Inlägg från: barnlängtan2021 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2021

Följas åt? Provera & letrozol

CairoCarro skrev 2020-11-25 21:35:53 följande:

Ah, svårt att veta vad man ska tänka när man är på nya mediciner och inte känner igen eventuella symtom! Har sett att vissa testar varje dag ett tag i början för att se när ovitrellen går ur kroppen för att sedan testa igen. Man vill ju kanske inte riskera ett falskt positivt test heller :o

Nej därför jag avvaktar lite extra. Sprutan ska vara ur kroppen efter tio dagar (imorgon) men läkaren rekommenderade att vänta 14 dagar. Så ska testa i början av nästa vecka :)
  • barnlängtan2021
    Stjärnan92 skrev 2020-12-12 09:18:33 följande:

Hej. Svarade för några dagar sen men de verkar inte ha kommit fram haha. Jag själv har varit lite frånvarande här inne.

Jag har nyss avslutat min första dubbeldos av letrozol, dag 9, den 9 dec. På måndag den 14de har jag tid för vul, och då får vi verkligen hoppas att det växer någon äggblåsa som är tillräckligt stor denna gång! Känt mig så deprimerad över det här senaste tiden, men kan även också va för att de inte funnits en enda solstråle på 2 veckor haha.

Jasså ja klart man blir glad för deras skull ja, men orättvist känns de verkligen. Man ser bara fler o fler på både Instagram och Facebook som går ut med att de väntar barn.... o jag vill också! Hade varit så perfekt om man var gravid o kunnat berätta för familj på julafton men så blir det ju inte :(

Hur går det för dig då? <3

Då är vi nästan på samma. Jag har avslutat min andra enkeldos och har vul inbokat den 17 :)
  • barnlängtan2021
    Stjärnan92 skrev 2020-12-12 21:10:20 följande:

Spännande, får hoppas de går bra för båda :D jobbar hela helgen så är ledig måndag och har helkroppsmassage inbokad efter vul, kan va skönt om de inte går bra o slappna av lite haha

Ja håller tummarna. Sist hade jag ett stort fint ägg och fick ovitrelle samma dag. Så hoppas på det denna gång med! Alltid skönt med lite massage ;)
  • barnlängtan2021
    Stjärnan92 skrev 2020-12-12 21:10:20 följande:

Spännande, får hoppas de går bra för båda :D jobbar hela helgen så är ledig måndag och har helkroppsmassage inbokad efter vul, kan va skönt om de inte går bra o slappna av lite haha

Ja håller tummarna. Sist hade jag ett stort fint ägg och fick ovitrelle samma dag. Så hoppas på det denna gång med! Alltid skönt med lite massage ;)
  • barnlängtan2021
    Stjärnan92 skrev 2020-12-14 09:15:10 följande:

Var nyss på mitt vul.... och dubbeldosen funkade!!!!! Är sååå glad. Hon trodde jag skulle ha ÄL om 2-4 dagar.. Så bara att ligga på haha, bara hoppas på att de tar sig :D vet inte hur stor äggblåsan var, blev för glad för att memorera de, men får läsa det i journalen när den är uppdaterad sen haha

Åh va roligt! Håller tummarna nu då :D
  • barnlängtan2021
    Pcostjejen skrev 2020-12-15 11:08:49 följande:

Åh, mensen är på gång nu :( känner mig så besviken, hoppades verkligen på denna gången :(

Åh nej va tråkigt.. :( Bara försöka ta nya tag <3
  • barnlängtan2021
    Pcostjejen skrev 2020-12-15 21:19:55 följande:

Ja det känns piss, men får försöka se det positivt att jag iaf kan äta lax i jul haha!!

Hur går det för dig? <3

Haha något positivt med det hela!

Jag känner inte av någonting. Har vul inbokat på torsdag så hoppas jag har ett fint ägg då och får ovitrelle :)
  • barnlängtan2021

En vecka sedan jag tog ovitrelle nu och känner INGENTING. Förra gången hade jag ömma bröst fram till mensen. Ska man ta detta som ett positivt tecken? Jag är dock helt inställd på att mensen kommer i början av nästa år.

• barnlängtan2021
    Anonym (M) skrev 2020-12-25 22:10:26 följande:

Har ingen erfarenhet på så sätt. Har bara tagit ovitrelle en gång. Men de låter ju spännande att de är helt olika från förra gången! När kan du tidigast ta ett test? Är väl 10 dagar efter sprutan om jag inte minns fel. Håller iaf tummarna :).

Ja BIM beräknas på nyår men vi är bortresta till den 2 januari. Så har inte mensen kommit så ska jag testa den 3.
Svar på tråden Följas åt? Provera & letrozol