Inlägg från: Anonym (Fisken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fisken)

Tjej___ Hadu du kunnat bo särbo med en kille du gillar i flera års tid eller för alltid?

Särbo kan jag absolut tänka mej, om man med tiden flyttar så man bor max 5-10 minuter gångväg från varandra. I längden orkar jag inte sitta och pendla. Det blir jobbigt att behöva sätta sig i bilen bara för att träffas ett par timmar.
    Psykisk ohälsa är så pass brett så det beror helt på vad det handlar om, vilken behandling han får och hur öppen han är för att ta itu med det. 

Dock får detta: riskera att du blir indragen eller involverad i hans psykiska ohälsa, eftersom det blir för tärande och slitsamt för dig och relationen. mej att dra öronen åt mig. Tyvärr tror jag att jag skulle backa för jag vill ha en relation där vi delar allt, finns för varandra i vått och torrt och en djupare relation. Det du har skrivit får mej att känna som att det blir en ytlig relation där man mest ska ha roligt och typ bra sex och det är inget för mej. Det får mig också att tro att personen är väldigt självupptagen, tycker synd om sig själv. Och att personen kommer att lägga benen på ryggen om jag nån gång har det tufft och behöver stöd. 

Ps ja, det låter mycket likt min senaste relation och jag valde att lämna eftersom jag var mer olycklg än lycklig. Visst fanns det bra stunder och bra delar men inte tillräckligt. 

Jag skulle absolut inte skaffa barn med en sån man.

Svar på tråden Tjej___ Hadu du kunnat bo särbo med en kille du gillar i flera års tid eller för alltid?