momjanet skrev 2021-02-07 12:18:26 följande:
Jämlikhet heter det, det du menar. Alla behandlas som likar oavsett kön, könsidentitet, sexualitet, hudfärg, härkomst.
Jämlikhet. En bra sak att sträva efter.
Feminismen idag är lika illa som den syn man hade på kvinnor för så sent som på 1970-talet. Kvinnor var parasiter, kvinnor gjorde fel och tänkte fel. Allt var kvinnors fel.
Det är inte jämställdhet det feminister gör idag och skyller allt på männen. Till och med små pojkar råkar illa ut. Misslyckas de i skolan är det deras eget fel. Misslyckas flickor i skolan är det fel på samhället och något måste ändras.
Feminismen idag är bara av ondo och har inget med vare sig jämställdhet eller jämlikhet att göra.
Jag skäms som kvinna för alla mäns skull och jag kan bara med emfas säga att den dagen jag kallar mig för feminist är det så illa att jag behöver spärras in med en älskar-mig-själv-tröja.
Ja det är fruktansvärt tråkigt, feminismen har verkligen bidragit till att göra det allt mer polariserat och sämre. Fast jag tror på sikt att feminismen kommer bita sig i ändan med denna destruktiva syn på män och människor. Trots allt så är det väldigt många män och kvinnor som gör bra saker idag för allas bästa.