Inlägg från: Anonym (Anon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anon)

Normalt schema för förskollärare?

Men hur tänker man där? Förskollärarna borde ju verkligen öppna och stänga!? De måste ju möta vårdnadshavarna, det är otroligt viktigt! Det pedagogiska pågår från morgon till kväll så det är ju helt upp och nedvänt.

• Anonym (Anon)

Kan tycka att era scheman ändå bör vara något rättvisa om det nu är så att alla vill ha öppningar och stängningar :) Inte ett DÅLIGT schema, men kan se varför det blir tungt att bara gå "senare" dagar och att inte kunna träffa sambo, de flesta jobb jag har haft har alltid involverat minst en öppning/tidig dag per vecka :)

• Anonym (Anon)
    Anonym (Minna) skrev 2020-10-12 21:01:22 följande:
    Nej, det håller jag inte med om. Den dagliga rapporteringen kan annan personal lämna över. Den pedagogiska rapporten får vårdnadshavare vid utvecklingssamtalet. Dessutom är det inte jättevanligt att barn går från öppning till stängning. Det är ju bara i de barnens vårdnadshavare som inte möter förskolläraren.
    Men det handlar ju inte bara om rapportering, det handlar om att skapa en god kontakt med de viktigaste personerna i barnens liv! Det vill i alla fall jag som förskollärare göra! Hade valt bort platser med synsättet att förskollärare inte behöver den kontakten.
Svar på tråden Normalt schema för förskollärare?