Inlägg från: Blåstjärna |Visa alla inlägg
  • Blåstjärna

BF Juli 2021

Hej!

Testade igår på BIM och fick gravid 2-3 veckor :)

Misstänkte graviditet nu eftersom när jag när jag väntade vår dotter frös något otroligt i början (kändes nästan som att man höll på att bli sjuk) och samma känsla infann sig nu för ca 5 dagar sedan och höll i sig till igår. Idag har jag inte frusit ännu.

Har ett MA tidigare före min dotter, och därefter tog de nästan 1 år innan vi fick till henne. Hade räknat med att de antagligen skulle ta ett tag nu med innan de tog sig, men denna gång gick de på försök nr 2. Vår dotter är nu 1,5 år (född maj 19). Får hoppas det vill stanna :)

• Blåstjärna

Är i v 7 imorgon och illamåendet har slagit till ordentligt redan. Förra graviditeten mådde jag illa mellan v 7-17 och fick gå på Lergigan Comp ca 3-4 tabletter om dagen för att kunna arbeta. Kände tendenser till illamående redan i början av veckan (v.6) och tog därför kontakt med min läkare och fick utskrivna tabletter denna gång med då de troligen skulle bli likadant. Har tagit igår och idag men trots tabletter idag mår jag illa.. är rädd att de blir ännu värre denna gång.. usch!!! Men, bara att stå ut och vara tacksam för att de troligen är ett levande pyre för inne (mådde inte alls illa min första graviditet som slutade i MA). Så håller hoppet uppe att de lever denna gång.

Hur mår ni andra?

• Blåstjärna

Tänk vad symptomen kan variera mycket! Förra graviditeten var jag trött och illamående konstant (v7?v17). Tröttheten avtog något kring v 12 och jag hade en hel del växtvärk i magen i början. Denna gång är jag också illamående konstant, men knappt någon växtvärk. I söndags var jag helt symptomfri och sen var de tillbaka som vanligt i måndags. Idag har jag varit fruktansvärt yr! Är hemma och vabbar och varje gång jag reser mig upp så känns de dom blodtrycksfall (svimningskänsla). Detta minns jag inte att jag hade förra gången. Försöker dricka mycket vatten så de inte beror på vätskebrist. Ni andra som har barn innan, är era symtom lika mellan barnen eller varierar dessa?

• Blåstjärna

Hej!

Förra graviditeten så hade vi en lista som man kopierade och skrev in sin BF på som var intressant att ha. Då såg man vilka som var med i gruppen och när respektive var beräknad. Jag föreslår även att vi lägger till inom parentes vilket barn i ordningen det är, dvs (1) för första barnet,(2) för andra barnet osv. Vore kul om ni hängde på! Obs! Viktigt att man kopierar listan i SENASTE inlägget, eftersom andra som lagt in info efter den listan man kopierar, inte finns med annars.

Juli

1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13:

14:

15:

16:

17:

18:

19:

20: Blåstjärna (2)

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:

• Blåstjärna

Hej på er!

Ett tag sen jag var inne här nu. Hoppas ni alla mår bra! Själva ligger dessvärre jag och min familj hemma i covid. Vi har klarat oss förhållandevis lindrigt med främst lite feber, tung huvudvärk, och smakbortfall. Dottern på 1 år och 8 mån blev dock mycket värre däran med 40 graders feber i 3 dagar, fruktansvärd slemhosta som resulterade i andningssvårigheter på nätterna (främst första natten då jag fick vara över henne hela natten och vända henne till sidan så fort hon hamnade på rygg, för då fick hon ingen luft). Nu är hon helt återställd som tur är.

Jag fick ett rätt sent första ultraljud, jag kommer precis ha gått in i v 16 när jag har det. Får hoppas att RUL är mer i rätt tid. Som tur är har vi gjort ett tidigt ultraljud i v 11 pga NIPT-test så allt verkade se bra ut där. Då får man ju hoppas att de fortsätter så ????

Nu har magen börjat träda fram på mig och om jag inte ?håller in? magen hela tiden eller bär löst åtsittande kläder, så börjar frågorna och gratulationer redan komma (är i v 14). Samtidigt är de ju kul! Men hade tänkt vänta tills ?första ordinarie? ultraljudet är gjort innan jag går ut med något. Hur är de för er andra? Berättat ännu?

• Blåstjärna
    LyCKa55 skrev 2021-01-17 21:10:43 följande:

Tufft! Jag har ju också haft corona men här var det bara jag som blev sjuk o de andra klarade sig, vad vi vet. Skönt att ni är friska nu!

Jag gick in i v.17 idag:) Här syns ju magen rätt mycket ioch med att de är 3:e barnet också.

Nu mår jag rätt bra. Lite rester av covid fortfarande med tyngre andning ibland o hosta till o från.

Mitt illamående har hållt i sig men börjar bli bättre tror jag.

Längtar till RUL men jag fick så sen tid där. V.21(20+0)

Va skönt att de andra klarade sig! För min del är de bara lite snuva kvar samt att jag inte känner smak och lukt (men som sagt smidigt nu att byta blöja när man inte känner doften, tur vår dotter säger till när hon bajsat annars hade hon nog gått med blöjan ett bra tag eftersom varken jag eller maken känner någon doft).

Kul att magen syns! (Jag är mer i den fasen att jag ser tjock ut snarare än gravid - men jag har för mig att de vände kring v 17-18 förra gången). Skönt att illamåendet börjar ge sig! De hoppas jag mitt med gör snart... går fortfarande på tabletter men har nu minskat till 2 om dagen jämfört med 3-4 tidigare. Så de känns som de är på rätt väg.

Okej! Då kanske jag också får ett sent RUL.. hoppas inte det.. menmen, de blir väl väl ändå.

Fortsätt krya på dig!
Svar på tråden BF Juli 2021