Inlägg från: Anonym (heppp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (heppp)

vad håller han på med ?

Anonym (P) skrev 2020-10-29 03:33:05 följande:

Jag tror det blir en bra wakeup-call när du verkligen flyttar ut och han inser att du är borta. Men då ska du verkligen klippa helt ett tag - inga sleepovers och inget komma och hjälpa varandra med något alls. Tills du flyttat ut kan ni väl skeda och mysa - om du själv vill det. Men den dagen du flyttar ut så är det SLUT. Ni ska inte övergå till att bli särbos eller KK. Jag tror han börjar ångra sig men för att verkligheten ska sjunka in så måste du visa att du är självständig och klarar dig utan honom. Om du vill göra honom svartsjuk och vet att han läser din mail kan du roa dig med att skicka mail till dig själv från en fejkadress från en kille, låtsas att ni jobbar ihop eller träffats nånstans och att han visar dig intresse. Jag tror din kille tar dig för given och tror att du alltid kommer att finnas tillgänglig för honom oavsett om ni bor ihop eller ej. Ta honom ur den villfarelsen. Han låter väldigt omogen för övrigt.

jag är bara så rädd han ska glömma mig...Och det kan hända det ändras när jag får detta på avstånd. Men det är så jag tänker nu. Och så sjukt hur en människa kan gå runt så som han,att en gång säga att han inte har känslor för mig längre och så gå runt och ?låtsas? tycka om mig. Jag är osäker på om jag hade velat göra allt detta med någon jag inte hade känslor för längre, det hade bara kännts så fel. Han kanske inte är den jag trodde.

Jag vill inget hellre än att göra honom svartsjuk , men det med mailen blir för obvious. Är osäker på om han ens bryr sig. Men ska tilläggas att han hade läst min mail igår igen - trots att jag sagt att jag ska flytta och visat vart. Är det nåt slags kontrollbehov ? Jag har fått ett datum för flytten men har inte tänkt säga det till honom, utan flytta när han är på jobbet.
  • Anonym (heppp)
    Anonym (Y) skrev 2020-10-29 01:30:51 följande:

Tycker det låter som rent utnyttjande, om han vet att kan kan få allt det där av dig trots att ni ska separera är det väl klart han tar för sig av det. Så länge du är villig och tillmötesgående, varför skulle han då tacka nej till det? Det är ju sjukt bekvämt för honom.

Allt det där att umgås mera när man egentligen ska gå isär, jag vet inte..det förlänger oftast bara smärtan ändå. Lätt att säga men svårt att verkställa om man fortfarande älskar personen och vill vara med hen. Men liksom...du ska flytta nu? Börja flytta ut emotionellt och mentalt också, underhåll inte ett förhållande som är slut. 

men varför vill man göra att detta med någon man sagt att man inte har känslor för längre ? är inte det bara helt sjukt ?
  • Anonym (heppp)
    Anonym (Hur) skrev 2020-10-29 08:51:39 följande:

Hur gammal är hon?

Är hon också i ett förhållande?

Hur hittade han henne 5 h ifrån?

Varflr tror du att han drogs tiii henne?

Hur kom du på dem?

Hon är 44, han är 32. (hon har tre barn med tre olika pappor)

Han var på ett jobbuppdrag i en annan stad i 3 veckor mitt i vår semester. Så jag satt ensam hemma på min semester med våra hundar medans han lekte familj och knullade en annan, BUT HEY , BARRRRRRRA 2 gånger säger han själv.

Han sa att det inte är nåt speciellt med henne men att hon ville ha honom. Men ändå, nästan bli styvpappa åt hennes barn och leka familj och säga ?jag älskar dig? till nån du knappt känner, OK. Hon är 160 lång och mörkhårig och skitäcklig, ser seriöst ut som en liten häxa. Jag är 180 och blond. Vad gillar han ens för tjejer ???

Hon visste om mig sa han men det stoppade inte henne.

Jag såg det på hans dator, ALDRIG varit inne på hans dator innan men hade en känsla när han plötsligt var tvungen att dra på jobbuppdrag en morgon kl 05.30 och mycket riktigt. Men det fanns bara konversation från den dagen, han hade raderat varje dag.
  • Anonym (heppp)
    Bjoer skrev 2020-10-29 10:17:53 följande:

Varför skulle man inte vilja skeda, knulla och gå promenader med någon som man är vän med men inte har romantiska känslor för?

Jag tror iofs. inte han har tappat känslorna för dig, han bara inser det inte riktigt eftersom ni inte separerat än. Verkligheten har inte kommit ikapp. Just nu så får han allt det bra med ett förhållande samtidigt som han känner sig fri som en fågel. När du flyttar ut och/eller träffar någon annan så kommer det kännas för honom.

Jag tycker nog ärligt talat det är mer märkligt från din sida att du fortsätter när du vet att ni ska flytta och du vet att du har känslor för honom fortfarande. Känns som du bara drar ut på det, lite självdestruktivt sådär.

ah jag vettefan längre. försäker väl bara klamra mig fast och få det lilla och sista av honom. Självdestruktivt är det absolut, det kommer bli tufft. Aldrig varit ensam förut och aldrig bott ensam, har alltid varit med honom.
  • Anonym (heppp)
    Anonym (Oj) skrev 2020-10-29 10:53:02 följande:

Oj, shit, låter lite likt min man som plötsligt betedde sig konstigt i samband med några resor i somras. Kom hem en dag för sent och ville skiljas. Sa inte varför och ville inte prata om det eller försöka lappa ihop, men jag loggade in i hans messenger och hittade en konversation med en kvinna (ser för övrigt ut precis som du beskriver din killes häxa, men den här häxan var 47 och hade två barn). Och oj vad de skrev "jag älskar dig" och en massa annat dravvel (som jag och min man aldrig skrivit till varandra). Han hade alltså varit hos henne (typ 60 mil hemifrån) på de där två resorna som enligt honom handlade om något helt annat.

Han tänkte seriöst flytta ihop med henne här på vår ort och hade skaffat ett tillfälligt boende och hämtat hit henne och skulle ha vårt barn varannan vecka hade han tänkt. Men det tog någon dag så var det över. Och hon åkte till nästa pojkvän (som är 31) som hon ääälskar. Och min man hade förlorat allt. Familj och boende poff borta för att han blev så förhäxad av denna kvinna, och i samma veva blev han uppsagd från jobbet. Hon visste också om mig och vårt barn men drog sig inte för att pusha på honom att lämna mig.

Skillnaden är ju att han lämnade mig omedelbart och att vi inte hade någon kontakt först, och sedan bara när han skulle ha vårt barn. Så inget umgänge eller sova ihop eller så. Nu har vi börjat om, på mitt initiativ.

usch... han här hemma tror också han är nån jävla don juan för han fått en annan på rygg, lycka till du!

hur länge var ni ifrån varandra?
  • Anonym (heppp)
    honny skrev 2020-10-29 11:51:07 följande:

Seriöst, han har kastat dig i papperskorgen och bajsat på dig och du låter honom skeda dig och mysa med dig och laga mat med dig och skriver trådar på familjeliv och vill såå gärna hör att han kanske eventuellt faktiskt EGENTLIGEN älskar dig fortfarande... nej. Skaffa självrespekt, jag hade sagt att han får sova på soffan tills han flyttat och endast lagat mat åt mig själv.

ja det ärju det som är verkligheten.
  • Anonym (heppp)
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-29 12:13:27 följande:

Att fälla krokodiltårar men ändå fortsätta bete sig som en idiot hjälper ju inte dig mycket.

Ja du har varit alldeles för snäll.

Jag förstår att det tar tid att inse att ens partner inte är den man trodde personen var (har varit där själv). Eller rättare sagt man förstår det rent rationellt men det tar en stund innan man förstår det fullt ut och innan känslorna anpassar sig till det. Men som sagt, låt inte honom kliva på dig alltför mycket under tiden för du kommer ångra det senare.

ja, min hjärna harju förstått allt detta , att han är en lystlögnare, att han varit otrogen och glömt bort mig utan att ha dåligt samvete och antagligen fortsatt med det om jag inte kommit på honom, att han är patetisk rövhål som förtjänar att sluta upp ensam för det han gjort. Och jag förtjänade det inte och förtjänar det fortfarande inte. Jag vet det, men mitt hjärta är inte där än. Och det är det som gör det så svårt, jag är så arg samtidigt som jag är helt hopplöst attached till honom.
  • Anonym (heppp)
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-29 12:13:27 följande:

Att fälla krokodiltårar men ändå fortsätta bete sig som en idiot hjälper ju inte dig mycket.

Ja du har varit alldeles för snäll.

Jag förstår att det tar tid att inse att ens partner inte är den man trodde personen var (har varit där själv). Eller rättare sagt man förstår det rent rationellt men det tar en stund innan man förstår det fullt ut och innan känslorna anpassar sig till det. Men som sagt, låt inte honom kliva på dig alltför mycket under tiden för du kommer ångra det senare.

ja, min hjärna harju förstått allt detta , att han är en lystlögnare, att han varit otrogen och glömt bort mig utan att ha dåligt samvete och antagligen fortsatt med det om jag inte kommit på honom, att han är patetisk rövhål som förtjänar att sluta upp ensam för det han gjort. Och jag förtjänade det inte och förtjänar det fortfarande inte. Jag vet det, men mitt hjärta är inte där än. Och det är det som gör det så svårt, jag är så arg samtidigt som jag är helt hopplöst attached till honom.
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-29 12:32:41 följande:

Som sagt jag har varit där själv och vet precis hur det känns och hur mycket man lurar sig själv för man vill ju egentligen inte att det ska vara så och jag vet att det tar tid. Men det är precis därför jag oxå säger att ju mer du förnedrar dig själv dig nu desto mer kommer du ångra det senare när du din rationella sida och dina känslor kommit i sync. När du läkt och ser tillbaka på det kommer du undra hur fan du tänkte egentligen och hur fan du kunde hålla på så.

Man vet aldrig hur man kommer reagera på en sån situation förrän man upplevt det. Men i efterhand känns det alltid lite bättre om man lyckades hantera det med någorlunda värdighet om du förstår vad jag menar?

Jag vet! jag ska sluta tycka synd om mig själv nu och sluta servera honom med städat hus,tvättade kläder,sex och färdiglagad mat och börja leva mitt egna liv, så får han stå vid sidan av och titta på.

Han förtjänar inte mig.
  • Anonym (heppp)
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-29 14:59:54 följande:

Nej, du ska absolut inte sluta "tycka synd om dig själv", att älta är en viktig del i läkeprocessen, så det ska du absolut fortsätta med, prata och ventilera, få ur dig all frustration, ilska, sorg, etc. Du har trotts allt blivit väldigt illa behandlad av någon du älskar och litat på så det är en fullt naturlig att känna som du gör.

Det du däremot ska sluta med är att dalta med idioten utan behandla honom så som han förtjänar. Så som han behandlat dig.

Ja han förtjänar absolut inte varken dig, din välvilja eller din vänskap.

Tycker samtidigt det är pinsamt och vill inte att det ska definera mig, ?hon som blev dumpad och bedratt precis efter de byggt nytt hus och efter så många år? Det är så praten går i denna lilla stad där vi bor. Har bara en så sjukt dålig kväll ikväll, fyfan alltså.

Ibland önskar jag detta bara var en mardröm och att jag kan få vakna snart.
  • Anonym (heppp)
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-30 11:44:43 följande:

Fast skvaller är ju inget du kan göra något åt oavsett, och hela det resonemanget är ju så hål i huvudet som det kan bli för man lägger hela skulden på den som drabbades istället för den som som orsakat problemen.

Det du ska fokusera på är ditt eget välmående och förbereda dig så bra du kan för din egen skull. Vad andra tycker och tänker och skvallrar om kan du använda som dasspapper. De kommer snacka skit hur du än gör och dessutom är det ju ren hyckleri, för om glappkäftarna skulle hamna i din situation hade de förmodligen reagerat EXAKT likadant eller ännu värre, levt kvar i ett trasigt förhållande av rädsla för vad folk ska säga... och hur är smart är det på en skala?

Ang mardröm:

Jo, så tänker nog alla när man är mitt i skiten och det är ju därför man är så lättlurad för man vill ju inte att det ska vara sant, man vill ju att allt bara ska gå tillbaka till hur det var. Men så kommer det aldrig bli. Speciellt inte med en man som beter sig på det sättet som din gör.

Men alltså va SJUKT ÄÄCCCKKKLIG han är ändå. Fan han kom hem till mig och levde som vanligt med mig efter han legat med en annan, varit ihop med henne, hennes barn, fortsatte spotta ur sig skit och lögner som om det vore vardagsmat utan att ens ha problem med att sova om natten och leva. Han har gått rakryggad genom allt detta och fortsätter med det.

Och jag har låtit honom göra det och fortsätter låta honom göra det. Jag må lägga i en högre växel här nu. Han tog upp ett meddelande jag hade fått från min kompis 19 åriga kusin som var lite förälskad i mig på fb för 5 år sen , 5 år sen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag minns knappt meddelandet men detta har han gått och tänkt på i 5 år utan att säga nånting. och så kom ?jag får aldrig några mer ?du är den enda för mig? meddelanden längre när du är ute med dina kompisar på stan? .......................................alltså det han håller på med är silence of the lambs shit. Mitt i allt detta så försöker han shamea mig ??? att han fucking har mage.
Svar på tråden vad håller han på med ?