pandarinen skrev 2020-11-25 08:48:31 följande:
Jag tycker också det kan vara svårt med dieten. Får inte riktigt med min man på den heller. Någon som vet hurvida ciktigt det är att även mannen äter kalcium å undviker salt och kött? Jag äter inget rött kött iallafall och saltar inte maten just nu.
Sen försöker jag få i mig ett par stora glas mjölk varje dag, yoghurt å magnesiumtillskott. + tranbär casew å mandlar. Det är väl min bas.
Ja vilka frukter är det man ska undvika? Och vilka är bra? Läst att jordgubbar å hallon ska vara ok att äta. Banan innehåller ju tex magnesium men ockaå mycket kalium.
Någon som vet hur det är mwd choklad och socker?
Hur kan man räkna ut om det är genetisk vad man får för kön på barnet?
[/quote]Jag tycker det är så svårt att veta va man kan/bör äta ibland och inte. Vet ju t.ex. undvik salt och allt detta, hittade någon lista på vissa produkter men sen annat som vissa frukt och grönsaker man ju osäker på. Hur strikt är du med dieten? Jag kan ju inte gå all in på den men försöker så gott jag kan.[/quote]
Energirik mat ska generellt sett gymma pojkbakandet. I en artikel om däggdjur skrev de att honor föder fler ungar av hankön när det finns gott om mat, t.ex. hästar och kor.
Sen finns någon studie där de gick på en mer strikt diet där de undvek bl.a. potatis, bröd, ansjovis, oliver, bacon, salami, räkor, ädelost och bakverk. Och åt mer av t.ex. yoghurt, hårdost, rabarber, spenat, tofu, broccoli, havregryn, apelsiner, bönor samt cashew- och paranötter.
Sex regelbundet, dock inte precis före eller efter ägglossning
Apelsiner har jag ätit mycket av, men har någon annanstans sen läst att de gynnar pojkbak så blir ju helt förvirrad! Sötsaker ska man nog helst undvika, men jag klarar ju inte de haha. Ser dock till att hålla det till 1 dag/v.
Banan, aprikos och persika har jag i alla fall läst att man ska undvika. Även viss melon.