• S23

Kan man kombinera SGI-dagar för olika barn?

Tror inte det. Ring Fk och kolla. Kolla också om det går att lägga en halv sgi dag på äldre barnet (misstänker att hen kanske inte går så långa skoldagar på fredagar) och då ha rätt att lägga ut på helgen

• S23
    Seven Costanza skrev 2020-10-28 14:42:42 följande:

Ok, jag får ringa och fråga FK någon dag. Min tanke handlar alltså mest om huruvida det är dumt att spara på äldre barnets dagar nu om jag ändå kommer behöva ta ut en massa från yngre barnets dagar under andra hemmaåret för att skydda SGI för att det blir svårt att få ut SGI-dagar på den äldre. Vi har endast sparat SGI-dagar och har ca 90 st kvar nu och jag kan känna att det var lite dumt med tanke på hur mycket svårare det är att ta ut dem. Mina halvdagar är dessutom bara 3,5 timmar eftersom jag är lärare med ferietjänst och då sa FK att jag max får jobba 3,5 h per dag för att få ta ut halvdag, så det kanske blir ännu svårare att kombinera med f-klass då för så lite som 8-11.30 går de kanske inte. Jag får höra mig för på skolan också i så fall.

Men då är ju dagarna kvar tills barnet är 12 år? Du lär kanske inte behöva dem till lov, men din partner kanske vill använda dem för att kunna vara hemma på loven? Vid planeringsdagar osv? Fundera på om ni kan använda dagarna innan barnet är 12, för Isf är det ju ingen brådska att plocka ut
  • S23
    fjanten skrev 2020-10-28 19:58:01 följande:

Det vet jag inte - men jag TROR inte det är så. Dubbelkolla med FK (och uppdatera gärna för att stilla min nyfikenhet ), men jag tror inte det spelar någon roll att du kombinerar dagar, så länge du tar en dag för ett barn vardagen innan/efter helgen och dagar för ett annat barn under helgen...

Tror inte heller det spelar nåhon roll nu när jag försökt hitta något om det. Borde ju gå att hitta om det var så. Önskar också uppdatering från ts gällande svaret!
Svar på tråden Kan man kombinera SGI-dagar för olika barn?