Sprallan skrev 2021-08-10 20:21:31 följande:
Jag tränar på och försöker leva precis som vanligt, att träna och vara fysiskt aktiv är min ?fristad? där jag stänger av alla tankar, så hade inte klarat mig utan.
Hade träningsförbud när den ena tvillingen dog i förra graviditeten, då jag hade en blödning kvar i livmodern som eventuellt kunde störa tvillingen som fortf levde. Fick bara gå promenader i 7 veckor. Givetvis höll jag mig till mina restriktioner men höll på att bli fullkomligt tokig. Inget som kunde skingra alla tankar och oro.
Min strategi är att leva som vanligt så mycket man kan, tror inte det påverkar möjligheten att bli gravid att styrketräna. Jag rider på tävlingsnivå, tränar med min hund, löper och styrketränar. Har ju lyckats bli gravid 2ggr under tiden så jag kör på som vanligt :)
Tror inget är rätt eller fel, viktigaste är att man själv mår bra och gör det man mår bra av, både fysiskt och mentalt :) känner man sig orolig eller tror att en förändring ska hjälpa så tycker jag man ska testa :)
Har lite samma fundering fast med något mer negativt, vin. Jag älskar vin, behöver aldrig stora mängder men det är verkligen något jag njuter av.. ibland har jag försökt undvika att alkohol mellan äl och bim, men det är ju hälften av all tid och nu när det inte gått på ett par försök känns det jobbigt att avstå.. speciellt när det är sociala tillställningar, om man tar alkoholfritt tror lätt folk att man gör det för att man är gravid. Och det är ju vad jag verkligen önskar, vore världens lättaste uppoffring. Men nu när det tar så lång tid, och då ha dåligt samvete när man dricker vin.. nä, jag försöker att släppa det och leva som vanligt!