Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Orosanmälan

Om du är orolig på riktigt ska du självklart inte lämna ifrån dig barnet. Förklara för fsk att soc inlett en allvarlig utredning och att du inte känner dig trygg med att hon får hämta barnet längre. Mamman MÅSTE förvarnas så hon inte kommer att stå på fsk och skrika, antagligen blir det du själv som måste ta det samtalet.

Om du inte hämtar barnet kommer soc att se det som en brist i ditt föräldraskap, och det är allvarligt, särskilt som det är du själv som fott till en anmälan i första början, och med så allvarliga anklagelser. Om du vill framstå som en lämplig förälder är det bäst du tar hem barnet själv, det finns annars en risk att soc omhändertar barnet om ingen av er vuxna klarar av att se till barnets säkerhet.

• Mortiscia80
    Acke76 skrev 2020-10-24 14:15:18 följande:
    Handlar om att inte lämna barnet. Vet inte riktigt hur jag ska lösa med jobbet,börjar 14 men det är ett mindre problem....
    Det finns inget hinder att barnet går i fsk under dina arbetstimmar. Informera personalen, om mamman kommer dit och försöker ta barnet får de ringa dig och möjligen polisen om hon är påstridig. 
  • Mortiscia80
    Acke76 skrev 2020-10-24 14:15:18 följande:
    Handlar om att inte lämna barnet. Vet inte riktigt hur jag ska lösa med jobbet,börjar 14 men det är ett mindre problem....
    Det finns inget hinder att barnet går i fsk under dina arbetstimmar. Informera personalen, om mamman kommer dit och försöker ta barnet får de ringa dig och möjligen polisen om hon är påstridig.

Kan du prata med chefen om att byta arbetstid till mer dagtid? En del städer har nattis dessutom.
  • Mortiscia80
    Drottningen1970 skrev 2020-10-24 19:43:56 följande:
    Varken skola el polis kan hindra en vårdnadshavare att hämta sitt barn.
    Så vad är din lösning då? Han kan ju inte vara hemma från jobbet på obestämd tid bara för att mamman inte ska kunna ta hem barnet.
  • Mortiscia80
    Drottningen1970 skrev 2020-10-24 20:41:49 följande:
    Fast oavsett om jag har nån lösning eller inte så är det fortfarande fakta att vare sig fsk eller polis kan hindra en vårdnadshavare att hämta sitt barn.
    Om en person står och bråkar och skriker på en fsk är det klart man ringer polisen till slut, men förhoppningsvis hinner väl fsk också ringa ts och förklara att hon är där så han måste ta sig dit.
  • Mortiscia80
    nernu skrev 2020-10-24 21:13:35 följande:
    Det här är inget bra råd. Förskolan har inga som helst möjligheter att hålla ett barn från sin vårdnadshavare oavsett vad som hänt. Mamma kan hämta från förskolan när hon vill.
    Jag tror du missade att drottningen redan påpekat det, men tack för upprepningen.
  • Mortiscia80
    Drottningen1970 skrev 2020-10-26 09:23:04 följande:
    Fast inget som skadar ett barn som är för litet för att veta vad det är.
    Det är gränslöst om inte annat, och man undrar ju vad barnet får för vidare uppväxt med en sådan mamma.
    Acke76 skrev 2020-10-26 04:49:46 följande:
    Jag meddelade mitt ex att jag behåller barnet nu på Måndag då soc. rekommenderar det. Hon menade att hon pratat med soc. och de inte sagt nåt om det till henne. Jag bara sa hon får höra med soc. på Måndag.

Det luktar vårdnadstvist.....Jag tkr detta är så jobbigt.

Finns nåt som heter umgängessabotage och där vill jag inte hamna. Just nu säger magkänslan att inte lämna barnet till henne...
    Om du är osäker ska du ringa din kontakt på soc och bolla din oro. Då kan du få bekräftat varje gång att du har deras stöd med dig och det borde ta bort risken för sabotage.
Svar på tråden Orosanmälan