Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?
Så det blir styväxan som får flytta med sina 3 ungar! Bra va?
Bara att använda nedlåtande uttryck som malusunge är så barnsligt så jag kan knappt tro det jag läser. Hur kan man som vuxen vara så obalanserad att man inte kan hantera sina känslor, utan skriker som en tvååring i sandlådan. Finns dessa människor i verkligheten??
Tja, hon kanske skulle tänkt till innan hon satte en unge till till världen. Inte TS fel att styvmor gör så dåliga val. Styvmor får väl ta konsekvensen av sina handlingar och inte lägga det på någon annan, det låter ju orimligt dumt.
Varför skall TS flytta för pappans nya unges skull när styvmor har en hel hög med ungar som tar plats? Bättre att rensa bort dem ur TS pappas hus, så får den nya lilla kelgrisen massor med rum istället för bara ett. Pappan bör ju se till sina barns bästa och tycker han att det är trångt är det ju gökungarna som skall petas ur boet och inte hans biologiska. Egna barn och andras ungar har var det ju du sa.
Det är inte åsikten i sig, utan att du är helt uppslukad av hat och ilska. Du verkar inte kunna ta in det som sägs eftersom du hatar allt som har med styvbarn att göra. Det är inte friskt. Tänk om du hade blivit illa behandlad av en svart person. Hade du hatat alla svarta efter det? Ingen annan som delar din åsikt är på den här nivån att de bara slår vilt omkring sig. Därför blir du kritiserad och inte de andra.
Ja, men pappan har inga problem med att hans äldre barn bor kvar trots att han fått en liten med sin nya.
Med tanke på att styvmor redan har tre ungar så bör hon ha varit medveten om att barn tar plats, och tyckte hon att det var risk för trångboddhet så borde hon ha tänkt på det innan hon satte ännu en telning till världen.
Men som sagt, TS pappa har inte problem med boendesituationen utan det är bara hans nya parter som har det. Hon äger problemet och hon har också möjlighet att lösa det utan att lägga över det på TS. Enklast avhjälps det ju (om hon inte vill bo särbo) av att hennes ungar flyttar. Vad har de ens i TS pappas hus att göra? Det kan väl räcka att de kommer på besök ibland. Nån helg då och då kan nog styvmor tänka sig att det blir lite trängre i huset, tror du inte?
Nu är det inte bara att flytta och fortsätta på annan ort. Sonen bytte lärosäte, inom samma utbildning och det gick för att han hade färdig kandidat. Men de gick på betyg och alla blev inte antagna.
Som jag skrivit innan så verkar ts väldigt exemplarisk på alla sätt.
Jag hade nog tyckt det varit tråkigt om ts höll sig undan hela tiden och bjudit in henne till någon middag då och då (stor förståelse att det inte är någon hit att sitta med småbarn varje middag, därför då och då).
Fanns absolut inget svammel eller trams i Anonym "man"s inlägg. Däremot är det tramsigt att bemöta ett vettigt inlägg med "trams". Jag börjar sälla mig till de som tror att du är här enbart för att trolla!