• mari123

Så här totalitär är Familjeliv jämfört med Flashback

Jag tycker att FL och FB inte kan jämföras ÖHT! Alla har vi olika syn på saker och min är att FL är "civiliserat"......men jag blir chockad när jag tittar in på FB ngn enstaka gång! Ett fasansfullt språk och man får känslan att det är mkt unga män och smågrabbar som skriver där!?....*typ*. Här på FL skriver förmodligen mest kvinnor? och vi är bättre på språk?

• mari123
    Anonym (..) skrev 2020-10-15 11:33:29 följande:

Blir full i skratt av att förbud mot att t ex rasistiska uttalanden betecknas som "vänster". Undrar vilken erfarenhet av samhället utanför sin egen bubbla trådstartaren har om han tror att det är avvikande i samhället med sanktioner rmot sådant.

Jag har fått någon enstaka tillsägelse på femton år och aldrig tyckt reglerna är otydliga. Som andra skrivit, funderar man på om något är emot reglerna är det kanske läge att låta bli det. Känner man ett så stort behov av att utpeka grupper som kriminella och underbegåvade, vare sig de är finnar, somalier, transor eller SD-anhängare, så får man väl söka sig till ett forum där sådant är tillåtet. Familjelivs ägare sätter sina regler. Jämför med samhället i stort. Du kan bli ombedd att lämna ett privat hem eller fik ifall värden/ägaren inte uppskattar hur du snackar, oavsett om det går hem i en annan miljö. 

Fast nog får man väl göra ner oss SD-anhängare även här på FL utan problem? Tycker man får sig en känga både nu och då..................!? JAG däremot skulle aldrig komma på tanken att kalla ngn med annan politisk åskådning för ngt nedsättande här på FL....
  • mari123
    Anonym (Mim) skrev 2020-10-15 18:30:31 följande:
    Har du läst trådar där SD-are trycks ner på ett sätt som personer med andra politiska tillhörigheter inte tillåts tryckas ner?

Eller tänker du bara att det kanske är så?

Problemet med SD är att de har en politik som bygger på att vissa grupper ska diskrimineras. Jag tror att det är därför de blir extra utsatta själva.
    Så SD vill att "vissa grupper ska diskrimineras"! Jaha! Då kan jag säga att MP vill att vi ska börja köra häst och vagn.......T EX
  • mari123
    Anonym (M35) skrev 2020-10-16 05:52:24 följande:
    Ja SD är ganska tydliga med att muslimer inte ska samma rättigheter som kristna och att människor som avviker från heteronormen inte ska ha samma rätt visa sin kärlek offentligt för att 2 exempel på diskriminering.

Ditt påstående om att MP vill att vi kör häst och vagn stämmer dock inte då hästar släpper ut för höga mängder växthusgaser för att bli godkända transportmedel.
    OT OT OT för vi ska ju inte starta en, helt meningslös, politisk diskussion....FAST det är ju inte "storsläggan" SD är ute med  MEN det kan ju kanske verka så i ett politiskt landskap där INGEN verkar ha ngn riktning och ingen styr!? 
Svar på tråden Så här totalitär är Familjeliv jämfört med Flashback