• Fullofhope

Baka flicka 2020

Hej hoppar in här då vi bestämt att försöka med en liten till. Har sedan tidigare en son född 2011, en dotter född 2014 & en son född 2015. Vår dotter dog under förlossningen, som säkert många kan förstå så blir man aldrig hel efter en sådan sak och min längtan efter en liten flicka är så enorm ! Även om ja vet att ingen kan ersätta vår älskade lilla flicka som gick bort - så känns de på något vis som om hon skulle leva vidare lite genom en syster. Åtgärderna vi gjort än så länge är inget sex på äl utb ett par dagar innan, ja missbrukar (lite ironi då) tranbärsjuice utan socker. Och vi har dragit ner i princip helt på rött kött. Självklart skulle vi älska ett till litet syskon även om de blir en pojke, men vi vill iaf försöka baka en liten tjej till då vi båda har en sån längtan efter de. Så jag tar varmt och öppet emot alla era tips :)

• Fullofhope

Hur många dagar innan äl kör ni? Jag har (högst troligt) ägglossning idag. Och vi hade sex mån, tis och ons. Så alltså 4dagar innan äl. Men känns som de är för långt innan äl, så hur har ni gjort när ni lyckats bli gravida?

• Fullofhope
    pandarinen skrev 2020-12-14 09:39:15 följande:

Med min son gjorde vi på äldagen. Nu tänkte vi första försöken göra upp till 2 dygn innan. Sen kör vi nog bara på i vår om det inte tagit sig. Det är ett syskon vi vill ha och jag är otålig att vänta hahaha. Sonen blev till på andra försöket.

Ja, min fråga riktade sig ju främst till när man vill få en flicka :) har fått pojke - flicka - pojke tidigare. Pojkarna blev till på äl dagen (ungefär), och flickan trots minipiller så hade ingen koll alls på ägglossning osv då eftersom de inte var riktigt planerat :)

Så min fråga nu va om de va för långt innan med 4dagar innan äl. Om de ens tar sig då eller om någon lyckats bli gravid så ?långt? innan ägglossningen
  • Fullofhope

Hade sex 4-5dagar innan äl, plus att vi kört en del på pH värdet. Idag på äl +12 så fick jag positivt graviditetstest. Så nu ska de bli spännande att se om de är flicka eller pojke :D

Svar på tråden Baka flicka 2020