• nihka

Så här totalitär är Familjeliv jämfört med Flashback

Rumpnissen007 skrev 2020-10-13 12:27:13 följande:

1) När du får ett inlägg raderat för att det brutit mot reglerna:
    På FL får du ett meddelande från en anonym moderator som du inte kan svara
    På FB får du ett meddelande från en namngiven moderator som du kan svara på och fråga hur han tänkte

2) Alla sorts diskussioner är tillåtna på FB
    På FL får du inte prata och ifrågasätta vänsterns syn på HBTQ, kön och sexualitet.
    På FB får du föra fram alla sorters åsikter, såväl vänster som höger

3) Det råder ingen tvekan om att FL står till vänster, och FB till höger
    Men det intressanta är att höger tillåter diskussion om allt, det är vänstern som vill förbjuda värderingar och samtal som inte går i linje med det man själva tycker

Bör Familjeliv upphöra med sina totalitära drag, eller är det bra att det finns en dedikerad sajt för vänstersympatisörer?

Om du bryter mot forumreglerna och någon anmäler får du inlägget borttaget. Inte konstigare än så.

Modereringen är inte höger eller vänster, däremot finns det fler högerextremister än vänsterextremister som skriver kränkande saker. Har aldrig sett ett inlägg där Åkesson kallas nåt annat än Jimmie eller Åkesson. Om du skriver Annie Rööv kan du få inlägget bortplockat.

Bara som ett exempel.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonvm skrev 2020-10-13 22:08:23 följande:
    Det beteende Familjeliv moderering praktiserar sätter så utpekande fingret på precis det som är den stora orsaken till den stora splittring i samhället som är på upphällning...

De som säger "fel saker" o de som "tänker fel" de ska med alla medel tystas, man vill inte höra något som ifrågasätter, eller gud förbjud motbevisar något, som i din egen världsuppfattning är sanning.

Man vill bara omge sig av likasinnade som hela tiden med varje andetag bekräftar sin egen världsuppfattning.

Mentaliteten man möts av här nu att "du o dina tankar passar inte in här, dra nån annanstans" det kommer givetvis inte modereras bort...
    Yttrandefrihet på FL handlar lika lite om att kunna säga precis vad man vill som det gör i övriga samhället. Fler personer behöver lära sig skillnaden mellan att kritisera vad någon säger och att kritisera hur man anser att personen är som säger det man inte gillar - man behöver alltså fatta vad ett personangrepp är.

Omvänt är ett personangrepp inte allt man inte gillar att höra.
  • nihka
    Anonym (Mim) skrev 2020-10-15 18:30:31 följande:
    Har du läst trådar där SD-are trycks ner på ett sätt som personer med andra politiska tillhörigheter inte tillåts tryckas ner?

Eller tänker du bara att det kanske är så?

Problemet med SD är att de har en politik som bygger på att vissa grupper ska diskrimineras. Jag tror att det är därför de blir extra utsatta själva.
    Jag tycker det är tvärtom. Det är främst högerextremister och brungrumliga som bara inte kan acceptera att andra har andra åsikter som står för personangreppen.

De kan ha ett fruktansvärt sätt att uttrycka sig på och tycker det ingår i yttrandefriheten att bara spy ur sig och inte sällan på rent undermålig svenska.

Man undrar hur man kan klaga på att andra (främst invandrare) är outbildade och lågbegåvade när man ser dessa inlägg.
Svar på tråden Så här totalitär är Familjeliv jämfört med Flashback