• molekyl

BF Juli 2021

Jag plussade i måndags men har inte vågat skriva här än. Vill liksom inte jinxa något. Jag blev gravid med en gång när jag slutade med p-ring i juli men testerna ökade lite dåligt så när missfallet kom någon vecka senare blev jag inte jätteförvånad.

Trots att jag hunnit bli 36 år verkar inte fertiliteten minskat. Vi pausade bebisverkstaden i september och fick till det en gång i oktober. Tog en stor dos d--vitamin för att boosta ägglossningen vilket verkar ha gjort susen. Nu tycker jag mig se en bättre stegring på testerna. Vet såklart att det kan gå åt helvete ändå men jag försöker ändå njuta nu. Som flera av er säger här ovan: man väntar ju barn ? inte missfall. 

Det här är min femte graviditet. Har en son som är 11 år som tog lång tid att få till. Nu har jag en ny sambo och det här är hans första barn. Det känns väldigt spännande. 

Jag testade på ÄL+10 eftersom jag vill veta så tidigt som möjligt om jag är gravid. Vanligtvis tar jag narkotikaklassad medicin mot min narkolepsi men den ska man inte äta när man är gravid så den har jag fått sluta med. Jag ska inte jobba förrän på lördag vilket känns bra. Jag orkar typ ingenting. Tror faktiskt att det är dags för en liten tupplur nu.  

• molekyl
    LyCKa55 skrev 2020-11-04 17:40:40 följande:

Har ni andra typ mensvärk? Har haft de i varierande styrka o idag har jag ont i svanken med. I magen är de lite mildare.

Sen undrar jag hur ni andra tänker kring corona? Här känns de så nära nu o jag är väldigt orolig att jag ska smittas o barnet ska ta skada. Hur tänker o känner ni andra? Själv jobbar jag så jag träffar kunder hela dagarna o de känns inte helt bra just nu

Jag har inte varit orolig - förrän nu. Gick och pausade mitt gymmedlemsskap idag. Jag bor i en av regionerna som fick skärpta råd häromdagen. Nu är det först till kvarn som gäller på morgonmötena på jobbet. Annars får man vara med via länk. Känns bra faktiskt. Vi har flest coronafall per 100 000 invånare i landet. Vet iofs inte hur länge jag kommer orka jobba...
  • molekyl
    Värphönan skrev 2020-11-11 09:59:49 följande:

Jag börjar bli lite nervös. tog test i lördags som knappt va positivt, i söndags tog jag ett digitalt och fick det svart på vitt. Testade att kissa på en sticka nu på morgonen igen och det är så svagt streck att det knappt syns. Nästan så att det blivit svagare sen i lördags :( 

Skulle det kunna bero på att testen närmar sig utgångsdatum? Ska förbi ett apotek idag och köpa nya test och se om det är lika med dom. Om det är så har jag inga höga förhoppningar. Vad ska man göra isåfall? bara vänta på mf eller kontakta mvc?

Hur har det gått för dig? Har du testat något mer? Styrkan på de där strecken kan ju gå upp och ner lite grann så här i början. Håller tummarna för dig. 
  • molekyl
    Emmuu89 skrev 2021-03-04 10:45:17 följande:
    Kul med samma datum ???? Alltid kul att se om det blir så. Med barn 1 så var jag med i en grupp som även nu 4 år senare är väldigt aktiv på fb ????

Får leta rätt på en grupp då ???? Är det många som är med i den gruppen du är med i?

Det är en hemlig grupp så den går inte att söka fram. Det är 77 medlemmar just nu. Väldigt trevlig stämning. 

Skicka ett PM till mig om du vill bli tillagd.  

Svar på tråden BF Juli 2021