Inlägg från: momjanet |Visa alla inlägg
  • momjanet

Kan man tappa känslor under 2 veckor?

Gräl har gjort att jag insett att det inte varit värt det. Gräl där saker kommit upp som jag tyckt varit helt oacceptabla och jag känt att det varit en helt främmande människa. och jag har tänkt att sådana gräl är inte värd all förälskelse. För efter förälskelse kommer vardag och då ökar risken för gräl. Gräl jag aldrig mer vill uppleva.

Så jo, gräl kan sannerligen vara en orsak till varför man "tappar känslor".

• momjanet
    Klubbisen skrev 2020-10-14 23:00:19 följande:
    Fattar, men nu var det ett gräl som knappt var ett gräl utan mer en diskussion. Vi har bråkat om värre saker innan. Om ett sådant litet bråk gör att man tappar alla känslor skulle det inte finnas några lyckliga par.
    Riktar du dig till mig?

Det jag tänker på var definitivt inget våldsamt gräl, inga slag, inga fula knep. Det var vad som sades som var det viktiga. Inte intensiteten.
  • momjanet
    Klubbisen skrev 2020-10-14 23:05:00 följande:
    Precis, men det som sades kan helt klart inte ha varit något som gjorde att jag ändrades som person eller som något som skulle ha varit oacceptabelt.
    Kan det ändå ha varit, det var så för mig.
    Det handlade inte om stora personlighetsförändringar utan om saker som sades som visade att vi stod väldigt långt ifrån varandra i en viss fråga.

Vi pratade om detta flera år efteråt. Hen hade ingen som helst aning vad jag pratade om, så lite betydde detta för hen. För mig var det så avgörande att jag bröt upp.

Ända sätte du kan få reda på vad och varför är att prata med honom.
Svar på tråden Kan man tappa känslor under 2 veckor?