Inlägg från: momjanet |Visa alla inlägg
  • momjanet

Vad är din åsikt om manliga feminister?

Feminister, oavsett kön, är inte för jämställdhet utan de strävar efter att ge kvinnor fördelar på andras bekostnad.

De som går över lik, skaffar fördelar på andras bekostnad, är i min värlkd mycket små människor med ännu mindre ansikte.

• momjanet

"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter"

sv.wikipedia.org/wiki/Feminism

Feminism handlar inte om jämställdhet utan enbart om kvinnors rättigheter. Feminister jobbar för att kvinnor minst ska ha samma rättigheter som män. Minst betyder inte att de kan ha mer rättigheter. Alltså inte jämställdhetsfråga.

Feminism handlar heller inte om skyldigheter. Inte alls faktiskt. Män tex straffas mycket hårdare än kvinnor för samma brott nästan oavsett vilket brott det handlar om.

Feminister står inte för jämställdhet utan de är sådana som jobbar för att roffa åt sig fördelar på andras bekostnad samtidigt som de ger blanka fan i eventuella skyldigheter - det är sånt andra har.

• momjanet
    Ekdahl skrev 2021-01-31 10:11:50 följande:
    Eftersom du inte kan styra könsrollerna på det sättet så blir det samma sak som att inte göra någonting. Du tror väl inte att Chalmers eller KTH skulle komma undan med 90 procent män i styrelsen och stor majoritet män i utbildningarna, genom att säga att vi behöver ändra könsrollerna.

De har varit tvungna att vidta direkta åtgärder såsom kvotering och riktade insatser för att attrahera kvinnor och tjejer.

Du behöver inte göra någonting som jämställd, annat än att medge att jämställdhetsmyndigheten har samma ansvar att attrahera män som Chalmers och KTH har att attrahera kvinnor.
    Det här är en sådan där blint resonerande som bara feminister ägnar sig åt.
    Idag är 30% kvinnor av studenterna på KTH.
    www.kth.se/blogs/studentbloggen/2020/03/konsfordelningen-pa-kth/

SAMTTIDIGT måste du ta upp samma statistik på andra utbildningar. Hur många män studerar till sjuksköterskor, bara för att nämna ett enda exempel.
    SAMTIDIGT måste man titta på samtliga universitetsstuderande. Den övervägande delen är kvinnor.
    Hur ska vi få in fler män så att det blir jämställt?

Hur arbetar feminister för att kvinnor ska dömas efter brott och inte sitt kön?
    Vid tex sexuella övergrepp får män mycket hårda straff medan kvinnor ofta får mycket blygsamt straff om de inte frikänns - bara för att de är kvinnor?
    Hur ser arbetet ut där för feministerna, för att jobba för lika skyldigheter?

Feminister är inte för jämställdhet alls utan bara fördelar.

• momjanet
    Ekdahl skrev 2021-01-31 09:28:40 följande:
    Det är skolan och utbildningssystemet som ska ta ansvar för pojkarnas skolresultat.
    När pojkar misslyckas är det deras eget fel.
    När flickor misslyckas ska vi ändra på systemen.

Alla minns Boko Haram och deras kidnappning av flickor för att ha dem som sexslavar.
    Det blev ett jävla liv i hela värden över det.

Vad man inte nämnde med ett enda ord var att i SAMMA raid eldade Boka Haram upp fler antal unga pojkar. Levande.
    De spärrades in i burar, sen tuttade man på.

Allt världen ojade sig över var flickorna. Pojkarnas öde tegs ihjäl.

Det här är vad feminism leder till.
    Feminism är inte jämställdhet.
    feminism är att ge kvinnor fördelar på bekostnad av samtliga grupper i samhället.

Att pojkar misslyckas i skolan är ett icke-problem enligt feminismen.
    Att inte tillräckligt många flickor söker tekniska utbildningar är ett systemfel som samhället måste ändra på. Enligt samma feminism.
  • momjanet
    Postman skrev 2021-02-07 11:29:54 följande:
    Ja det är klart man ska vara kritisk till hur det redovisas, med statistik kan man förvränga vad som, det sprids mycket fake news.

Min lösning är att vi ska alla behandlas lika, för att komma dit måste man sluta se och prata om män som värdelösa och onda. Se de onda och värdelösa som de är, inte vilket kön de har. Detta kommer inte att på nåt sätt lösa allt men det kommer vara ett stort steg på vägen.
    Jämlikhet heter det, det du menar. Alla behandlas som likar oavsett kön, könsidentitet, sexualitet, hudfärg, härkomst.
    Jämlikhet. En bra sak att sträva efter.

Feminismen idag är lika illa som den syn man hade på kvinnor för så sent som på 1970-talet. Kvinnor var parasiter, kvinnor gjorde fel och tänkte fel. Allt var kvinnors fel.
    Det är inte jämställdhet det feminister gör idag och skyller allt på männen. Till och med små pojkar råkar illa ut. Misslyckas de i skolan är det deras eget fel. Misslyckas flickor i skolan är det fel på samhället och något måste ändras.

Feminismen idag är bara av ondo och har inget med vare sig jämställdhet eller jämlikhet att göra.
    Jag skäms som kvinna för alla mäns skull och jag kan bara med emfas säga att den dagen jag kallar mig för feminist är det så illa att jag behöver spärras in med en älskar-mig-själv-tröja.
  • momjanet
    Postman skrev 2021-02-07 12:34:48 följande:
    Ja det är fruktansvärt tråkigt, feminismen har verkligen bidragit till att göra det allt mer polariserat och sämre. Fast jag tror på sikt att feminismen kommer bita sig i ändan med denna destruktiva syn på män och människor. Trots allt så är det väldigt många män och kvinnor som gör bra saker idag för allas bästa. 
    Precis.
    Glädjande nog är det fler och fler som insett det här.
    Fler som faktiskt står på männens sida och öppet tar avstånd för feminismen idag.
Svar på tråden Vad är din åsikt om manliga feminister?