Limeblad skrev 2020-11-28 10:04:15 följande:
Vad jobbigt det låter! :/ Jag är i v 7 nu och mår illa direkt jag vaknar (men inte så jag kräks). Är känsligare för dofter och har svårt att äta på morgonen för allt känns äckligt. I övrigt gör det ont i magen till och från varje dag, spänner och drar lite överallt. Det är min första graviditet så har inget att jämföra med men i det stora hela känner jag mig rätt förskonad från krämpor ändå. Lika bra att utgå från att det kommer bli värre Haha
Har bokat inskrivningssamtal i nästa vecka. Går man på det själv eller brukar man ha sin partner med?
Så olika det är med inskrivningen! Jag har haft hälsosamtal på telefon med min BM. De fick jag nu i v.9
Mitt inskrivningssamtal är inte förrän v.11. Och ultraljudet i början av v.14. Känns så sent alltihop. Men de beror väl på att det är tredje barnet antar jag. Men man är ju lika orolig såhär i början denna gång med.
Jag går in i v.10 på tisdag. Mår illa till o från, speciellt när jag blir hungrig. Sen kan de gå långt mellan att jag känner nåt men jag mår illa varje dag. Har dragningar/ont vid höfterna, alltså i magen fast i sidorna. Tror de växer o drar. Sen kanske de är lite början till nån foglossning. Har jag ju haft innan med de andra fast senare.
Min mage börjar synas nu tycker jag o ser svullen ut.