Blåstjärna skrev 2021-01-16 07:52:00 följande:
Hej på er!
Ett tag sen jag var inne här nu. Hoppas ni alla mår bra! Själva ligger dessvärre jag och min familj hemma i covid. Vi har klarat oss förhållandevis lindrigt med främst lite feber, tung huvudvärk, och smakbortfall. Dottern på 1 år och 8 mån blev dock mycket värre däran med 40 graders feber i 3 dagar, fruktansvärd slemhosta som resulterade i andningssvårigheter på nätterna (främst första natten då jag fick vara över henne hela natten och vända henne till sidan så fort hon hamnade på rygg, för då fick hon ingen luft). Nu är hon helt återställd som tur är.
Jag fick ett rätt sent första ultraljud, jag kommer precis ha gått in i v 16 när jag har det. Får hoppas att RUL är mer i rätt tid. Som tur är har vi gjort ett tidigt ultraljud i v 11 pga NIPT-test så allt verkade se bra ut där. Då får man ju hoppas att de fortsätter så ????
Nu har magen börjat träda fram på mig och om jag inte ?håller in? magen hela tiden eller bär löst åtsittande kläder, så börjar frågorna och gratulationer redan komma (är i v 14). Samtidigt är de ju kul! Men hade tänkt vänta tills ?första ordinarie? ultraljudet är gjort innan jag går ut med något. Hur är de för er andra? Berättat ännu?
Tufft! Jag har ju också haft corona men här var det bara jag som blev sjuk o de andra klarade sig, vad vi vet. Skönt att ni är friska nu!
Jag gick in i v.17 idag:) Här syns ju magen rätt mycket ioch med att de är 3:e barnet också.
Nu mår jag rätt bra. Lite rester av covid fortfarande med tyngre andning ibland o hosta till o från.
Mitt illamående har hållt i sig men börjar bli bättre tror jag.
Längtar till RUL men jag fick så sen tid där. V.21(20+0)