• LyCKa55

BF Juli 2021

Monii skrev 2020-11-13 18:52:10 följande:

Hej! Någon som vet om det redan finns en tråd för oss som vill stanna kvar på FL? Eller någon som funderar på att starta en?

Vad är det för fel på den här gruppen?
  • LyCKa55
    Monii skrev 2020-11-13 19:53:16 följande:

Skrev inte att det är fel på den här gruppen men det verkar inte vara många kvar och de flesta söker efter fb-grupp. Det blir då självklart lite rörigt.

Okej. Ja starta en annan grupp om du vill. När jag varit med i nån grupp med de andra barnen har de typ hetat som denna "BF september -14" tex
  • LyCKa55

Kul med nya som kommer till! Hoppas ni vill hänga kvar här:) Jag kommer inte va med i nån fb-grupp utan stanna här.

Vad har ni för symtom? Själv hade jag väldigt ömma bröst o molande värk från början. Nu känns brösten mer normala men de drar i livmodern o känns mer vid höfterna eller sidorna nu. Och illamåendet har tagit över istället. O nu är jag superförkyld med så allt slem i halsen hjälper ju inte. Blir jag hungrig så mår jag illa o hostar jag så håller jag på o kräkas. Idag gjorde jag till o med de två ggr. Sen beror de nog mycket på förkylningen också.

Man blir lite sådär orolig när symtomen slutar men nu har de ju blivit andra istället så.

Denna väntan på första ultraljudet är såå jobbig! Men nu har jag berättat för mina föräldrar iaf så dom vet o kan va barnvakt när jag ska till BM osv. Så de känns skönt

• LyCKa55
    Ciccilee skrev 2020-11-16 15:54:47 följande:

Jag kommer inte gå med i någon fb grupp heller, så jag stannar här!

Jag har mått så sjukt illa sedan dagen efter min mens skulle ha kommit. Mår illa av att äta och mår illa av att inte äta, vissa lukter startar kräkreflexerna på en gång.

Har också väldigt ömma bröst och haft lite lätt molvärk till och från sedan nån dag innan mensen skulle ha kommit. Nu har också tröttheten slagit till för mig, vet inte om de är graviditeten i sig eller om jag äter dåligt pga illamåendet. Kanske en kombo?

Jag är för övrigt 34 och detta är mitt första barn om det går vägen :)

Jag har inte så bra koll på hur man räknar gravidveckor och bf, men kollade på 1177 och då blir bf 17 juli också laddade jag ner appen preglife som säger 16 juli. Det står på båda ställen att jag är i vecka 6 iallafall (5+2)

Hur tidigt ringer man barnmorska egentligen? Så mycket nytt gör mig nu!

Spännande med första! Här känns de som allt kom tidigt för att kroppen känner igen de. Eller nåt. För med dom andra två har jag inte haft så mycket symtom så tidigt.

Jag har bf 5-6juli beroende på vart jag räknar ut de. Men de brukar ju kunna flyttas vid Ultraljudet. Jag är i v.8 imorgon(7+0).

Man ringer MVC när man vet att man är gravid. Men de gör ju inget att vänta lite men de är lättare att hitta en tid som passar dig lite innan. Jag som fått två barn innan ska inte komma förrän v.9 på inskrivning. Men du som inte fått innan ska nog komma typ v.7
  • LyCKa55
    Bor utomlands skrev 2020-11-17 23:07:25 följande:

Hej

Jag fick precis en blödning och är jätte orolig för att det ska bli ett tidigt missfall.

Jag är i ca V 5.

Det är inte super mycket blod men inte lite heller.. ljus rött men jag har inte ont i livmodern eller magen.

Gör det alltid ont om man har missfall?

Jag fick blödning med mina andra graviditetet. Men de va v.7 o med andra minns jag inte men jag vet att jag va inne på kontroll o då levde han men så sa gynekologen "Inte myclet vi kan göra, bara vänta o se". Kändes så okänsligt även om de är sanningen förstås.

Har än så länge varit förskonad från sånt denna gång. Är i v.8 nu. Däremot känner jag att symtomen ändrats. Mina bröst är inte ömma längre men jag mår illa istället. Inte konstant men till o från när jag blir för hungrig eller mätt. Och så känner jag att magen är jobbig. Typ som magsyra som irriterar i bröstet(lite sura uppstötningar). Känner mig rätt svullen om magen men de syns inte nåt direkt. Men de ska man kanske va glad för såhär tidigt
  • LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2020-11-17 21:04:43 följande:

Längesedan jag skrev, har inte orkat vara direkt aktiv, min HG har blossat upp BIG TIME.

Så nu går dagarna åt till att överleva i princip, mår illa och kräks hela tiden.

Fick sjukskrivning till v12 så mitten på december sen ny bedömning, i samband med läkarbesöket tog de urinprov som visade att jag var ordentligt uttorkad så det blev gyn-avd och dropp så nu har jag numret dit och är välkommen när jag känner att jag behöver det.

Försöker liksom minnas när det blev bättre sist samtidigt som jag vet att min HG aldrig gått över helt fören vid förlossningarna.

Är bara nere pga måendet, nästan så jag bad om abort när jag var inne fast jag vill ju verkligen inte det, så psykiskt påfrestande bara.

V8 nu så det är långt kvar..

Fy så jobbigt! Men man kan säga att det är tydligt att du är gravid o att allt går bra. Själv oroar jag mig för atr symtomen ändrats o inte är så myckdt till o från. Men jag försöker o inte tänka på de. Helt plötsligt håller jag på o kräkas så jag tror inte de är nån fara egentligen
  • LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2020-11-18 09:04:41 följande:

Hade nog hellre haft lite lagom med symtom, inte vara sängliggande för att minsta rörelse sätter igång en kräkparad.

Skulle jag ha en bättre dag så är det inte någon ide att kliva upp då heller för det gör att nästa dag blir värre, så mina dagar spenderas i ett mörkt rum i plant läge sen två veckor tillbaka

Jo de är klart! Fy fasen! Är inte avis där...

Själv ska jag åka o ta ett covidtest o köra ner en tops i halsen o näsan. Ska förbereda mig med kräkpåsen nära..Blää.. Räcker liksom med att man mår illa ändå
  • LyCKa55

Alltså är det nån annan som har världens halsbränna/sura uppstötningar redan? Eller jag skulle mer säga att de sitter längre ner ovanför magen. Svider, bränner, känns som tryck över bröstet nästan.. Kan typ inte dricka kaffe längre. Fick så jäkla ont i eftermiddag efter en halv kopp. Och är typ noll sugen på något med kryddor typ.

Har mått rätt illa till o från men nu kommer de mest näe jag hostar(är förkyld o hemma just nu). Sen är jag rätt trött. Somnade i soffan vid 18.30 igår med barnen. Har typ aldrig hänt.

Har tänkt att mina symtom typ försvunnit men nog har jag det ändå när jag tänker efter. Hade allt varit som vanligt hade jag ju druckit kaffe utan problem o ätit vad jag velat.

• LyCKa55
    vintergatantrettiotre skrev 2020-11-20 14:03:56 följande:

Åh känner igen mig så mycket. Har också ett barn född sept -18 (min första graviditet). Detta är tredje gången jag är gravid i år... Ett utomkveds i juni och ett tidigt missfall (v6) förra månaden, som de först trodde var ett nytt utomkveds. Som tur var "bara" ett vanligt missfall, men så jobbig vecka i ovisshet. Fick ingen mens emellan utan plussade nu i måndags på BIM -2. Känner mig rätt utmattad av alla berg-och-dalbanor och vågar inte tro att det ska gå vägen denna gång, även om jag är glad att jag plussat!

Mår alldeles för bra hehe... hade gärna mått ordentligt illa så jag kunde tro på det. Lite ömma bröst och emellanåt diskret molvärk. Hade inget illamående med något av missfallen men däremot med mitt barn från typ v6. Vi får se vad det blir av detta!

Så tufft med massa problem! Klart man har svårt att tänka sig att de ska gå bra nu. Det förståe jag. Hur känns det att få utomkvedshavandeskap? Alltså hur märker man de?

Själv har jag ju aldrig varit med om något missfall eller liknande så man är ju väldigt nojjig att det ska bli de då de känns som typ alla har varit med om de nån gång. Har två friska barn och nu är jag ju gravid med 3:e.
  • LyCKa55
    vintergatantrettiotre skrev 2020-11-20 14:47:20 följande:

För mig var det väldigt tydligt. Hade väl för det första inte så mkt gravidsymptom, men var bara i v5+3 typ (5+0 enl sista mens men tror jag hade tidig ÄL)

Fick JÄTTEONT bara på ena sida en morgon, smärtan stegrades under ett par timmar tills jag inte kunde andas typ. Kändes som ett glödande sput genom magen? Blödde ingenting vilket gjorde att jag tänkte att det inte var ett vanligt missfall (man kan blöda vid utomkveds dock!) Sa åt sambon att köra till gynakuten och blev undersökt nästan direkt. De såg en graviditet (bara en rund ring typ) i äggledaren utanför livmodern och ingen inuti. Blev akut operation samma dag där de tog bort äggledaren då jag blött en del i buken. Men det gick bra och har ju blivit gravid två ggr sedan dess så den kvarvarande äggledaren funkar ;)

Fy va läskigt! O de hade du haft två ggr?! Man ska verkligen vara tacksam att man sluppit de iaf. Missfall är ju vanligt men inte så allvarligt, även om man helst slipper det med
Svar på tråden BF Juli 2021