Inlägg från: Anonym (Annapanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annapanna)

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

Anonym (styvungen) skrev 2020-10-11 20:32:58 följande:
    Jag tar hand om mitt, tack så mycket.

Ja, det är lite jobbigt att jag inte kan vara  nedervåningen, där styvmorsan huserar, och sitta i vardagsrummet eller i köket, eller i suterrängen, där mina styvsyskon huserar. De tog över mysrummet där, datarummet där jag och pappa satt och spelade tillsamman är sovrum nu och mitt träningsrum. Min dansstudio är lekrum med pingisbord nu för "de behöver det" och det är väl ok. Själv har jag kvar mitt sovrum, som min styvmorsa vill ha till min halvbror, en ett badrum och en trapphall, för det är hela övervåningen.
    Men vad fasen, här framgår det att hon har minst två egna ungar med in i boet som hon flyttade in i.
    Hennes ungar har fått överta en stor del av huset, och hon begär att ts som har ETT rum för sig själv på övervåningen ska flytta?
    Så att ts knattepyttehalvsyskon ska få rummet?

Jäkla dumheter, vad är det för fel på farsan är min första tanke. Varför ska hans enda unge ut och hennes vara kvar?
    I HANS hus???

Jag skulle inte heller vilja ha en halvvuxen styvunge, men jag hade inte heller försatt mig i den situationen.
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-13 18:43:36 följande:
    Jag funderade bara över om hon har en anledning, men då är det väl som hon tycker illa om dig helt enkelt.
    Allt går ju att bygga om, det är bara frågan om hur mycket arbete man vill lägga ner på det, att riva rum och göra ett stort allrum är ju inte omöjligt.
    Styvmorsans ungar har för fasen redan ockuperat ett flertal rum i huset!
    Ska inte pappan få ha sitt enda barn kvar i hemmet medans nya kärringens ska ha mysrum, datorrum, träningsrum och dansrum?

Ts tyckte dessutom att dansrummet var ok att de tog över. Alla ungar HAR varsitt rum!
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-13 19:02:17 följande:
    Huset måste ju va jävligt dumt planerat för så många personer med tanke på att ts har ett helt våningsplan och påstår att hon inte har speciellt stort. Det hade varit bättre att sälja och flytta till ett med bättre planering.
    Haha, är du galen?
    Varför skulle pappan sälja sitt hus som han haft så länge, för att det ska passa nya fjällan?
    Herregud... det kan jag säga att det hade jag ALDRIG gjort!
  • Anonym (Annapanna)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-13 17:41:08 följande:
    Kan du förklara din ritning lite?
  • Anonym (Annapanna)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-13 19:21:50 följande:
    Ja förlåt, jag ser att förklaringen jag skrev inte kom med.

Så, den svarta ramen är hela husets undervåning. Den svarta tjockare delen är sutärrengen som sticker ut. Den gråa biten är garage, annars är hela svarta ramen boyta. Den blåa delen är nedervåningen/entrevåningen, den går också över den gråa delen egentligen nästan helt, men inte riktigt. Jag borde gjort den delen randig, kanske. Den röda delen är övervåningen som jag bor på. 
    Vet du vad, jag tycker att du ska visa din pappa den här tråden.
    Gör det.

Hade du varit mitt barn och visat mig detta... så hade mitt hjärta brustit.
    Låt hans hjärta brista, och samtidigt se hur hans ny fjälla utsätter dig.

Bara gör det.

Jag önskar dig lycka till!  Och du, flytta inte för att gör styvmorsan nöjd.
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-14 08:28:51 följande:
    Tror du inte han redan vet att hon och ts inte går ihop. Det är ju inte precis så att hon knipit käft om det faktumet.

Hjärtat brister, vilket dravel...
    Det kanske han vet, men han kanske inte vet hur ts känner.

Ja, mitt hjärta skulle faktsikt brista om det var mitt barn som var i ts situation. Jag hade bett den nya att antingen sansa sig eller helt enkelt flytta ut.

Aldrig att jag skulle svika mitt eget barn, oavsett ålder.
    Att du anser det vara dravel förvånar mig inte det minsta.
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-14 17:08:22 följande:
    Det är rent dravel!
    Ts ska föreställa vuxen, så hon kan fråga vad det rörde sig om istället för att skriva på ett forum där hon bara får höra hur hjärtat brister buhu snyft..
    Du måste vara en av de mest hjärtlösa människorna som har gått i ett par skor.

Jag skulle tro att de flesta unga vuxna, -20 år, bor hemma hos föräldrarna. Vilket är helt normalt.

"Buhu snyft"?
    Du är fullständigt empatilös. Fullständigt.
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-14 17:16:34 följande:
    Det är ju inte konstigt att hon gnäller nu, de har ju ytterligare en unge som ska ha plats. Får de inte plats så får de sälja och flytta till något bättre planerat.

Ts ska inte flytta för fruns ungars skull, hon ska flytta för hennes pappas unges skull.
    Är det inte bättre att nya fruns tre ungar sedan innan flyttar till sin pappa?
    Då borde de få väldigt gott om plats.
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-14 17:18:11 följande:
    De kan sälja huset så blir hon av med malusungen ganska snabbt.
    Varför ska EN "malusunge" ut och TRE ska få stanna?
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-14 17:28:50 följande:
    Det är ju HANS barn som ska ha platsen.
    Det är det inte, treåringen är för liten för att bo ensam där uppe.
  • Anonym (Annapanna)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-14 17:33:06 följande:
    Hur många gånger ska jag behöva skriva till dig att alla redan har egna sovrum? Jag har dessutom redan skrivit, tror jag, att det finns tomma rum som inte används.

Kan du sluta hitta på en massa ovidkommande och släsa tråden när du inte vet vd som gäller? Var vuxen och läs på innan du lägger dig i, liksom. Du uppfär dig som en tandraklassare som inte fått in läsvanan än utan gissar när fröken frågar.
    Vet du vad, jag tycker att du kan bortse från det "Ess" skriver.
    Hon hatar styvbarn rent generellt och kommer inte sluta att bråka med dig.

Läs det vi (alla) andra skriver istället.
    Och visa tråden för din pappa.
  • Anonym (Annapanna)
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-14 17:36:18 följande:

Bara att använda nedlåtande uttryck som malusunge är så barnsligt så jag kan knappt tro det jag läser. Hur kan man som vuxen vara så obalanserad att man inte kan hantera sina känslor, utan skriker som en tvååring i sandlådan. Finns dessa människor i verkligheten??

Ibland tror jag att "Ess" är en påhittat personlighet som bara är här för att reta gallfeber på folk.
  • Anonym (Annapanna)
    Anonym (I) skrev 2020-10-14 17:57:15 följande:
    Tja, hon kanske skulle tänkt till innan hon satte en unge till till världen. Inte TS fel att styvmor gör så dåliga val. Styvmor får väl ta konsekvensen av sina handlingar och inte lägga det på någon annan, det låter ju orimligt dumt.

Varför skall TS flytta för pappans nya unges skull när styvmor har en hel hög med ungar som tar plats? Bättre att rensa bort dem ur TS pappas hus, så får den nya lilla kelgrisen massor med rum istället för bara ett. Pappan bör ju se till sina barns bästa och tycker han att det är trångt är det ju gökungarna som skall petas ur boet och inte hans biologiska.

Egna barn och andras ungar har var det ju du sa.
    High five på det! 
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-15 15:34:21 följande:
    Det enda som framkommit är att hon inte gillar ts vilket går åt andra hållet med, inget varken konstigt eller unikt med det.

Det är pappan och frun/sambon som bestämmer tillsammans, även om det retar dig att hon har lika mycket att säga till om....
    Sambon/frun har inte ett skit att säga till om när det kommer till ts.
    Inte ett skit.

Jag hoppas verkligen att ts pappa inte låtit styvmorsan köpa in sig i huset, och att han skrivit samboavtal/äktenskapsförord.

Behandlar man sin partners barn som hon gör så lär det sluta med att hon får lämna det gemensamma hemmet.
    Ingen normalt funtat människa slänger ut en ungdom på 19 år för att ens partner "kräver" det. Då slänger man hellre ut partnern.

Sen kan man ju kräva vårdnaden om det gemensamma barnet med hänvisning till hur hjärtlös den andra föräldern är. Kanske inget man vinner, men då finns det iaf registrerat för framtida behov.
  • Anonym (Annapanna)
    Tow2Mater skrev 2020-10-15 21:16:17 följande:
    Men alltså, ni måste ju borja kommunicera med varandra alla tre. Han kan inte kora over sin sambo, hon kan inte kora over dig. Ni måste ju alla komma fram till nåt realistisk som funkar for er alla.
    "Köra över sin sambo"?
    Är det vad du kallar det när han låter sitt barn bo kvar i sitt barndomshem efter att han låtit en ny "styvhäxa" flytta in?

Tycker du att en ny partner har rätt att slänga ut de barn som bodde i hemmet när den själv flyttar in, speciellt när det som i ts fall är en styvmorsa med en hel skock ungar med sig i bagaget?
  • Anonym (Annapanna)
    Tow2Mater skrev 2020-10-16 14:28:33 följande:
    Absolut kör han over sin sambo, eftersom det inte verkar vara definierat dem emellan att TS för honom får bo kvar hela livet om hon vill.
    Kommunikationerna inom familjen är under all kritik.
    Fast nu har ju pappan klargjort det. 
    Så då kan tanten knipa och acceptera situationen, alternatvit flytta och ta med sid alla sina ungar.

Det är ju sjukt att kräva att pappans ENDA barn ska ut, medans hennes TRE ska stanna.
    Helt jävla sjukt.
    Ska hon ha ut ts så får väl hennes koppel med ungar flytta till respektive  pappor.
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?