• LyCKa55

BF Juli 2021

Goldenrobot skrev 2021-01-07 13:28:37 följande:

Ah, LyCKa55, då har vi RUL bokat samma dag :) Jag är beräknad den 7 juli så är 19+4 då.

Har fått för mig att det varit strax efter 18+ tidigare..? Nu är jag mest rädd för förkylningssymptom som skulle innebära att man måste boka om till ännu senare...

Ja jag tycker också det är sent. Men man får väl lita på att dom vet vad som funkar. Men ja de är som du säger lite frågetecken hur de blir om man inte kan. Men jag tror de är viktigare att ha en viss vecka osv med KUB. Men gör ju inget sånt test på RUL. Men jag är ingen expert.
  • LyCKa55
    Blåstjärna skrev 2021-01-16 07:52:00 följande:

Hej på er!

Ett tag sen jag var inne här nu. Hoppas ni alla mår bra! Själva ligger dessvärre jag och min familj hemma i covid. Vi har klarat oss förhållandevis lindrigt med främst lite feber, tung huvudvärk, och smakbortfall. Dottern på 1 år och 8 mån blev dock mycket värre däran med 40 graders feber i 3 dagar, fruktansvärd slemhosta som resulterade i andningssvårigheter på nätterna (främst första natten då jag fick vara över henne hela natten och vända henne till sidan så fort hon hamnade på rygg, för då fick hon ingen luft). Nu är hon helt återställd som tur är.

Jag fick ett rätt sent första ultraljud, jag kommer precis ha gått in i v 16 när jag har det. Får hoppas att RUL är mer i rätt tid. Som tur är har vi gjort ett tidigt ultraljud i v 11 pga NIPT-test så allt verkade se bra ut där. Då får man ju hoppas att de fortsätter så ????

Nu har magen börjat träda fram på mig och om jag inte ?håller in? magen hela tiden eller bär löst åtsittande kläder, så börjar frågorna och gratulationer redan komma (är i v 14). Samtidigt är de ju kul! Men hade tänkt vänta tills ?första ordinarie? ultraljudet är gjort innan jag går ut med något. Hur är de för er andra? Berättat ännu?

Tufft! Jag har ju också haft corona men här var det bara jag som blev sjuk o de andra klarade sig, vad vi vet. Skönt att ni är friska nu!

Jag gick in i v.17 idag:) Här syns ju magen rätt mycket ioch med att de är 3:e barnet också.

Nu mår jag rätt bra. Lite rester av covid fortfarande med tyngre andning ibland o hosta till o från.

Mitt illamående har hållt i sig men börjar bli bättre tror jag.

Längtar till RUL men jag fick så sen tid där. V.21(20+0)
  • LyCKa55

Hur går det för er andra? Själv längtar jag till RUL som är om två veckor. Kommer vara i v.20 då.

Jag har kännt bebisen ca 2veckor nu och idag kände jag en rejäl spark???? Så mysigt!

• LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2021-02-05 10:25:25 följande:

Igår hade jag mitt rul allt såg bra ut och jag fick bf 30juni istället för 2juli.

När bm som gjorde ultraljudet såg att jag varit igångsatt och hur mina förlossningar förlöpt så bokade hon direkt in en bedömning i v37 så förhoppningsvis blir det igångsättning i v38 :)

En till liten tjej är det där inne, hon låg med näsan nerborrad i moderkakan så hon var lite svår att få bra bild på men efter kiss och gymnastik vände hon sig nog för att vi skulle kunna mäta helt.

Jag är enorm över magen redan nu, mycket större än med de fyra andra, haha jag köpte en större vinterjacka när jag visste att vi skulle ha barn men den är redan förliten över magen, flera ii familjen var övertygade om att det var mer än en där inne så stor somnjag är redan.

Härligt! Grattis!

Vad har du sen innan?

Jag har RUL på torsdag! Längtar så! Hoppas på flicka här med då vi har två pojkar.

Hur är det med illamåendet nu?

Skönt att ha en plan inför förlossningen
  • LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2021-02-05 13:37:37 följande:

Tre flickor och en pojke sen innan så han är fortsatt ensam i ekän utökad tjejmaffia.

Illamåendet är det samma, eller ja jag kräks inte på samma sätt men det är tack vare medicinerna och jag är sängliggande hela dagarna fortfarande. Så det är trist, förra graviditeten Å tränade jag och tog promenader men nu klarar jag inget.

Är jätteskönt men alltid nervöst fram till själva förlossningen att det ska börja i förväg och att jag ska få föda hemma.

Typ som jag i min familj:) Fast jag är ensam med alla grabbar. Hoppas på nån mer på min sida:)

Jasså? Brukar de gå jättefort?
  • LyCKa55
    HenneGrek skrev 2021-02-05 13:40:49 följande:

Svårt att dölja den här... Vecka 15+2 haha. Var smal innan typ 62 kg och 167 cm lång, var ska detta sluta :'D

Fin mage!

Här kommer en bild på min:) V.19(18+4). Håller mig nog som med de andra två i storlek ungefär. Känner du nåt? Jag känner bebisen varje dag nu sen v.17 ungefär. Så mysigt!

• LyCKa55

Imorgon är det dags för RUL! Börjar bli väldigt spänd o nervös! Vill så gärna ha en flicka så vi får se hur reaktionen blir om de skulle säga pojke. Har redan två grabbar nämligen..

• LyCKa55
    Goldenrobot skrev 2021-02-10 19:04:15 följande:

Spännande! Hade för mig att vi hade RUL samma dag, men jag har inte förrän på måndag. Min mage har inte vuxit så varje dag den här veckan har jag tänkt ringa barnmorskemottagningen för att slippa oroa mig ända till måndag. Ringde min barnmorskas telesvar i måndags men hon var sjuk så nu försöker jag tagga ner min oro istället... Jag vet att det är olika när magen kommer men att jag nu i tredje graviditeten inte ens har mage i vecka 19 när jag redan i första graviditeten hade mage långt tidigare gör mig faktiskt orolig. Samma med rörelser trots moderkaka i bakvägg :/

Vi har två tjejer sen tidigare och jag var säker på en till tjej :) Får se vad de säger på måndag och om det stämmer med NIPT i så fall.

Jag hade faktiskt den 15/2 först men ringde o fick ändrad dag då de va så sent för mig. Är nu i v.20(19+3). Skulle ha varit i v.21 på måndag.

Jag har moderkakan i framvägg men känner bebisen sparka varje dag. Så det är lugnande. Jag förstår din oro! Men det är olika för alla och olika i olika graviditeter. Det är säkert ingen fara!
  • LyCKa55
    HenneGrek skrev 2021-02-10 19:26:03 följande:

Frågar de alltid om man vill veta könet på RUL eller måste föräldrarna själva fråga?

Vi har kollat kön med ett av två barn o då frågade jag om det. Vi får se imorgon:)!
  • LyCKa55
    HenneGrek skrev 2021-02-10 21:17:11 följande:

Spännande! Hur vet man om man har moderkakan i framvägg eller bakvägg? Ingen har sagt något till mig haha.

Ja de ska de verkligen bli:) Barnmorskan sa det vid ultraljudet. Hon sa att den sitter i framvägg o är därför ivägen när man ska göra ultraljud o bilderna blir därför sämre o man känner barnet senare
Svar på tråden BF Juli 2021