• LyCKa55

BF Juli 2021

HenneGrek skrev 2020-11-20 17:44:27 följande:

Funderar på att boka ett privat ultraljud precis innan julen sen, så känns det också bättre att berätta för närstående att jag är gravid på julen. Har ni berättat för många att ni är gravida? En fråga också, om någon ni inte berättat för, erbjuder er till exempel ett glas vin, vad har ni för undanflykter för att inte avslöja graviditeten då? Tips?

Jag har berättat för två vänner och nu förra helgen berättade jag för mina föräldrar. Blev på telefon med kamera då vi är förkylda o dom är i riskgrupp osv men jag ville berätta för dom då jag tänkt be dom vara barnvakt vid inskrivningen osv. Sen är de jobbigt att inte berätta för sin mamma om man står nära som vi gör.

Tänkte berätta för min chef nästa vecka då jag mått rätt illa nu o vill att hon vet om nåt händer o man måste vara hemma eller åka till gyn eller nåt.

Kollegorna väntar jag lite med om jag inte börjar må sämre än jag gör.
  • LyCKa55
    HenneGrek skrev 2020-11-20 18:47:07 följande:

Vad kul att du berättat! Min sambo har berättat för sin familj men jag är inte lika nära min så har inte berättat än. Vågar inte heller berätta på jobbet än. Ena chefen är en riktig skvallerbytta trots att hon har tystnadsplikt, herregud.

Ja de känns bra och min mamma blev lika glad som med dom andra två, grät osv.

Och vi bor jättenära och pratar om typ allt så de blir bara så jobbigt att vara tyst och om nåt händer så är det där jag söker stöd osv. Så de är lika bra att hon/dom vet:)

Jag tog på lillebror en t-shirt jag beställt där det stod "Jag ska bli storebror" på o så ropade på honom så han kom o satte sig i mitt knä medan jag pratade med mamma med kameran på:)

Jasså? Så illa..

Nej jag tänker berätta för chefen nästa vecka. Är i v.9 då
  • LyCKa55
    Limeblad skrev 2020-11-23 11:06:29 följande:

Hur mår ni? I natt hade jag så svårt att sova för att det värkte så i livmodern. Jag brukar knappt ha mensvärk så är inte alls van vid känslan.

De har jag haft till o från sen jag plussade. Först hade jag jätteömma bröst. Lätt illamående o molande värk. Nu är de mer illamående, har kräkts ett par ggr, svajjigt humör och massa sura uppstötningar(klarar inte kaffe för tillfället tex). Är i v.9 imorgon
  • LyCKa55

Alltså är det bara jag som är dum som tänker tanken att köpa en barnvagn under Black Friday om de finns nåt kanonerbjudande? Vet inte om man vågar de men samtidigt om de rör sig om tusenlappar känns de dumt o missa..

• LyCKa55
    vintergatantrettiotre skrev 2020-11-23 16:39:30 följande:

mår fortfarande alldeles för bra... v4+5 idag. Liiite ömma bröst och liiite molvärk, det är allt. Övertygat mig själv om att det är mf på g med tanke på att jag inte mår illa och knappt har några spt alls (vet att det kan komma senare, men har mått illa i den graviditet som blev fullgången och inte alls med mina två mf så känns hopplöst).

Jag tog ett nytt test imorse (BIM+5), övertygad om att strecket skulle vara svagare nu än vid plusset för en vecka sen. Dock var det jättestarkt, lika starkt minst som kontrollstrecket. Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Fattar ju att det bara är att vänta och se men det är himla svårt att göra i praktiken...

Två graviditeter kan vara jätteolika. De lärde jag mig av mina två första. Och i den veckan du är märker ju många ingenting.

Med min första märktes inte mycket förrän typ v.10 dä jag började må illa som först. Sen spydde jag heela dagarna till v.19. Med andra mådde jag lite småilla. Lättare symtom. Och båda va grabbar. Så väldigt olika
  • LyCKa55
    Sofilicious skrev 2020-11-24 13:48:28 följande:

Hej på er ????????

Jag är gärna med i tråden. Har bf 12 juli och är i vecka 8.

Kände mig från början oerhört lycklig, men hormonerna och illamåendet gör att jag tycker det känns ganska tungt just nu... Går förhoppningsvis över efter vecka 12.

Har en son sedan tidigare, född 2008.

Roligt att du vill vara med:) Jag gick in i v.9 idag med bf 5-6juli. Jag känner precis som du. Har dessutom varit hemma typ 2veckor pga vab o förkylning. Känner mig också rätt deppig just nu. Skönt atr känna att man inte är ensam..

Har du barn sen innan? Jag har två så detta är 3:e
  • LyCKa55

Idag har jag haft typ kramper i ena sidan, känts som en boll som stramar till o sen släpper av. Har varit lite orolig. Tänker på sånt där utomkvedshavandeskap. Och så hade jag mitt hälsosamtal med BM idag men hon trodde de va att de växer. O har jag inga blödningar är de okej o de har jag ju inte haft. O de har avtagit. Men när man kommit till v.9 är man bara så oeolog att nåt ska hända. Man har ändå kommit en bit liksom..

• LyCKa55

Berättade för min chef idag! Känns bra att hon vet. Ifall något händer eller så. Men jag mår rätt illa till o från o måste äta extra osv så jag är inne på att berätta för de andra också snart. Känns lite tidigt men ändå nödvändigt då vi jobbar tight ihop och har mycket stress o press så de äe bea om de förstår mig om jag inte mår bra

• LyCKa55
    Limeblad skrev 2020-11-28 10:04:15 följande:

Vad jobbigt det låter! :/ Jag är i v 7 nu och mår illa direkt jag vaknar (men inte så jag kräks). Är känsligare för dofter och har svårt att äta på morgonen för allt känns äckligt. I övrigt gör det ont i magen till och från varje dag, spänner och drar lite överallt. Det är min första graviditet så har inget att jämföra med men i det stora hela känner jag mig rätt förskonad från krämpor ändå. Lika bra att utgå från att det kommer bli värre Haha

Har bokat inskrivningssamtal i nästa vecka. Går man på det själv eller brukar man ha sin partner med?

Så olika det är med inskrivningen! Jag har haft hälsosamtal på telefon med min BM. De fick jag nu i v.9

Mitt inskrivningssamtal är inte förrän v.11. Och ultraljudet i början av v.14. Känns så sent alltihop. Men de beror väl på att det är tredje barnet antar jag. Men man är ju lika orolig såhär i början denna gång med.

Jag går in i v.10 på tisdag. Mår illa till o från, speciellt när jag blir hungrig. Sen kan de gå långt mellan att jag känner nåt men jag mår illa varje dag. Har dragningar/ont vid höfterna, alltså i magen fast i sidorna. Tror de växer o drar. Sen kanske de är lite början till nån foglossning. Har jag ju haft innan med de andra fast senare.

Min mage börjar synas nu tycker jag o ser svullen ut.
  • LyCKa55
    Limeblad skrev 2020-11-29 13:34:42 följande:

Jag trodde man hade inskrivningssamtalet först. Att det var hälsosamtalet.

Jag hade tänkt boka privat ultraljud före jul. Skulle vara kul att kunna visa bild då. Men nu verkar allt vara fullbokat. Så det känns ju lite typiskt. Men jag hoppas att det kan finnas tider hos den mvc jag skriver in mig hos. Annars får det bli efter jul.

Och jag trodde de va samma samtal men tydligen inte..Mycket märkligt. Men så va de iaf.

Jag bor på en lite ort så här finns inget privat att boka tyvärr. Bara att vänta
Svar på tråden BF Juli 2021