• Anonym (heppp)

vad håller han på med ?

hej!

för ca 2 månader sen fick jag reda på att min sambo sen nästan 10 år tillbaka hade ett förhållande bak min rygg.

Han menar detta bara pågått i tre veckor men de hade redan skrivit saker som ?jag älskar dig? till varandra.

(Vet inte säkert, men misstänker de fortsatt har kontakt) Och han var inte klar för att bryta med henne och vill att jag ska flytta ut.

Han sa sen att han gått och tänkt på detta en längre tid, att han distanserat sig från mig och bara såg på mig som en vän. Jag har alltså levd i en lögn en längre tid där han både planerat framtiden, pratat barn, vi har precis byggt färdigt ett nytt hus och bara två veckor innan jag upptäckte otroheten sa han att han älskade mig och inte kunde leva utan mig.

Nu har vi levt lite i limbo en period (ca 2 mån) han ska köpa ut mig ur huset och jag letar efter ett ställe att bo.

Han har under hela denna tiden önskat att vi ska leva som ?vanligt? alltså leva ihop, äta ihop,handla ihop,sitta i soffan ihop,duscha ihop,sova ihop, ha sex med varandra,gosa med varandra. Och så har det ju blivit eftersom jag fortfarande älskar honom och önskar att vara honom nära och tänker att vi kanske en gång kan hitta tillbaka till varann?

Men nu tycker jag det börjar bli jobbigt, han är helt vild efter mig några dagar,vill att jag ska vara nära, ha sex med mig, går och tar mig på rumpan hemma och i affären och är precis som vanligt och jättegullig. Han fortsätter prata om ?vårt hus? och flyttar på lampor och möbler och pratar om saker han vill göra här när han vet att jag inte ska bli boende här och antagligen aldrig mer ska in här mer.

Och några dagar är han HELT kall, klarar inte titta på mig och klarar knappt prata med mig.

Nu fick han nys om att jag har fått mig en lägenhet och ska flytta och nu har han verkligen tatt det en nivå högre. Smygläser min mail varje dag (har lämnat den öppen för att testa honom när jag såg det första gången) läst mailet från mäklaren flera dar i rad och googlat andressen jag ska flytta till, har också läst nåt mail som gått till en Alexander (som designade vårat kök) ett halvårsen, garanterat läst det bara för att det stog ?Alexander? och försöker ta mig för nånting ?

och är ännu mer intensiv med närhet och planering av hus osv. Konfronterade honom med mailen och då sa han att han inte gjort det men så sa jag att jag vet att han gjort det och då han egentligen inget mer att säga än att ?han ville veta vad som var på gång och han inte ville tjata och det var tabulagt att fråga om såna saker?

Han blev också jättedefensiv när jag frågade om vad han egentligen håller på med , att han några dagar är så kärleksfull och några dagar helt kall, då sa han att han ?behöver mer närhet andra dagar än andra? och så sa han att då kan vi sluta med all närhet och vara kalla mot varann så det inte blir så stort steg för oss sen när jag flyttar.

VAD ÄR DET HAN VILL ? utnyttjar han mig? har han panik? Är jag vemsomhelst för honom? har han verkligen INGA känslor kvar för mig ? kan man verkligen vara så egoistisk och kall? VAD HÅLLER HAN PÅ MED ?

• Svar på tråden vad håller han på med ?
  • Anonym (heppp)

Han ger sig inte med att ta kontakt, alla möjliga saker, allt från om vi ska gå promenad ihop till om jag vill sova över, om jag vill vara med att byta däck, att han köpt nya handdukar och blommor, vemfan bryr sig? Han har tagit kontakt VARJE dag efter jag flyttade ut. VARJE dag.

Och igår släppte jag in honom för första gången för jag tänkte jag skulle utnyttja honom till att köra skräp med hundbilen eftersom jag har så mycket efter alla nya möbler . Och då tog han sig så till rätta och försökte att jag skulle ligga brevid honom i soffan och försökte börja ta i mig för att ligga. Och det skrämmer mig att han är så känslokall och bara hans egna behov är i fokus och jag klarar det inte. Jag kommer inte klara av att kunna vara någon slags kompis med han här - inte nu och inte i framtiden.

Det slutade med att jag blev arg och inget skräp blev kört.

Oså inte många timmar efter ?hur är nya sängen?? sov så gott?

asså...

• Anonym (P)

Säg till honom på skarpen att nu har ni gjort slut, han kan lägga sin energi på den andra tanten om han vill men nu får han lämna dig ifred.

Han får kontakta dig om det är något med hundarna eller bodelningen, inte annars. Ha ett färdigt meddelande med texten typ "kontakta bara mig om det ärr något viktigt med hundarna, lämna mig annars ifred tack." Skicka endast detta samma meddelande VARJE GÅNG han skriver om något annat. Inget annat svar. Skicka en gång sedan ignorerar du, eller blockar.

Har du ingen annan kompis att fråga som kan hjälpa dig köra grejer?

• Anonym (Hold my beer)

Sluta svara på hans sms. Som den ovan säger, var tydlig med att ni hädanefter BARA kommer ha kontakt om hundarna. Du är ju lite dum som tror att du ska kunna manipulera honom dit du vill, det enda du ska göra är att hålla distansen mellan er. Det är inte värt det.

• Anonym (heppp)

Har faktiskt ignorerat 98% av alla hans meddelanden, svarat på dom om promenad och sagt att jag kan komma dit och hämta hundarna med en kompis för att gå promenad så han inte ska bli med. Och är oftast där redan innan han vaknar på morgonen så han inte ens ser oss. Läser dom men svarar inte, vad ska jag liksom svara på när han säger att han köpt blommor och handdukar ? intresserar mig inte.

• Anonym (jaha)
    Anonym (heppp) skrev 2020-11-25 22:20:11 följande:

Har faktiskt ignorerat 98% av alla hans meddelanden, svarat på dom om promenad och sagt att jag kan komma dit och hämta hundarna med en kompis för att gå promenad så han inte ska bli med. Och är oftast där redan innan han vaknar på morgonen så han inte ens ser oss. Läser dom men svarar inte, vad ska jag liksom svara på när han säger att han köpt blommor och handdukar ? intresserar mig inte.

2 Strategier

1) Läsa men ignorera, nackdelen är att det kommer fortsätta påverka dig känslomässigt (du undrar ju bevisligen hur han tänker, känner, etc) och ger honom en ingång för att manipulera dig.

2) Säga åt honom att du inte vill ha någon kontakt med honom alls och därefter sluta läsa hans meddelanden, bara radera dem så fort de kommer. Fördel är att det ger dig tid att läka utan hans inflytande och ger honom ingen makt över dina känslor och tankar.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (jaha) skrev 2020-11-27 13:02:43 följande:
    2 Strategier

1) Läsa men ignorera, nackdelen är att det kommer fortsätta påverka dig känslomässigt (du undrar ju bevisligen hur han tänker, känner, etc) och ger honom en ingång för att manipulera dig.

2) Säga åt honom att du inte vill ha någon kontakt med honom alls och därefter sluta läsa hans meddelanden, bara radera dem så fort de kommer. Fördel är att det ger dig tid att läka utan hans inflytande och ger honom ingen makt över dina känslor och tankar.
    Jag håller med i teorin, men de har ju gemensamma hundar som ts har tänkt ta hem så fort hon har ett boende där det är tillåtet.

Å andra sidan TS, det kan ta väldigt många år innan du hittar ett sånt boende. Är det inte bättre att släppa hundarna helt i så fall? Eller när tror du att det kommer att kunna bli annars? Med en sannolik uppfattning alltså. Ibland får man offra lite för friheten.
  • Anonym (heppp)

Neeej har tänkt köpa mig nånting till vårens/sommaren. Oavsett om det blir hus eller lägenhet ska hundarna med mig. Fick bra med egenkapital av honom, men var lite surt att gå 50 000 back för att jag var tvungen att flytta. Kan man skicka alla kvitton till honom? haha

Får jag bara berätta en sak... Han var ju här i tisdags och försökte med både det ena och det andra, fortsatte med sin skit i onsdags på meddelanden. Men igår kom inte ett enda meddelande och tänkte inte mer på det . Och nu när jag och en tinderdejt (han satt i bilen nere vid brevlådan så var inte så att jag skulle visa upp honom) skulle åka upp och hämta hundarna var varken hundarna eller han hemma. Frågade då om hundarna var nere hos hans mamma och pappa, då svarade han «vi är inte hemma förrän sent ikväll :/? Skickar först sympatiska emojis, oså tror jag 99% att har han är hos kärringen och tatt med sig hundarna, det är skitsamma men så frågade han om jag ville bli med han och shoppa imorrn? ööööhhhhhhhhhhh. Så , han var här i tisdags, åkte till henne i onsdags, kommer hem ikväll och ska ha mig imorrn. JESUSSSSSSSS. Detta bekräftar det bara ännu mer att han inte är en normal människa emotionellt, eller på några andra plan heller.

• Anonym (Hold my beer)

Bra, då är det ju inte lång tid tills du blir av med honom för gott! :) Ju förr desto bättre, vänta inte en dag i onödan. Även för hundarnas skull.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-11-27 13:07:52 följande:
    Jag håller med i teorin, men de har ju gemensamma hundar som ts har tänkt ta hem så fort hon har ett boende där det är tillåtet.

Å andra sidan TS, det kan ta väldigt många år innan du hittar ett sånt boende. Är det inte bättre att släppa hundarna helt i så fall? Eller när tror du att det kommer att kunna bli annars? Med en sannolik uppfattning alltså. Ibland får man offra lite för friheten.
    Jo det är sant, ibland behöver man kommunicera avsett om man vill det eller inte. Speciellt under tiden man håller på och skiljer sig, bodelar, etc.

Dock går det ju att hålla kommunikationen till att enbart röra det praktiska. TS behöver få honom att fatta att att det är slut och att han ska sluta kräla. Och det kommer hon inte lyckas med så länge det inte finns något incitament för honom att sluta.Som det är just nu förlorar han inget på att tjata, däremot finns det mycket att vinna genom att fortsätta tjata, vem vet det kan ju funka...typ. Alltså kommer det fortsätta tills han tröttnat. Om TS vill att det ska upphöra behöver hon vända på situationen och få att fortsätta tjata vara värre än att sluta.

Ett sätt skulle kunna vara att sätta ett ultimatum, säga att hon inte vill ha kontakt med honom om något annat än det som rör det praktiska, och om han inte slutar blir hon tvungen att blockera honom och då kommer de inte kunna prata alls.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (jaha) skrev 2020-11-30 13:34:27 följande:
    Jo det är sant, ibland behöver man kommunicera avsett om man vill det eller inte. Speciellt under tiden man håller på och skiljer sig, bodelar, etc.

Dock går det ju att hålla kommunikationen till att enbart röra det praktiska. TS behöver få honom att fatta att att det är slut och att han ska sluta kräla. Och det kommer hon inte lyckas med så länge det inte finns något incitament för honom att sluta.Som det är just nu förlorar han inget på att tjata, däremot finns det mycket att vinna genom att fortsätta tjata, vem vet det kan ju funka...typ. Alltså kommer det fortsätta tills han tröttnat. Om TS vill att det ska upphöra behöver hon vända på situationen och få att fortsätta tjata vara värre än att sluta.

Ett sätt skulle kunna vara att sätta ett ultimatum, säga att hon inte vill ha kontakt med honom om något annat än det som rör det praktiska, och om han inte slutar blir hon tvungen att blockera honom och då kommer de inte kunna prata alls.
    Ja precis, de får hålla sig till att diskutera hundarna. Nåt annat har de ju inte att prata om. I min värld är det så enkelt som att bara inte svara på sånt som inte har med hundarna att göra, utom första gången då man klargör att man därefter bara kommer att kommunicera kring hundarna och inget annat, att man annars inte vill ha någon kontakt.
Svar på tråden vad håller han på med ?