• Andand

Hotfullt barn

Hej har en fundering.

Fråga till er som har barn runt 7 år eller bekanta som har barn i den åldern.

Är det normalt att en 7åring är hotfull, pratar om knark, hotar att slå sönder käften på någon,

Skära halsen av nån, säger ofta kärring och idiot /dumhuvud,fitta osv.

Har denna fundering då min sambos grabb säger såna saker typ dagligen?

Han skrattar /flinar ibland när han vräker ur sig sånt men ibland ser han väldigt seriös ut med kall blick..

Han är under adhd utredning.

Funderar på att lämna denna relation pga andra saker också men tänker om detta är normalt?

• Svar på tråden Hotfullt barn
  • Anonym (Kvinna 39)

Det är långt från normalt!! BUP, omgående!

• Anonym (förälder)

Verkligen inte, men man undrar vart han lär sig sådant språk ifrån,
    någon måste ju ha sagt saker till honom när han bara är 7 år och har ett sådant språk, han kommer ju inte på dom sakerna själv.
    Han behöver omedelbar hjälp, vem lär honom dessa uttryck?
    Någon i hans omgivning har detta språk och han behöver komma bort ifrån det omedelbart!

• Anonym (förälder)

Verkligen inte, men man undrar vart han lär sig sådant språk ifrån,
    någon måste ju ha sagt saker till honom när han bara är 7 år och har ett sådant språk, han kommer ju inte på dom sakerna själv.
    Han behöver omedelbar hjälp, vem lär honom dessa uttryck?
    Någon i hans omgivning har detta språk och han behöver komma bort ifrån det omedelbart!

• Anonym (eee)
    Andand skrev 2020-10-24 20:01:07 följande:

Hej har en fundering.

Fråga till er som har barn runt 7 år eller bekanta som har barn i den åldern.

Är det normalt att en 7åring är hotfull, pratar om knark, hotar att slå sönder käften på någon,

Skära halsen av nån, säger ofta kärring och idiot /dumhuvud,fitta osv.

Har denna fundering då min sambos grabb säger såna saker typ dagligen?

Han skrattar /flinar ibland när han vräker ur sig sånt men ibland ser han väldigt seriös ut med kall blick..

Han är under adhd utredning.

Funderar på att lämna denna relation pga andra saker också men tänker om detta är normalt?

Nej det är inte helt normalt, men nu är ju en utredning igång så ta det lite lugnt! Att han inte verkar ha några spärrar kan ha med tex tourettes att göra, eller bara att han är i en ålder då det är spännande att säga "farliga" ord och har man adhd så kan det vara så att konsekvenstänket inte finns. 
  • Anonym (o)

Nej, det är inte alls normalt.
    Om du vill fortsätta träffa din kille så träffa när han inte tar hand om sitt barn.

• Andand

Hans mamma finns knappt med i bilden.

Hon är alkis och håller nog på med droger. Jag har en dotter i samma ålder( 7)

Känns inte bra att hon får växa upp i detta. Min sambo blundar typ för sin sons beteenden, går inte att samarbeta med honom och ta upp hans sons problem för då letar han problem på min dotter som jag anser beter sig som ett barn?

Detta stressar något enormt då samarbete inte finns där.

Det är problem runt både pojken och mer och mer i min sambo har jag märkt, svartsjuka, paranoid. Vi flyttade ihop på tok för snabbt, och denna familjesituation känns inre helt sund.

• Anonym (o)
    Andand skrev 2020-10-24 20:40:27 följande:

Känns inte bra att hon får växa upp i detta. Min sambo blundar typ för sin sons beteenden, går inte att samarbeta med honom och ta upp hans sons problem för då letar han problem på min dotter som jag anser beter sig som ett barn?

Det är problem runt både pojken och mer och mer i min sambo har jag märkt, svartsjuka, paranoid. Vi flyttade ihop på tok för snabbt, och denna familjesituation känns inre helt sund.

Flytta isär
  • AmericanMommy
    Andand skrev 2020-10-24 20:40:27 följande:

Flytta omgående, det är inte bra för din dotter att växa upp med det här. Det låter inte alls bra.
  • Anonym (S)

Det äe väl klart att det inte är ett normalt språkbruk och att pojken behöver stöd på ett eller annat sätt.

Att ett barn har svårigheter behöver ju däremot inte innebära att man ska flytta isär. Däremot om dukänner att du inte trivs, tycker att ni flyttade ihop för snabbt och att du inte känner dig bekväm med din partners föräldraroll leder ju tankarna åt det hållet.

Svar på tråden Hotfullt barn