• Ess

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

smulpaj01 skrev 2020-10-14 17:14:15 följande:
    TS HAR pratat med sin pappa som säger att styvkärringen bara snackar en massa och att ts får bo var hen vill!

Så det blir styväxan som får flytta med sina 3 ungar! Bra va?
    De kan sälja huset så blir hon av med malusungen ganska snabbt.
  • Ess
    Anonym (man) skrev 2020-10-14 17:19:46 följande:
    Eller så kan kärringen flytta på sina unga och så får TS hur mycket plats som helst. Varför är det hans barn som ska flytta och inte hennes?
    Det är ju HANS barn som ska ha platsen.
  • Ess
    Anonym (Annapanna) skrev 2020-10-14 17:24:49 följande:
    Varför ska EN "malusunge" ut och TRE ska få stanna?
    För att den är vuxen.
  • Ess
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-14 17:25:50 följande:
    Har du någongång sökt vård? Det är inte hälsosamt att ha så mycket ilska inbyggt. Det finnas andra sätt än att spy galla på ett diskussionsforum att hantera dina problem. Inget illa menat.
    Det är tydligen okej att vräka ur sig sin ilska om man har sk rätt åsikter, då är det okej att komma med personliga påhopp och skriva precis vad som helst, där finns inget vårdbehov....
    Har man en annan åsikt och står för den, då jävlar är man både empatistörd psykopat, skulle inte få lov att skaffa barn, är fet, är SD, är arbetslös osv. 
    Vi kan ju gå tillbaks till tiden då oliktänkande och personer med obekväma åsikter spärrades in på mentalsjukhus, då är ju "vårdbehovet" tillgodosett....
  • Ess
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-14 17:36:18 följande:

Bara att använda nedlåtande uttryck som malusunge är så barnsligt så jag kan knappt tro det jag läser. Hur kan man som vuxen vara så obalanserad att man inte kan hantera sina känslor, utan skriker som en tvååring i sandlådan. Finns dessa människor i verkligheten??

Enbart svar på tal gällande styvhäxa.
    Uppenbarligen är vi två i alla fall, smulpaj och jag själv.
  • Ess
    Anonym (I) skrev 2020-10-14 17:57:15 följande:

Tja, hon kanske skulle tänkt till innan hon satte en unge till till världen. Inte TS fel att styvmor gör så dåliga val. Styvmor får väl ta konsekvensen av sina handlingar och inte lägga det på någon annan, det låter ju orimligt dumt.

Varför skall TS flytta för pappans nya unges skull när styvmor har en hel hög med ungar som tar plats? Bättre att rensa bort dem ur TS pappas hus, så får den nya lilla kelgrisen massor med rum istället för bara ett. Pappan bör ju se till sina barns bästa och tycker han att det är trångt är det ju gökungarna som skall petas ur boet och inte hans biologiska. Egna barn och andras ungar har var det ju du sa.

Barnet har en pappa med som i så fall inte heller skulle föröka sig, han kunde steriliserat sig redan innan ts blev till så hade problemet aldrig uppstått.

Ts är vuxen och har gått ut gymnasiet, det är tid att börja se sig om efter bostad. Och nej, man måste inte bo i Stockholm utan det går bra att flytta och fortsätta utbildningen på annan ort.
  • Ess
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-14 18:20:56 följande:

Det är inte åsikten i sig, utan att du är helt uppslukad av hat och ilska. Du verkar inte kunna ta in det som sägs eftersom du hatar allt som har med styvbarn att göra. Det är inte friskt. Tänk om du hade blivit illa behandlad av en svart person. Hade du hatat alla svarta efter det? Ingen annan som delar din åsikt är på den här nivån att de bara slår vilt omkring sig. Därför blir du kritiserad och inte de andra.

Jag är lååångt ifrån ensam om att vräka av mig, men som sagt är styvhäxa mm okej, men att skriva malusunge och att inte gilla särkullarna är aja baja.

I rest my case
  • Ess
    Anonym (I) skrev 2020-10-15 12:43:26 följande:

Ja, men pappan har inga problem med att hans äldre barn bor kvar trots att han fått en liten med sin nya.

Med tanke på att styvmor redan har tre ungar så bör hon ha varit medveten om att barn tar plats, och tyckte hon att det var risk för trångboddhet så borde hon ha tänkt på det innan hon satte ännu en telning till världen.

Men som sagt, TS pappa har inte problem med boendesituationen utan det är bara hans nya parter som har det. Hon äger problemet och hon har också möjlighet att lösa det utan att lägga över det på TS. Enklast avhjälps det ju (om hon inte vill bo särbo) av att hennes ungar flyttar. Vad har de ens i TS pappas hus att göra? Det kan väl räcka att de kommer på besök ibland. Nån helg då och då kan nog styvmor tänka sig att det blir lite trängre i huset, tror du inte?

Ts är vuxen det är dags att börja kolla efter nåt eget.
  • Ess
    sextiotalist skrev 2020-10-15 08:34:30 följande:

Nu är det inte bara att flytta och fortsätta på annan ort. Sonen bytte lärosäte, inom samma utbildning och det gick för att han hade färdig kandidat. Men de gick på betyg och alla blev inte antagna.

Som jag skrivit innan så verkar ts väldigt exemplarisk på alla sätt.

Jag hade nog tyckt det varit tråkigt om ts höll sig undan hela tiden och bjudit in henne till någon middag då och då (stor förståelse att det inte är någon hit att sitta med småbarn varje middag, därför då och då).

Då är det pendling som gäller. Det är läge att se sig om efter eget när man gått ut gymnasiet.
  • Ess
    Anonym (man) skrev 2020-10-15 14:20:11 följande:
    Tja, möjligen pluggade inte du längre än gymnasiet men det finns ju de som vill plugga vidare. Och med tanke på vilka ockerhyror som gäller för studentlägenheter så är det nog faktiskt smartare att de kan bo kvar hemma tills de pluggat klart och hittat ett jobb.

Att dra på sig enorma studieskulder för att farsans nya grogghagga hade bråttom med att få ut en är ingen bra idé. I så fall får väl grogghaggan betala studieskulderna?
    Det går att dela boende med andra i samma ålder, det finns det många som gör.

Trams!
  • Ess
    Anonym (Leftbrained) skrev 2020-10-15 14:29:05 följande:
    Det bestämmer ju som sagt inte du, och inte styvmodern heller, utan TS far, tillika ägaren av huset. Han vill inte att hon flyttar (vilket är helt normalt för föräldrar till unga vuxna) och därmed kan styvmodern hitta ett annat hem åt sina särkullar om hon tycker trångboddhet är ett problem.
    Eftersom de bor ihop så har hon också rätt att bestämma vem som ska bo där. Sen vet vi inget om ägareförhållandet till huset, bara att han bodde där först. När hennes barn gått ut gymnasiet så är det dags för dem med att hitta eget.
  • Ess
    Anonym (Leftbrained) skrev 2020-10-15 14:54:49 följande:
    Du vill till varje pris tolka tråden till kärringens fördel trots vad som framkommit. Alla har egna rum, hon har till och med extrarum till sina "malusar". Hon tycker helt enkelt inte om styvbarn - helt utan orsak, precis som dig! (Detta började dessutom långt innan TS var färdig med gymnasiet.)

Är det några som är gökungar i det här fallet är det hennes egna telningar. Att pappan äger huset (100% eller inte - oavsett så är det inte hennes åsikt som styr) står klart i och med att han klargjort att kärringen "bara snackar" och att TS får bo kvar. Du får bara inse att din åsikt och patologiska ilska inte spelar någon som helst roll här. Hitta något att trösta dig med, ät en kaka eller något.
    Det enda som framkommit är att hon inte gillar ts vilket går åt andra hållet med, inget varken konstigt eller unikt med det.

Det är pappan och frun/sambon som bestämmer tillsammans, även om det retar dig att hon har lika mycket att säga till om....
  • Ess
    Anonym (Annapanna) skrev 2020-10-15 16:04:26 följande:
    Sambon/frun har inte ett skit att säga till om när det kommer till ts.
    Inte ett skit.

Jag hoppas verkligen att ts pappa inte låtit styvmorsan köpa in sig i huset, och att han skrivit samboavtal/äktenskapsförord.

Behandlar man sin partners barn som hon gör så lär det sluta med att hon får lämna det gemensamma hemmet.
    Ingen normalt funtat människa slänger ut en ungdom på 19 år för att ens partner "kräver" det. Då slänger man hellre ut partnern.

Sen kan man ju kräva vårdnaden om det gemensamma barnet med hänvisning till hur hjärtlös den andra föräldern är. Kanske inget man vinner, men då finns det iaf registrerat för framtida behov.
    Bs
  • Ess
    Anonym (man) skrev 2020-10-15 15:46:44 följande:
    Nejdå, det har framkommit massor om vad TS faktiskt gör hemma. Och jo det är faktisk väldigt konstig och unikt att pinka revir och försöka sätta sina egna ungar före sin partners. Det är sånt som bara väldig störda människor gör.

Tillsammans bestämmer man upp till en viss nivå, när det går överstyr så kan pappan alltid välja att slänga ut kärringen (vilket jag verkligen hoppas att TS pappa gör) och fokuserar på sin dotter istället. Och det har tanten inte speciellt mycket att säga till om. 
    Trams
  • Ess
    Anonym (man) skrev 2020-10-15 19:08:40 följande:
    Jag tolkar det som att du i vanlig ordning inte har några vettiga argument.
    Då måste det först finnas något vettigt att svara på och inte bara tramsigt svammel.
  • Ess
    Anonym (Leftbrained) skrev 2020-10-16 13:19:53 följande:

Fanns absolut inget svammel eller trams i Anonym "man"s inlägg. Däremot är det tramsigt att bemöta ett vettigt inlägg med "trams". Jag börjar sälla mig till de som tror att du är här enbart för att trolla!

Jag anser inte att en som skriver om grogghaggan är speciellt seriös.

Nu kommer ni att hacka om att jag använt ordet malusunge EN gång som svar till smulpajs styvhagga. Hade ni vetat så mycket om mig som ni påstår, så hade ni också vetat att jag brukar använda ordet särkullar när jag skriver om just särkullar.

Så ni kan ta era tramsiga inlägg och ett hycklande hackande och klappa varandras ynkliga ryggar. Ni är rent ut sagt patetiska!
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?