Inlägg från: HenneGrek |Visa alla inlägg
  • HenneGrek

BF Juli 2021

Hej! Jag joinar er. Jag fick bekräftat att jag är gravid vecka 2-3 på ett digitalt test. Första barnet. Enligt natural cycles har jag BF 27e juli . Jag tänkte vänta lite med att ringa barnmorska tror jag

• HenneGrek
    Bor utomlands skrev 2020-11-17 23:07:25 följande:

Hej

Jag fick precis en blödning och är jätte orolig för att det ska bli ett tidigt missfall.

Jag är i ca V 5.

Det är inte super mycket blod men inte lite heller.. ljus rött men jag har inte ont i livmodern eller magen.

Gör det alltid ont om man har missfall?

Åh vad tråkigt.. Jag vet inte om det alltid gör ont. Googlar man så står det att blödningar kan vara vanligt utan att det är något fel på graviditeten... Skickar en länk:  www.sahlgrenska.se/omraden/omrade-1/verksamhet-gynekologi-och-reproduktionsmedicin2/a-o/blodning-i-tidig-graviditet/

Jag var också med om något skumt. Är i vecka 4, har haft molvärk/mensvärk i en vecka men fick ikväll världens magvärk en stund och sedan släppte all mensvärk/molvärk.. Typ som att något gick sönder. Ingen aning vad som hände. 

• HenneGrek
    vintergatantrettiotre skrev 2020-11-20 15:41:53 följande:

nej en gång :) och vanligt missfall en gång. 

Det var obehagligt men är glad för den fantastiska högkvalitativa vård vi har (även om gynakuten är ett kapitel för sig... knappast personalens fel utan resursbristen).

Nåja, vill inte kapa tråden med denna överspelade historia. :)

Hur mår ni andra just nu, vad händer?

Jag känner precis som Limeblad. Jag är i vecka 4+4. Ibland har jag som mensvärk, ibland känner jag inte ett dugg och undrar om jag ens är gravid, haha.
  • HenneGrek

Funderar på att boka ett privat ultraljud precis innan julen sen, så känns det också bättre att berätta för närstående att jag är gravid på julen. Har ni berättat för många att ni är gravida? En fråga också, om någon ni inte berättat för, erbjuder er till exempel ett glas vin, vad har ni för undanflykter för att inte avslöja graviditeten då? Tips?

• HenneGrek
    MRSMK skrev 2020-11-20 18:30:15 följande:

Hej!

Funderar också så att berätta på julafton. Ganska långt kvar men känns lite speciellt att få göra det!

Hade en digital aw med jobbet men jag sa att jag gick på medicin hahah. De va ingen som fråga mer än så ????

Hade tänk säga antibiotika mot UVI

Haha åh perfekt ju! Tyvärr känner jag flera som jobbar inom sjukvården så skulle nog behöva dra en avancerad eller specifik lögn för att få igenom den hahaha
  • HenneGrek
    Limeblad skrev 2020-11-20 18:41:13 följande:

Samma här! Känns roligt att kunna visa bild och tror det blir svårt för mig att ta mig förbi julen utan någon alkohol utan att någon frågar. Är inte en som vanligtvis undviker. Än så länge har jag undvikit sammanhang med alkohol och kommer nog fortsätta med det. Är bara min man som vet än så länge.

Jaa superkul ju! Mysigt att berätta på julen. Har tänkt att det ändå är lite tur att det är corona tider, det är inte så många event att behöva dölja graviditeten på så att säga. Har dock en vänninna som tjatar om dubbeldejt och definitivt kommer vilja dricka alkohol då. Vet inte hur jag ska undvika det eller undvika henne några veckor, haha!
  • HenneGrek
    LyCKa55 skrev 2020-11-20 18:38:32 följande:

Jag har berättat för två vänner och nu förra helgen berättade jag för mina föräldrar. Blev på telefon med kamera då vi är förkylda o dom är i riskgrupp osv men jag ville berätta för dom då jag tänkt be dom vara barnvakt vid inskrivningen osv. Sen är de jobbigt att inte berätta för sin mamma om man står nära som vi gör.

Tänkte berätta för min chef nästa vecka då jag mått rätt illa nu o vill att hon vet om nåt händer o man måste vara hemma eller åka till gyn eller nåt.

Kollegorna väntar jag lite med om jag inte börjar må sämre än jag gör.

Vad kul att du berättat! Min sambo har berättat för sin familj men jag är inte lika nära min så har inte berättat än. Vågar inte heller berätta på jobbet än. Ena chefen är en riktig skvallerbytta trots att hon har tystnadsplikt, herregud.
  • HenneGrek
    pinglon skrev 2020-11-21 14:10:08 följande:

Hej på er! :) Har följt denna tråd några veckor nu men inte vågat skriva. Är i v 7+1 och har bf 9.7 enligt senaste mensen. Är 32 år och kommer från Finland. Hade ett tidigt missfall i september så är glad över att vi blev gravida så snabbt igen. Igår hade jag dock en blödning blev så orolig och trodde det var kört igen en gång. Slutade dock blöda men oron fanns kvar, hittade en ledig tid till en privat gynekolog nu på morgonen, allt såg bra ut. Tappen helt stängd och hjärtat slog fint på vår 1 cm lilla böna. Så skönt att få både se och höra hjärtat slå <3 Detta är mitt tredje barn (10 år och 5 år), men sambons första.

Hej! Vad härligt att allt såg bra ut!
  • HenneGrek

Använder ni någon gravidapp? Jag har använt mig av natural cycles och den säger att jag är i vecka 4+5. Sedan laddade jag hem Preggo och den appen säger 4+3. Då blev jag lite fundersam och laddade hem Preglife som säger att jag är i vecka 4+4. Hahaha. Vilken ska man följa? Har uppgett senaste mens 20 oktober i alla appar.

• HenneGrek
    Limeblad skrev 2020-11-21 18:42:52 följande:

Jag går på natural cycles eftersom den bedömer ägglossning mer exakt. I alla fall då jag registrerat både tempning och ägglossningstester.

Okej, ja super. Tror också egentligen natural cycles borde ha bäst koll.
Svar på tråden BF Juli 2021