Inlägg från: Anonym (8) |Visa alla inlägg
  • Anonym (8)

Hur få bort hans sexlust?

Jag vet inte om du är seriös, TS, men jag kommer nu att svara med utgångspunkten att du är det.

Sexdriften är ett grundläggande mänskligt behov. Det är inget man hos en normal, frisk person bör eftersträva att få bort. Inte heller är det något du kan få bort utan din mans medgivande. Man kan få bort en persons sexlust genom kirurgisk eller kemisk kastrering, men det är inget jag hoppas att du vill tvinga din man till. I så fall begår du ett brott. Det finns heller ingen mat som tar bort sexlusten, och även om det fanns det, tycker du inte att det vore en kränkning mot din mans rättigheter att utan hans vetskap smyga i honom mat som sänker hans sexlust?

Varför är det just din man som ska ändra på sig? Varför inte du? Varför kan inte du försöka få tillbaka din sexlust istället?

Hur ni ska lösa er situation är ju något ni måste diskutera gemensamt. Har du pratat med din man om detta? Har du lagt fram förslaget att han försöker bli av med sin sexlust? Går han inte med på det, så måste du respektera det. Att försöka förändra honom utan att han vet om det är otroligt respektlöst och kränkande.

• Anonym (8)

Jag såg nu att du skrev ?Finns det något preparat [...] som tar bort hans sexlust?? och sedan att du tänker dig att du gradvis ska blanda det i hans mat. Du överväger alltså att ge honom läkemedel utan hans vetskap? Du inser väl att det är ett brott??? Jag hoppas din man lämnar dig TS. Du är farlig.

• Anonym (8)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 15:54:30 följande:
    Varför skall jag ställa upp på något som jag inte vill? Hör du själv hur dumt det låter? Det verkar nog vara du som är trollet här. 

Man skall aldrig tvinga sig att göra något man inte vill. Har du aldrig hört eller läst det?
    Precis, man ska inte tvingas göra något man inte vill och då ska du inte ge honom preparat som sänker hans sexlust om han inte vill. Eller hur? Och att han inte vet om att du blandat preparatet i hans mat är irrelevant. Det är fortfarande brottsligt, det du funderar på att göra.
  • Anonym (8)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:05:13 följande:
    Va????

Jag har ju skrivit att jag inte VILL HA SEX!!! Vad är det som är oklart? Jag kommer ALDRIG att göra våld på mig själv. Vill han vara kvar i förhållandet så måste han anpassa sig till min olust. Ett nej är ett nej. Ingen kan tvinga mig till sex mot min vilja. 
    Men du ska göra våld på honom genom att blanda preparat i hans mat? Hör du inte själv hur motsägelsefull du låter?
  • Anonym (8)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:09:05 följande:
    Där för att jag INTE VILL det!!!!
    Och tänk om din man INTE VILL få bort sin sexlust, då? Men du verkar ju skita i vad han vill och inte vill, utan bryr dig bara om vad du vill.
  • Anonym (8)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:11:37 följande:
    Men han vill ju fortsätta att leva med mig och han vet ju att det innebär NOLL sex. Han vet det. Han har också sagt att det vore bäst om han inte hade någon lust alls. Precis som jag.
    Det spelar ingen roll! Att ge någon droger eller medicinska preparat utan dennes vetskap ÄR brottsligt! Är du ens på riktigt?
  • Anonym (8)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:14:10 följande:

Men bara för att det ständigt återkommer här bland svaren så skall jag tala om rakt och tydligt att jag inte tänker blanda ner något i hans mat eller lura i honom något utan hans vetskap. Bra då?

Men istället för att bara sitta och vänta på något som inte  händer eller förändras så är det väl bra att jag själv är aktiv och börjar ta fram åtgärder. 

Om du läser din trådstart, så ser du att det är så det låter. Du frågar efter ett preparat och skriver att du sakta ska tillsätta det till hans mat. I ditt första svar i tråden vill du dessutom inte svara på vad din man vill i frågan. Men ok, du tänker alltså att du frågar honom om han kan tänka sig att äta mat som du har blandat med något preparat som sänker sexlusten? Vad gör du om han svarar nej? Är det inte bättre att du frågar honom innan du frågar efter preparat i tråden?
  • Anonym (8)
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 17:16:16 följande:
    Jag var på väg att svara på ditt första inlägg men sen såg jag att du noterade min komplettering. Bra.

Det är väl klart att jag inte vill honom något illa eller tänker blanda ner något i hans mat utan hans vetskap. Jag kommer nog inte att blanda ner någonting i något alls. Men han kanske gör det själv en dag? Fast bara om vi hittar något som vi tror kan fungera. Så det är inte synd om honom att han har en hemsk kvinna som tänker förgifta honom eller något som vissa verkar tro här. Tvärtom...jag försöker hela tiden se till att vi alla äter sunt och bra mat. 

Men om det visar sig finnas något preparat eller dylikt eller något annat sätt att dämpa lusten så tänker jag föreslå det till honom för att ge honom en möjlighet att slippa gå omkring och vara kåt.

Bättre så?
    Men varför pratar du inte med honom och frågar om han kan tänka sig att ta till någon metod (t.ex. ett kemiskt preparat) som dödar hans sexlust? Tänk om han inte alls vill det? Att prata med honom borde ju vara steg ett. Förstår inte varför du startar en sådan här tråd utan att veta vad han vill.
  • Anonym (8)

Ok, jag ska svara på det du faktiskt efterfrågar. Nej, ingen läkare kommer att skriva ut något läkemedel med enda motiveringen att det ska få bort din mans sexlust. Det finns, som andra tagit upp, psykofarmaka som dödar sexlusten, men psykofarmaka har biverkningar och skrivs bara ut när fördelarna anses överväga nackdelarna. Och ?han vill knulla men inte jag? kommer inte att anses som ett godtagbart skäl att skriva ut psykofarmaka. Och nej, det finns ingen mat som tar bort sexlusten. Era enda alternativ är:

1. Du låter din man ligga med andra.

2. Din man accepterar ett liv i sexuell frustration.

3. Ni skiljer er.

Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?