Baka flicka 2020
Skönt att höra, det är det viktigaste!! :) Ligger moderkakan i framvägg kan man nog inte gå på den metoden. Va hette den gruppen på fb som du frågade?
Skönt att höra, det är det viktigaste!! :) Ligger moderkakan i framvägg kan man nog inte gå på den metoden. Va hette den gruppen på fb som du frågade?
Ett tag sen jag skrev här nu, är i v18 och dags för RUL ganska snart. Känner mig lite nervös för dels känner jag knappt nåt från bebisen men kan bero på att moderkakan är i framvägg, men även orolig för att jag ska känna mig lite besviken typ om de säger det är en pojke. Jag har också så svårt att tänka hur en till pojke ska komma när jag redan har en alldeles perfekt liten kille redan. Detta kommer såklart gå över på nån dag det vet jag..men längtan är så står efter flicka plus att absolut ingen tror att vi någonsin kmr få flickor då min mans sida bara består av en massa män, med undantag för nån flicka men det är extremt glest emellan dem. På något sätt känns det denna gång som det faktiskt är en tjej men är kanske min längtan som kanske tar över..är lite jobbigt att de vänner som nu är gravida väntar flickor. Ja lite förbjudna tankar..men det är såhär jag känner!
För att förtydliga för ev personer som tror jag inte kommer älska en pojke lika mycket: så jo de kommer jag självklart göra och huvudsaken är såklart att bebisen är frisk och mår bra! Så fort man fött sin lilla bebis är man så lycklig och tacksam för den lilla person man får i sin famn. Kan dock inte rå för de känslor som uppkommer såhär som gravid.
Tror jag just plussat, svagt och rosa i verkligheten. Är på bim -2. Ska ta ett nytt i morgon med morgon urin.
För att lägga till ännu en dålig nyhet så kommer jag nog inte få gå på mitt RUL på onsdag. Min man testade positivt för Covid i måndags och nu mår jag också dåligt så ska testa mig imorgon. Är så ledsen över detta!
Var på RUL idag och det är en liten flicka!! Kan inte fatta..började gråta av chock och glädje. Har ju verkligen försökt med kosten, tillskott och sexet så känns på något sätt som det påverkat oddsen eftersom det inte fötts någon tjej på mannens sidan på otroligt många år. Så lycklig och tacksam <3
Vi hade RUL idag, det är en flicka! Så för oss fungerade det att ha sex några dagar innan ägglossning, hehe.
Jag är så otålig just nu! Jag är i v.19(18+2) men har inte RUL förrän nästa vecka på tosdag. Kommer då vara i v 20(19+4). Jag har hela tiden haft en känsla att det är en tjej. Kan vara att jag så gärna vill det men jag har mått annorlunda denna gången o varit sugen på annat. Surt, älskar apelsinjuice! Inte haft så med mina grabbar.
Jag "råkade" köpa flickkläder på rea i helgen..haha. Hoppas jag får användning av dom! Annars blir de fina presenter till någon annan.
Självklart är jag glad för vår 3:a oavsett kön men önskar så att det är en flicka efter två pojkar!
Vill inte vara negativ men måste bara få skriva av mig lite. Jag ville gärna ha en flicka och försökte med alla dessa metoder i ca 8-9 månader. Blev till slut gravid men fick då missfall och nu bryr jag mig inte öht vilket kön det blir. Vill nu bara ha ett friskt syskon till mina barn. De dieter man följer kanske påverkar ens förmåga att få barn öht. Det sägs att man ska undvika salt för att få en flicka. Det man inte tänker på är att salt med jod måste man få i sig för att kunna bli gravid. Samt kan jodbrist ge missfall. Vill bara varna för att slaviskt följa dessa råd. Det kan dessutom ta betydligt längre tid att bli gravid genom att hålla på och räkna ut och stressa om när man ska ha sex innan äl osv
Hoppar in i tråden, fått min lilla flicka efter 2pojkar. Såg någon som drack citron det blir basiskt i kroppen så skippa det. Har ni testat bikarbonattestet ni som väntar på rul? Ni som gjort kub har ni skickat in bil/film till strictly nu theroy på Facebook, de har rätt till 95% som bilden är från v 12,4. Jag drack massa lightläsk ????Tror att man kan påverkar mha pH värde. Har en liten tjej nu väldigt speciellt ä, längtat så många år även om jag älskar killarna exakt lika mycket
Då är det säkert en flicka du väntar de är jätteduktiga när de väl se nuben. Spännande????
Imorgon har jag mitt ultraljud! Börjar bli nervös! Vill så gärna att de ska se en liten tjej där inne!
Jag är såå lycklig!! Vi ska få en flicka i sommar!! Teorin om ägglossningen funkade:)
Wow! Stort grattis till er!! Fantastiskt att det fungerade!
Åå vad roligt att höra! Grattis!!! Så svårt att veta om man kan lita på sin magkänsla när man samtidigt är medveten om sin längtan. Men det stämde överens, så underbart :)
Stoort grattis =) härligt att det funkade och blir en flicka som ni ville!!
Jag har plussat! Tjohoo! Är så lycklig. Det känns bara så spännande, galet, underbart. Nu börjar en härlig resa!
Lyckan varade inte i så många dagar. Fick missfall idag.....
Tog ett test imorse som visade positivt! Enligt appen är BF 7/12 så nu hoppas jag verkligen att det går vägen!
Nu är vår lilla tjej här! Skrev här i tråden när vi försökte o jag blev gravid. Vi hade sex 4dagar innan ÄL och det resulterade i en liten flicka:) Så här funkade de efter tvp grabbar! Dom är tillverkade på ÄL. Nu är vår familj komplett med båda könen!
Åå så kul, grattis !
När dina pojkar blev till, hur visste du att det var exakt vid ÄL? Tog du ältest och när i sådana fall hade ni sex?