• Anonym (eee)

Muntlig förhandling

Vad man pratar om? Just det du skriver - det din stämningsansökan handlar om. Eftersom du inte anger några detaljer om just ert fall så går det inte att säga så mycket. Du kanske behöver förtydliga din fråga lite så att vi bättre kan svara Glad

Juristerna kommer försöka se om det finns någon liten ljusning att komma överens och gör det inte det, så går det vidare till huvudförhandling senare. Men jag utgår från att din advokat har förklarat för dig hur man gör på ett sånt möte. 

• Anonym (eee)
    Anonym (.....) skrev 2021-01-17 18:35:14 följande:

Natten till idag,vid 02 tiden började dotterns far skriva till henne,bla att dom kan ha kontakt i hemlighet så inte jag ska veta om det.han skrev att han och hans nya bråkar för att barnen berättar allt till mig ,att det är deras fel,han skrev att jag har kontrollbehov och att allt som hänt är pga mig.min dotter svarade att hon inte vill ha han i sitt liv då han bara får hon att må dåligt,skriker och bråkar på henne.hon skrev också att han inte ska skriva kl 2 på natten,för hon sover nog dåligt som det är,men det respekterade han inte utan svarade att han kan skriva när han vill.till saken hör att han har tidigare fått en orosanmälan av skolan för psykisk misshandel,soc har varit i kontakt med han och sagt att han ska inte lägga skuld på barnen el dra in dom i vuxnas bråk,men ändå fortsätter han.min dotter mår självklart jättedåligt av allt han skriver åt henne,och varje gång hon lyckats ta sig upp igen så kommer han med ännu mer.mitt i natten,el när dom är i skolan mm.vet inte vad jag ska göra.min dotter vill blockera han,men kan han då lägga fram till tinget att jag försvårar deras kontakt kan han skylla det på mig,fast det är min dotters egna val?men såhär kan och ska hon inte behöva ha det.är detta nått tinget kommer reagera på?den orosanmälan som kom förra v blev som jag misstänkte nerlagd iaf.

Kanske inte din prio just nu men barnen ska så klart inte ha ljudet på, på sina mobiler när de ska sova. Då märker de inte att han skrivit mitt i natten. 

Men du sparar förstås det här han skrev nu, visa din advokat. 
Svar på tråden Muntlig förhandling