• Al88

Baka flicka 2020

Har kikat in här tidigare och roligt med så många flickor..har själv 2 pojkar (okt-13 och mars-20) och vill gärna ha en flicka..har precis plussat och hoppas att detta går vägen denna gång (MA inseptember )...öl skulle enligt appen vara den 15 januari..fick dock äl sekret den 9 men då var gubben negativ..beställde nya äl test som kom efter några dagar och jag testade den 12 13 och 14 och så var det inga gubbar alls(testar med advanced) tidigare brukar det vara 2 dagar med blinkande och sedan fast gubbe...vi fick hade sex den 10 och 11 januari..misstänker att äl borde ha varit mellan 13-14 så jag hoppas att det blir en liten Donna denna gång .

• Al88
    SML89 skrev 2021-01-26 09:39:26 följande:

Va kul, grattis till plusset =) Då hade du säkert äl däremellan ja. Det är ju svårt att veta exakt när äl kan ha varit. Men med tanke på negativt test dag 12 så borde du kanske ha fått max fertilitet (fast gubbe) dagen innan och då ägglossning 24-36 h efter det. Håller tummarna för er att ni får en liten flicka.

Har ni testat något annat (med kosten el liknande) för att få en flicka?

Tusen tack!Har undvikit kött och druckit citrondryck samt försökt ha sex senaste 3 dagar innan ÄL(blev kanske 2-3 ) men planen var egentligen 4.Hade sett MA i september så har hållit låg profil och inte berättat annat än för de närmsta.
  • Al88
    Gurkan25 skrev 2021-01-29 13:46:26 följande:

Verkar tyvärr fått ett missfall, blödigt en del de senaste dagarna och inte orkat skriva, vi får göra ett nytt försök lite senare i vår när kroppen har återhämtat sig. Kanske beror på att mina 2 tidigare graviditeter har varit täta.

Tråkigt att höra, beklagar verkligen.Fick ett MA i september (mitt andra) men det gäller att ta nya tag även om det känns i hjärtat.
  • Al88
    SML89 skrev 2021-01-30 12:15:09 följande:

Nej förstår, på ett sätt vill man ju berätta men å andra sidan vill man inte förrän man känner att man är förbi den mest riskfulla fasen. Sist mådde jag så dåligt att jag va tvungen att berätta på jobbet samt närmsta. Ska ni ta reda på kön? :)

Ja så snart det bara går :).Med yngsta tid jag reda på könet i v 14+5 och har svårt att hålla mig så jag tror det blir innan v 16 med denna också.
  • Al88
    LyCKa55 skrev 2021-02-11 16:32:15 följande:

Jag är såå lycklig!! Vi ska få en flicka i sommar!! Teorin om ägglossningen funkade:)

Stort grattis! Jag prickade in 3 dagar innan ÄL så återstår att se om jag har samma tur :)
  • Al88
    pandarinen skrev 2021-02-14 15:46:43 följande:

Jag har plussat! Tjohoo! Är så lycklig. Det känns bara så spännande, galet, underbart. Nu börjar en härlig resa!

Stort grattis !:)
  • Al88
    Melii skrev 2021-02-15 09:42:52 följande:

Så härligt att läsa detta och att man delar med sig sin erfarenhet.

Jag fick världens finaste flicka, hon blev till 2-3 dagar innan ÄL. Jag hade faktiskt inte mycket aning om vad stickorna visade då, såg ett svagt streck och trodde att det var själva ägglossningen. För mig funkade metoden och v.19 såg man att det var flicka i magen. Jag tror faktiskt starkt på metoden, dvs sex innan ÄL ökar chansen markant till flicka.

In både

Nu planerar vi syskon och jag är liiite sugen på pojke. Jag har aldrig fattat när själva ?ägglossningen? sker. Jag testar med digital test, får fast gubbe men när efter fasta gubben ska man ha sex? Ni som har pojkar, kom med tips.

Jag har 2 pojkar, har haft sex vid glad gubbe och 36-48 h senare på självaste äl dagen i princip inte haft uppehåll innan äl utan försökt täcka in både dagen innan och efter äl
  • Al88
    Melii skrev 2021-02-15 21:58:00 följande:

Tack för svaret! Om jag förstår dig så är det viktigt att det sker nära inpå själva ägglossningen. Jag får fast gubbe i ca två dagar sedan försvinner den.

Ja exakt och bäst av allt på själv äl dagen men för att inte riskera ngt så brukar jag köra både när gubben kommer fram och 1-2 dagar senare. Det är för att om man är för trött eller liknande så uppstår inget stressmoment eftersom man redan haft sex när man fick smiley. Sen så vet man inte exakt när på dygnet äl sker och ägget lever ju som bekant Max 24 h och spermier kan simma olika snabbt. Varannan dag under fertila fönstret fungerar också för då är alla dagar täckta.
  • Al88
    pandarinen skrev 2021-03-21 19:18:48 följande:

Tror jag har ett missfall på gång i kväll. Blöder med klumpar i.... andra missfallet i rad. Tredje försöket.

Så ledsen. Det här är inte sant. Vi kommer ta en paus nu och försöka igen om någon månad eller två....

Beklagar:(...hatar MA/MF blir en sådan urladdning tills nästa gång man plussar..fick mitt andra MA i september och plussade i januari så det var 3 långa månader men klokt av dig att ta en liten paus..är något gott,gör det som du mår bra av och kom ihåg att du inte är ensam...Styrkekramar <3
Svar på tråden Baka flicka 2020