• Juliab

BF Juli 2021

2 juli här! ???? första barnet också. Känner mig mest orolig och funderar mycket på hur jag ska berätta på mitt jobb...

• Juliab
    LyCKa55 skrev 2020-11-04 17:40:40 följande:

Har ni andra typ mensvärk? Har haft de i varierande styrka o idag har jag ont i svanken med. I magen är de lite mildare.

Sen undrar jag hur ni andra tänker kring corona? Här känns de så nära nu o jag är väldigt orolig att jag ska smittas o barnet ska ta skada. Hur tänker o känner ni andra? Själv jobbar jag så jag träffar kunder hela dagarna o de känns inte helt bra just nu

Hej! jag har haft mensvärksliknande smärtor ända sedan jag egentligen skulle få min mens. Vissa kvällar väldigt mycket. vissa dagar nästan ingenting men det kommer och går. Jag frågade min barnmorska om det som svarade att det är helt normalt. Det känns dock jobbigt att man inte får ta ipren under graviditeten eftersom det är det enda som funkar för mig =( 

Ang corona så är jag inte särskilt oroad, men klart man ska vara försiktig. Normal försiktighet och handsprit samt gå ut om man måste. Arbetar hemifrån. 

• Juliab

Hej alla!

Jag behöver lite råd, jag tycker bara jag får ?gör som du själv känner?-svar hela tiden hos MVC. Det är som att de inte kan råda i någonting...

eftersom jag inte vet vad jag känner så undrar jag - vad hade ni gjort?

Jag arbetar ombord på flyget. Får ofta stanna kvar 2-3 dagar på destinationen (som alltid är inom Europa). Jag får flyga fram till v 26 enligt transportstyrelsen.

Nu sedan mitten december rekommenderas gravida att vara extra försiktiga för att undvika smitta. Jag kan välja att sluta flyga tidigare än v 26. Jag är i v 15 nu och alltså i flygtjänst. Det är inte själva flygandet som oroar mig eller som jag funderar över utan snarare eventuell förhöjd risk för smitta. Jag har exv en resa till London om 2v, där jag ska stanna i tre nätter. Och därefter en resa till Schweiz om 3,5v där jag ska stanna i två nätter....

Hur hade ni gjort? Begärt att få sluta med flygtjänst tidigare pga covid-19?

Tack!!

Svar på tråden BF Juli 2021