• pandarinen

Baka flicka 2020

Vet faktiskt inte. Kände inte till denna metod då. Råkade snubbla in på den häromdagen. Och nu när jag kollar ultraljufsbilderna ser jag inget som jag tror är moderkaka.

[/quote]=80840674][quote-nick]SML89 skrev 2020-12-21 15:08:29 följande:[/quote-nick]Oj vilken bra statistik på de ändå. Minns du om det stämde på din son? Min moderkaka låg i framvägg sist så då kanske man inte kan gå på det.[/quote]

• pandarinen

Lycka till! Håller tummarna att allt ser bra ut. Du får fråga på vilken sida moderkakan ligger :)

[quote=80851025][quote-nick]LyCKa55 skrevjag är ju i v.13(12+5). Snart 14. Ska på första ultraljudet imorgon:) Väldigt nervös! Sambon får ju inte följa med o lugna heller... Har sett den levande i v.9 men de kan ju hända saker på vägen o nu när jag haft covid med. Men jag försöker va positiv. Jag har ju symtom osv. Magen börjar synas.

Sambon trodde vi skulle få veta kön imorgon:) Haha! O detta är vårt 3:e barn...killar har verkligen noll koll..[/quote]

• pandarinen

Finns det någon forskning som visar mer exakt vad kalcium magnesium å att undvika salt vad det är som påverkar kroppen och chanserna att det blir en flicka? Hade varit intressant. I Shettles boken (som även tar upp andra metoder så verkar det då inte finnas vad som påverkar chansen men att forskning visar att det har ökat chansen att få flicka resp pojke beronde på diet.

Nu närnar sig nyår. Veg tacos blir det här å varma blåbär och grädde som dessert.

• pandarinen
    lillainna skrev 2021-01-02 15:29:44 följande:

Tror jag just plussat, svagt och rosa i verkligheten. Är på bim -2. Ska ta ett nytt i morgon med morgon urin.

Jättegrattis! Vad spännande! Hör av dig sen å berätta hur det går och vad det blev för en liten krabat!
  • pandarinen
    Nadinadi skrev 2021-01-02 21:06:48 följande:

Ja jättespännande! Har inget tålamod kvar nu haha.. ja, blev orolig först men verkar vanligt när den är i framvägg. Ja jag försöker vara inställd på båda könen men blivit svårare nu när det drar ihop sig av nån anledning. Ja hoppas hoppas!!

När är det du ska på rul?
  • pandarinen

Närr var det nu igen som alla hade BIM?

Jag väntar otåligt på att den här veckan ska gå. Till helgen borde jag veta...

• pandarinen
    lillainna skrev 2021-01-04 19:34:05 följande:

Ja men absolut! Fick svart på vitt med ett clearblue i morse, fick gravid 1-2, yay! :)

Så roligt. Vad spännande! Får man fråga hur nära äl ni hade sex? Vad har du kört för metod i övrigt för att öka oddsen att det blir en flicka?
  • pandarinen
    SML89 skrev 2021-01-05 08:44:56 följande:

Min bim är lite oklar.. men runt 10-13 nångång. Åh förstår dig, väntan är så jobbig.  Jag är bara på äl +5/6 än så länge. Var i cykeln är du i helgen om du testar då? Har för mig att din bim flera dagar innan min :)

Jag har bim imorgon! :) men tänkte inte testa förrän till helgen ifall mensen skulle råka vara sen. Den har dock varit exakt på dagen de tidigare cyklarna sen jag fick tillbaka den från förra graviditeten.
  • pandarinen
    lillainna skrev 2021-01-05 17:51:14 följande:

Jag har ätit tranbärskpasplar och sen även ätit havtorn, hittade inget vetenskaplig bevis på att havtorn att de ska gör ph värdet surare men det är ett surt bär med många bra egenskaper så tänkte att de inte kunde skada.

Har även försökt hålla mig borta från salt och onödigt sätt och så men de blev ju jul och ja, det var ju inte de enklaste.

Vi hade sex sista gången innan äl då, den den 21, fick positivt på äl test den 22 sen tar de ju va 24h innan ägget släpper om jag fattat rätt?

Ja, enligt cb test kan glada gubben alltså positivt ältest visas i 48 timmar.
Svar på tråden Baka flicka 2020