• lillainna

Baka flicka 2020

Hej! Hoppar gärna in här om jag får. Efter 2 pojkar skulle jag gärna vilja ha en flicka denna gången. Vi har just börjat försöka igen. :)

Hade ingen aning om att man kunde öka chanserna för nått av könen :)

• lillainna
    SML89 skrev 2020-12-09 10:47:38 följande:

Va kul, vilka knep planerar ni att ta till? :)

Jag har beställt hem magnesium så tänkte prova de och shettles metoden. Funderar även på de här med ph värdet att göra de surare, funderar på om man ska prova tranbärskapslar eller havtorn? Båda är ju väldigt sura, nån som vet vilket som funkar bättre?
  • lillainna
    SML89 skrev 2020-12-10 08:30:32 följande:

Jag äter magnesium och tranbärskapslar. Men tror kalcium är lika viktigt att få i sig. Vet faktiskt inte skillnaden mellan havtorn och tranbär, jättesvårt ibland med vad som faktiskt är syra eller basbildande. Citron som är så sur tänker man ska försura kroppen, men den omvandlas i kroppen och blir basisk.

Ja, visst är de svårt de där.. ska försöka göra lite efterforskningar.

Får beställa hem lite kalcium med då, tack för tipset! :)
  • lillainna
    SML89 skrev 2020-12-11 16:03:01 följande:

Ja och säg gärna till om du hittar nån annan intressant info =)

Absolut! :)
  • lillainna
    pandarinen skrev 2020-12-14 09:36:30 följande:

Jag kommer ha äl runt den 23e :)

Åh, kul! Håller tummarna för oss! :)
  • lillainna
    pandarinen skrev 2020-12-26 21:15:38 följande:

Hur har det gått för er tjejer? Med sex, julmat och godis?

Jag tog två dagar då jag åt lite skinka å köttbumlar och godis å läsk i tre daga. Ätit veggo idag å ska fortsätta med det nu denna månad.

Vi hade sex 6, 5 och 3 dagar före ÄL. Hoppas inte det var för långt ifrån.

Svårt när testet visar ÄL ska man räkna att man har ÄL då eller att det är ytterligare 1-2 dygn kvar?

Nu får vi se. Senast trettondagsafton vet jag definitivt om det är en liten krabat i magen eller inte.

God Jul på er!

Jag hade också 2 dagar då jag åt lite julmat och drack lite julmust.. dålig månad att hålla sig borta från en massa gott. Hehe

Tycker också de där är svårt att veta, först trodde jag att är man får positivt på ältwatwt så haf man ägglossning men har tydligen förstått att äl kommer då ske inom 24h?

Här är bim 4/1 så håller tummarna att de tig sig denna lånad. :)
  • lillainna
    SML89 skrev 2020-12-30 20:03:59 följande:

Äntligen positivt äl test idag!! har ju lite kortare lutealfas så Bim blir 10/1 enligt appen. När har ni andra bim nu igen? :)

Här är de bim 4/1 så försöker hålla ut och inte testa ännu, testnarkoman som man är, hehe!
  • lillainna

Tror jag just plussat, svagt och rosa i verkligheten. Är på bim -2. Ska ta ett nytt i morgon med morgon urin.

• lillainna
    SML89 skrev 2021-01-02 20:17:37 följande:

Jadå detta ser positivt ut =D Grattis!!

Tack1 :)
  • lillainna
    pandarinen skrev 2021-01-04 17:53:38 följande:

Jättegrattis! Vad spännande! Hör av dig sen å berätta hur det går och vad det blev för en liten krabat!

Ja men absolut! Fick svart på vitt med ett clearblue i morse, fick gravid 1-2, yay! :)
  • lillainna
    pandarinen skrev 2021-01-04 22:22:00 följande:

Så roligt. Vad spännande! Får man fråga hur nära äl ni hade sex? Vad har du kört för metod i övrigt för att öka oddsen att det blir en flicka?

Jag har ätit tranbärskpasplar och sen även ätit havtorn, hittade inget vetenskaplig bevis på att havtorn att de ska gör ph värdet surare men det är ett surt bär med många bra egenskaper så tänkte att de inte kunde skada.

Har även försökt hålla mig borta från salt och onödigt sätt och så men de blev ju jul och ja, det var ju inte de enklaste.

Vi hade sex sista gången innan äl då, den den 21, fick positivt på äl test den 22 sen tar de ju va 24h innan ägget släpper om jag fattat rätt?
  • lillainna
    pandarinen skrev 2021-01-05 20:40:32 följande:

Ja, enligt cb test kan glada gubben alltså positivt ältest visas i 48 timmar.

Ja men precis, jag mindes bara minst 24 timmar efter men det stämmer ju de du säger så det var ju lagra dagar innan äl, så man kan ju hoppas att det kanske blir en liten flicka denna gången men ett friskt barn är viktigast :)
Svar på tråden Baka flicka 2020