Instämmer med SML. Det är nog väldigt svårt att utesluta salt. Salt finns i allt, tom konserverade champinjoner. Jag äter också salt men undviker extra salt mat som pommes och chips tex.
Men bra att du delar med dig av dina tankar.
Dieten är väl inte bästa att leva på under en längre tid men de som tog fram metoden varnar också för detta, speciellt för de som kör pojkdiet och som ska äta mycket salt. Tror de rekomenderade max någon månad, för att inte skada njurar mm.
SML89 skrev 2021-02-02 11:40:05 följande:
Tack för dina tips och att du delar med dig av dina erfarenheter. Jag har aldrig hållit dieten helt och hållet. Har försökt så gott jag kunnat men salt får man i sig nästan var/varannan dag på ett eller annat sätt ändå. De har sin funktion i kroppen som ska inte uteslutas helt, det tror jag de flesta här förstår i alla fall.
Jag har tagit till med många fler "oskyldiga" grejer i kosten som att öka intaget av mjölkprodukter, äta magnesium och tranbär. Undviker rött kött och salt så gott de går, men äter självklart fortfarande av båda (nötfärs och så kanske jag använder buljong istället för rent salt).
Jättebra att du delar med dig, sen är de alltid upp till var och en vilka metoder de vill ta till :) tror de flesta gör en vettig bedömning. Jag har faktiskt fått ett bättre PH värde av mina förändringar i kosten.