Inlägg från: Hippolyte |Visa alla inlägg
  • Hippolyte

Vad är din åsikt om manliga feminister?

Ett kännetecken hos manliga feminister är de döda fiskögonen. Ögonen är själens spegel sägs det. Hos en manlig feminist syns ingenting annat än likgiltighet.

• Hippolyte
    Xenia skrev 2021-02-01 02:10:04 följande:

Ja, allt ont i världen beror på feminism. Världen måste ha varit ett paradis innan någon hörde talas om feminism. 

Man kan vända på det och säga att -ismer generellt inte varit något bra för världen. Dadaismen var rätt kul i och för sig. Roten till allt dåligt är förljugenhet. Jag tycker feminismen platsar i den kategorin. Den största tabben som feminismen gjort är helt enkelt att inte fatta sitt eget budskap. Vi är människor i första hand, inte ett kön. De predikar detta men är så traditionalistiska innerst inne att de enbart tänker på kvinnor när de snackar. Könet ska inte ha någon betydelse för hur du behandlas om du är kvinna, menar de. Vilket är motsägelsefullt men blir så när folk försöker ändra på omgivningen innan de bearbetat sig själva. Ungefär som att Antifa försöker banka in demokratin i våra skallar med slagträn. Parallellen är inte orättvis eftersom dessa svartklädda figurer säger sig kämpa mot kvinnohat.
  • Hippolyte
    Xenia skrev 2021-02-01 15:22:33 följande:

Utmobbad? På vilket sätt då? Skriver man något kontroversiellt så blir man förstås motsagd av flera. Är det samma sak som mobbning?

Feminismen är ingen sekt med en enväldig diktator. På dig låter det som om alla feminister är lika och tycker exakt likadant.

Det är fler kvinnor som dör av partnervåld än män. Får man inte ta upp det som ett problem utan att män ska komma med "men vi då, vi blir psykiskt misshandlade av våra partner!"?

Varje gång det påtalas ett problem för kvinnor så kommer männen "men män då"? Vill ni bli bemötta likadant om ni tar upp ett problem för män" med "men kvinnor då?". Låter som treåringar "hen fick mer än jag!"

Nu handlade Slagen Dam i och för sig inte bara om grovt våld utan även knuffar, en hand på en axel och sådant. Frågorna kunde handla om ifall kvinnan känt sig hotad. Våld förekommer i alla typer av relationer. Som den andre debattören skrev, även i lesbiska relationer. Väljer man att fokusera på enbart kvinnor som utsätts för våld så ser man bara halva sidan av saken och kan aldrig lösa problemet. Mammor som slår sina barn är väl lika stor orsak att de växer upp och blir våldsamma? Det kan även vara så att båda parterna är våldsamma.

Eva Lundgren som skrev Slagen Dam hade även intresse för mytologi och djävulsdyrkan. Därför hon blev utslängd från universitetet i Oslo men fick en fristad i Uppsala. Där uppstod en triangel mellan Lundgren, Roks och regeringen. Polisens dyrbara tid gick åt till att jaga manliga satanister som offrade barn åt djävulen. Om det inte skett i verkligheten skulle man lätt kunna avfärda detta som trams. Det enda jag hört feminister bli upprörda över är att skandalen avslöjades. Feminism är korrumperad jämställdhet.
  • Hippolyte
    Xilona skrev 2021-02-03 08:59:00 följande:

Jag är imponerad att du orkar fortsätta skriva fast det verkar vara som att prata med en vägg...  Jag blir frustrerad av att läsa tråden och folks missuppfattningar om vad feminismen handlar om och står för, men orkar inte riktigt ge mig in i diskussionen, för min egen sinnesfrids skull, men ville bara säga att jag uppskattar dina kommentarer och tycker du håller god ton och har bra retorik, oavsett vad andra må säga. 

Finns ingen anledning för dig att bli frustrerad. Feminismen är statsreligion. Feminister behöver inte bry sig om vad mostståndarna tycker och det gör de inte heller. Man plockar bort deras ord ur lexikon. Stänger av dem från sociala medier. Refuserar deras insändare i tidningar. Sen kan folk hålla på och gnälla hur mycket de vill. Inte för att många gör det längre iofs.
  • Hippolyte

Misandri har varit försvunnit ur SAOB sedan länge. Såg nu att det plockats bort ur den tryckta versionen också.

spraktidningen.se/artiklar/2019/11/har-ar-orden-som-forsvinner

Att det är politiskt motiverat är självklart. De tycker inte att manshat är något allvarligt problem som förtjänar ett eget ord. Helt i enlighet med feministisk ideologi.

Svar på tråden Vad är din åsikt om manliga feminister?