Hur få bort hans sexlust?
Jag vet inte om du är seriös, TS, men jag kommer nu att svara med utgångspunkten att du är det.
Sexdriften är ett grundläggande mänskligt behov. Det är inget man hos en normal, frisk person bör eftersträva att få bort. Inte heller är det något du kan få bort utan din mans medgivande. Man kan få bort en persons sexlust genom kirurgisk eller kemisk kastrering, men det är inget jag hoppas att du vill tvinga din man till. I så fall begår du ett brott. Det finns heller ingen mat som tar bort sexlusten, och även om det fanns det, tycker du inte att det vore en kränkning mot din mans rättigheter att utan hans vetskap smyga i honom mat som sänker hans sexlust?
Varför är det just din man som ska ändra på sig? Varför inte du? Varför kan inte du försöka få tillbaka din sexlust istället?
Hur ni ska lösa er situation är ju något ni måste diskutera gemensamt. Har du pratat med din man om detta? Har du lagt fram förslaget att han försöker bli av med sin sexlust? Går han inte med på det, så måste du respektera det. Att försöka förändra honom utan att han vet om det är otroligt respektlöst och kränkande.