• Bjoer

vad håller han på med ?

Jag tror nog inte att han vill något eller liksom försöker manipulera dig utan det handlar snarare om att hans känslor går lite hit och dit och att det är svårt att greppa den nya situationen. Det kan bli lite så då. Jag vet med mig själv när jag och mitt ex gjorde slut så var vi tvugna att bo tillsammans i 3 månader tills hon hittade nånstans att bo och under den tiden hade vi mer och bättre sex än på något år innan. För helt plötsligt var den andra ny, spännande och inte självklar längre. Det är liksom något med den nya situationen som gör att ens känslor och inställning förändras. Men med det menar jag inte att du bara ska acceptera saker. Säg ifrån ifall det blir jobbigt och var bestämd. Prata om vad som funkar, vad som inte funkar och sätt upp regler ifall det behövs.

• Bjoer
    Anonym (heppp) skrev 2020-10-28 08:46:05 följande:
    Han pratar också om att han ska komma till mig på mat,hjälpa mig att sätta upp lampor och fixa skit (som jag klarar själv trust me) och ha sleepovers. 
    Det verkar som han, medvetet eller omedvetet, vill ha allt det positiva med en relation men vill kunna knulla andra. Helt enkelt. Han kommer tycka det här är helt ok ända tills du knullar någon annan. Då kommer verkligheten komma ikapp honom och det blir kaoz. Trust me...
  • Bjoer
    Anonym (heppp) skrev 2020-10-29 08:32:33 följande:
    men varför vill man göra att detta med någon man sagt att man inte har känslor för längre ? är inte det bara helt sjukt ?
    Varför skulle man inte vilja skeda, knulla och gå promenader med någon som man är vän med men inte har romantiska känslor för?

Jag tror iofs. inte han har tappat känslorna för dig, han bara inser det inte riktigt eftersom ni inte separerat än. Verkligheten har inte kommit ikapp. Just nu så får han allt det bra med ett förhållande samtidigt som han känner sig fri som en fågel. När du flyttar ut och/eller träffar någon annan så kommer det kännas för honom.

Jag tycker nog ärligt talat det är mer märkligt från din sida att du fortsätter när du vet att ni ska flytta och du vet att du har känslor för honom fortfarande. Känns som du bara drar ut på det, lite självdestruktivt sådär.
  • Bjoer
    Anonym (heppp) skrev 2020-10-29 10:30:00 följande:
    ah jag vettefan längre. försäker väl bara klamra mig fast och få det lilla och sista av honom. Självdestruktivt är det absolut, det kommer bli tufft. Aldrig varit ensam förut och aldrig bott ensam, har alltid varit med honom.
    Äsh, det kommer gå bra! Det är ju du som har socialt umgänge, polare osv. Visst kommer det kännas hårt till en början att bo själv, vara ensam på kvällarna men det går över. Se till att hålla dig sysselsatt bara. Sen tror jag det är bra om du minimerar erat umgänge med varandra nu för att like mjukstarta på framtiden. Vänja sig.
  • Bjoer
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-29 12:23:53 följande:
    Nu förenklar du lite väl mycket va?

Det är som att säga, varför skulle man inte vilja umgås med och ha kul med en kompis?

Ja det är ju helt naturligt OM polaren varit schysst mot dig. Om din polare slagit ner dig och sen pissat dig i ansiktet så är det kanske inte lika självklart. Och om man nu känner att man ändå vill umgås med och ha kul med folk som slår ner dig och pissar dig i ansiktet så finns det ju all anledning att ifrågasätta varför man öht vill umgås med en sån person och om det är så nyttigt?
    Så vitt jag vet har inte TS pissat eller slagit ner sin kille utan det var han som var otrogen. Så vad är din poäng?
  • Bjoer
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-29 13:26:36 följande:
    Poängen är varför TS öht vill gosa med en person som behandlar henne som gårdagens sopor INTE vad som kan tänkas röra sig i hans sjuka lilla huvud.
    Inläggen handlade om TS partner, inte om TS.
  • Bjoer
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-29 14:52:49 följande:
    Jag förstod det men det som är intressant är varför du lägger vikt på vad idioten vill och tänker men inget vid den mer relevanta frågan..., varför TS springer omkring och gosar och servar en idiot som behandlar henne som gårdagens sopor.  Att HAN gärna vill kunna bete sig som ett svin och ändå bli vänligt bemött och servad tror jag ingen är speciellt förvånad över,

Dessutom var ditt påstående rätt märklig i sig... vad är det för fel på att HAN vill gosa med TS... jadu.... det finns väldigt mycket som är fel i det agerandet. Bla att de speglar en gränslös egoism, total avsaknad av insikt i hur egoistiskt och empatilöst hans agerande är och väldigt sjuka värderingar. En mer normal funtad person hade skämts ögonen ur sig och själv dragit sig undan. 

Ditt påstående är lite som att säga... "vad är det för fel i att vilja vara kompis med personen jag precis slog ner och pissade i ansiktet?" Du tycker inte att det kan uppfattas som ett jävligt egoistiskt sätt att resonera? 
    Jag tror du har missuppfattat mina inlägg rejält. TS frågade hur någon (TS partner) kan vilja göra detta med någon man sagt att man inte har känslor för längre. Därför la jag vikt vid det. För att det var en direkt fråga. Du vet, hålla sig till ämnet?

Jag har dessutom inte lagt någon värdering i det, om det är rätt eller fel. Jag sa bara att det inte var konstigt.
Svar på tråden vad håller han på med ?