och låta barnets far ta den biten. Och stödja honom.

Svar på tråden Blockad bonusmamma? Anmäla?