• Tecum

Kan man tappa känslor under 2 veckor?

Han har säkert tänkt tanken och tvekat innan men liksom bestämt sig för att satsa på er. Men när bråket kom tog han väldigt illa upp och trots att ni träffades och han försökte komma tillbaka till det som var så gick det inte. 
    Jag kan delvis förstå honom, bråk och gräl är en dealbreaker för mig och finns det minsta tvekan innan så ökar den lavinartat om det blir gräl.

• Tecum
    Klubbisen skrev 2020-10-12 19:18:58 följande:
    Fattar hur du menar, men då har det väl inte att göra med att man skulle tappa känslor efter en liten diskussion? Utan att man bara inte orkar. Det var liksom inte ett stort bråk. Och om han nu kände att det inte funkade, tappar man bara känslor så där efter två år då?
    Som sagt, jag tror inte att det kom direkt utan han har tvekat tidigare men försökt intala sig (och dig) att han älskar dig. Han har "jobbat på förhållandet" för att använda ett modernt språkbruk. Men sen kom er lilla konflikt, och det i kombination med distansen gjorde att han inte orkade längre utan det tippade över till den negativa sidan.
  • Tecum
    Klubbisen skrev 2020-10-14 17:03:32 följande:
    Ja, inte orkade längre. Inte tappade känslor väl? Han har ju sagt att han aldrig var så kär i mig som gången då vi tidigare träffades. Hur kan känslor försvinna så? Då är det väl inte känslor. Skulle du kunna förklara vad du menar?
    Jag kan inte förklara bättre. Han har inte tappat alla känslor, han hade aldrig så starka känslor som han ville ha och som han försökte intala både sig själv och dig att han hade. Han orkade inte hålla upp skenet längre, ens för sig själv. Tro nu inte att han lurat eller bluffat dig, han ville verkligen men det gick inte längre.

Har du hört av honom sen han gjorde slut?
  • Tecum
    Klubbisen skrev 2020-10-14 22:43:47 följande:
    Det känns lite som att du tror att du är honom när du skriver? Fattar inte hur du kan vara så säker på allting? Visst att du kan säga som du tror men det här verkar vara extremt noggrant, som att det har hänt dig själv exakt det här?
    Jag är inte säker och det är inget som hänt mig. Men jag förstår känslan av att VILJA att förhållandet fungerar och blir bra men att det ändå inte blir så i slutändan. Utifrån det du skriver är det logiskt att det gått till så, man tappar inte känslor från en vecka till en annan. Något måste legat och grott.

Nu har det gått en tid, varför frågar du inte honom?
Svar på tråden Kan man tappa känslor under 2 veckor?